Toon posts:

Welke taal om lcd aan te sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke taal kan ik het beste gebruiken om een lcd via seriële poort aan te sturen in windows. Ik wil namelijk een programma schrijven die gegevens van andere programma's kan tonen op mijn lcd.
Links naar paginas die hier over gaan zijn zeer welkom.
En, ja, ik heb gezocht maar ik kan bar weinig vinden. :'(

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
maakt toch niks uit,...als jij denkt,...die taal ken ik goed,...dan gebruik je die taal :)
Als jij het kan maken, dan weet je ook wel waarin je zoiets moet maken toch?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 23:01

Peetman

Tjah....

C++ / Visual Basic / Delphi, waar heb je ervaring mee?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daar was toch zo'n dll voor? (dlportio.dll ofzo) Die kun je vervolgens in elke willekeurige taal wel aanroepen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel wat ervaring met visual basic. Dus dan kan ik het inderdaad gewoon daar me doen. Alleen zou ik er nog wel het een en ander over willen lezen, om me even goed te oriënteren. :)
Misschien hebben sommige hier al ervaring mee?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
ik heb een lcd driver geschreven in visual basic, als je het protocol een beetje uitgezocht hebt stelt het verder weinig voor.
als je meer info of een stuk code nodig hebt moet je het maar (in dit topic ofzo) laten weten

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
je moet me niet zien als een professionele programmeur. Oke asp, php etc. kan ik wel goed. Maar als mensen gaan praten over protocollen dan weet ik niet echt meer waar het over gaat. Misschien dat je een voorbeeldje zou kunnen geven of een kleine uitleg zodat ik er iets meer van snap. _/-\o_

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Janoz schreef op 11 December 2002 @ 15:07:
Daar was toch zo'n dll voor? (dlportio.dll ofzo) Die kun je vervolgens in elke willekeurige taal wel aanroepen.
Die DLL is alleen voor het rechtstreeks kunnen aansturen van I/O poorten.
Hiermee is het dus mogelijk om rechtstreeks de printerpoort aan te sturen, waarmee dus weer het LCD aangestuurd word.

En kan er niet eens een keer in de FAQ opgenomen worden dat het helemaal NIKS uitmaakt welke taal je pakt voor de implementatie voor wat dan ook? (hmm.. ok, dat het BIJNA niks uitmaakt ;) )

Dus kies de taal die je het beste kent.

Overigens zijn er ook kant en klare DLL's en Objecten te vinden die de gehele aansturing van LCD's voor je regelt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 15:42:
je moet me niet zien als een professionele programmeur. Oke asp, php etc. kan ik wel goed. Maar als mensen gaan praten over protocollen dan weet ik niet echt meer waar het over gaat. Misschien dat je een voorbeeldje zou kunnen geven of een kleine uitleg zodat ik er iets meer van snap. _/-\o_
Stop dan maar, of steek er veel moeite in. Seriele aansturing is vrij makkelijk te maken, bij parallele aansturing komt nog wat meer kijken. Of probeer een kant en klaar iets te vinden dat de LCD aansturing doet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
hier staat de lcd-module. het is niet 100% eigen werk van me, maar een gedeelte wel.
het ding gebruikt dlportio, dus die moet je wel hebben. verder kan je m gewoon in je project importeren, en je moet dan maar ff kijken welke functies je kan aanroepen.

het is alweer een tijdje geleden dat ik m gemaakt/aangepast heb, maar volgens mij zijn een aantal dingen aangepast voor een 2x20 lcd (die heb ik dus)

suc6 iig :)

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 11 december 2002 @ 16:23:
[...]

Stop dan maar, of steek er veel moeite in.........
Zo snel geef ik niet op :*) Er zijn toch vast wel tutorials en artikels over te vinden?? Ik kan ze iig niet vinden :'( .
BOOTZ schreef op 11 December 2002 @ 18:26:
hier staat de lcd-module. het is niet 100% eigen werk van me, maar een gedeelte wel.
het ding gebruikt dlportio, dus die moet je wel hebben. verder kan je m gewoon in je project importeren, en je moet dan maar ff kijken welke functies je kan aanroepen.

het is alweer een tijdje geleden dat ik m gemaakt/aangepast heb, maar volgens mij zijn een aantal dingen aangepast voor een 2x20 lcd (die heb ik dus)

suc6 iig :)
THnx ik zal er naar gaan kijken.

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 21:43:
[...]

Zo snel geef ik niet op :*) Er zijn toch vast wel tutorials en artikels over te vinden?? Ik kan ze iig niet vinden :'( .
Mooi, dat is de instelling! :)

Tutorials zijn er vrij weinig. Het is veel uitzoeken. Ik heb er al eens aan zitten denk om een tutorial te schrijven.... maar daar ben ik nog niet aan tegekomen.

Als je C kan dan kan je LCDProc of de Linux variant van LCDInf downloaden (bijde opensource).
De LCDInf source zelf is een redelijk eehh.. zooitje (maar vrij weinig), maar de LCD functies staan redelijk netjes uitgesplitst.

En vergeet de specs van de LCD's niet. Tezamen met je connectie schema is vrij makkelijk te achterhalen welke pinnen hoog/laag moeten staan om bepaalde commando's te sturen naar het LCD.

Pagina: 1