seti-nl.org down?!?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik merk dat al enkele dagen de SETI@Netherlands site down is...

http://www.seti-nl.org/

Dus kan ik ook niet de TeamBattle zien. Kheb al overal gekeken, maar vind er niks meer over.

Weet iemand van jullie meer??

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Is inderdaad al een week zo ja.

[ Voor 98% gewijzigd door KoW op 11-12-2002 15:02 ]

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:05

drice

Loading...

Jammer dat Teambattle plat ligt ja.

Er was ook geen aankondiging dus ik denk dat het een foutje is

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

hehe mooie reden om op RC5 over te gaan :P

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:05

drice

Loading...

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ze hebben een DNS-probleem. je moet dus het volgende in je HOST file zetten:
212.46.64.10 www.seti-nl.org
212.46.64.10 forum.seti-nl.org
212.46.64.10 www.seti.nl
Dan werkt de boel gewoon. :)

• DarkTide
  • Niet online
Kheb dit gevonden:
De stroomstoring, die afgelopen vrijdagochtend in Rotterdam plaatsvond, heeft grote gevolgen gehad voor de website en chat van Seti@Netherlands. De server die de DNS-configuratie van Seti@Netherlands en de meeste IRCJunkie servers bevatte is door de storing gecrashed. Een harde schijf is daarbij ter ziele gegaan, waardoor de server niet simpel opnieuw op te starten was. Dit had tot gevolg dat de servers van Seti@Netherlands wel gewoon draaiden, alleen dat de server die het adres seti-nl.org of seti.nl moest vertalen in het IP-adres van de Seti@Netherlands servers het niet deed en dat daarom de site niet gevonden kon worden als je het adres intikte.

Ook het IRC-netwerk waar de Seti@Netherlands chat zich bevindt heeft last van dit probleem. De meeste servers uit dit netwerk zijn onbereikbaar door de storing, waaronder de servers in Nederland. Hierdoor was de chat voor veel mensen niet te bereiken. Er waren echter 2 servers nog online en veel chatters hebben van het weekend de weg naar een van deze 2 servers gevonden. Het gaat om bergen.no.ircjunkie.net en newyork.us.ircjunkie.net.
Omdat de server van de Seti@Netherlands site wel gewoon draaide, was deze via een truuk in de host file op de PC wel te bereiken. De meeste bezoekers hebben daar echter helaas weinig aan gehad.

Inmiddels zijn de problemen opgelost en de gecrashde server is weer up. Ook is nu duidelijk geworden dat we dus geen backup DNS server hebben. Uiteraard wordt hier nu ook naar gekeken, zodat we hopen dat iets dergelijks ons in de toekomst niet meer kan gebeuren.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 21:27

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Heineken schreef op 11 December 2002 @ 15:20:
Ze hebben een DNS-probleem. je moet dus het volgende in je HOST file zetten:

[...]

Dan werkt de boel gewoon. :)
Let wel dat je de extentie van het hosts bestand dan weglaat, die .sam staat voor sample. Het bestand zelf is dus c:\windows\hosts.sam

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:35

Rannasha

Does not compute.

Beetje jammer dus dat er geen secondary DNS draait, maar ik neem aan dat de admins hiervan geleerd hebben...

Site is nu sinds dit weekend down en zou zeer binnenkort (morgen ?) weer normaal bereikbaar moeten zijn...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52

Croga

The Unreasonable Man

Nog één belangrijk woord voor de serverbeheerders: "Mirroring"!

• DarkTide
  • Niet online
Hij is weer up!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hier werktie ook weer ja :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›