Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT Voeding gebruiken zonder PC

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 15:14
Vraagje omtrend een AT voeding. Ik heb alleen de 5 en 12 volt van die AT voeding nodig maar als ik hem aandoe gaat de ventilator niet draaien en staat er 12 volt gele kabel 8 volt en op de rode 5 volt 5 volt. Volgens mij moet ik iets aansluiten of doorverbinden op de snoeren die naar het moederbord gaan.

Ik wil dus de voeding zonder pc gebruiken. Weet iemand welke snoertjes ik moet doorverbinden zodat de voeding normaal werkt?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Een AT voeding heeft geen mobo nodig om te starten (ATX ook niet, maar via een omwegje).

Je moet gewoon de draadjes die normaal naar de powerswitch gaan doorverbinden.
Wel oppassen, der zit 220 op! >:)

• Beuker
Ja ok gewoon de schakelaar omzetten maar dan krijg ik nog niet 12 volt op het gele draadje...

De ventilator draait namelijk ook niet

Verwijderd

het is een geschakelde voeding
deze moet belast zijn om de goede spanningen te maken
als hij onbelast is wil hij idd wel eens de verkeerde spanning geven maar dit is niet bij iedere voeding zo
hang er eens een cdrom speler of een hd oid aan
bij voorkeur een hd omdat deze continu stroom trekt
dan zal je waarschijnlijk wel de goede spanningen eruit kunnen halen

• Beuker
Is er ook een oplossing om de belasting van een harde schijf te faken? Ik probeer het nu met weerstandjes maar dat heeft niet echt veel effect.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

DJ_Flowerz schreef op 11 December 2002 @ 15:10:
Is er ook een oplossing om de belasting van een harde schijf te faken? Ik probeer het nu met weerstandjes maar dat heeft niet echt veel effect.
Probeer het eens met een weerstand van 5 ohm of maximaal 10 ohm aan de 5 volt. Gebruik wel weerstanden van minimaal 5 watt (ze gaan warm worden).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Daar moet je idd een belasting aan hangen om hem aan de praat te krijgen, maar dat kun je ook met de search danwel google vinden.

Zoekvraag dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.