Toon posts:

ECS K7S5a+lan overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lo iedereen,

Ik heb (zoals de topictitel al doet vermoeden) een ECS K7S5A+lan, en een AMD Duron 1ghz. Hoe kan ik mijn processor het beste overklokken? Ik kan de multiplier niet veranderen, en mijn FSB kan ik alleen maar verhogen naar 133 (staat nu op 100) en die stap lijkt me wat te veel. Ik ben nogal een n00b op het gebied van overklokken :) Ik heb op GoT al wel wat gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/668416// waarin stond dat:
GEEN k7s5a kopen! Dit is het slechtste mobo om over te clocken. Tenzij je alleen de standaart 133 wil gebruiken. Als ik jou was zou ik een mobo kopen waar je zelf per mHz de fsb kunt instellen.

edit:

ja, ik heb er zelf een. en ik weet dat je met de oc-bios wat andere instellingen kunt.
Maar ik kan het je toch niet aanraden dit mobo te kopen.
en
Met dit onofficiele BIOS kun je een veelvoud aan frequenties instellen:http://www.tweakers.net/meuktracker/3071
kan iemand mij misschien wat meer duidelijkheid verschaffen :?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
met het bios van Cheepoman heb je meer fsb keuzes... eigenlijk heb je alle info al in je eigen post staan.

[ Voor 35% gewijzigd door unfor op 11-12-2002 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op 11 December 2002 @ 14:56:
met het bios van Cheepoman heb je meer fsb keuzes... eigenlijk heb je alle info al in je eigen post staan.
dus als ik dat bios installeer dan kan ik kleinere FSB stapjes nemen...schiet ik hier ook daadwerkelijk wat mee op of is het nutteloos? en is er echt geen mogelijkheid dat ik gewoon de multiplier kan veranderen?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mike het is geweldig! Je gaat gewoon [google=ecs k7s5a overclocking] en bij de EERSTE hit is al raak! ;)

http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/

..en misschien moet je deze ook even doornemen, goeie basic info over overclocken Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

[ Voor 32% gewijzigd door snars op 11-12-2002 14:59 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 11 December 2002 @ 14:59:
Mike het is geweldig! Je gaat gewoon [google=ecs k7s5a overclocking] en bij de EERSTE hit is al raak! ;)

http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/
dank u :+

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
No problem...wat het is: de gouden regel van GoT is dat je eerst gaat searchen en googlen om het antwoord op je vraag te vinden zodat de techfora niet binnen de kortste keren volstaan met vragen die al meerdere keren gesteld zijn, wat dan weer leidt tot mekkerende users, modjes met burnout, flamewars en een algeheel vern**kte sfeer. Suc6 met solderen aan je K7S5A :D ;)

[ Voor 12% gewijzigd door snars op 11-12-2002 15:05 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik heb die link van je ff doorgelezen, maar ik heb er vrij weinig aan. Ik heb nu met pstrip mijn videokaart overgeklokt (hercules 3d prophet 2mx 400) en hij staat nu op 195 core/204 memory, ik vraag me af of ik het niet te hoog heb gezet (zie geen rare strepen ofzo op me scherm). Ik wil eigenlijk alleen nog dat me proc wat sneller gaat lopen, maar ik wil liever niet solderen of iets aan me proc veranderen, dus ik kan geloof ik dan alleen de FSB veranderen, of niet? wat ik heb gelezen is dat het of via een programma kan, stonden er 2, speed fan, maar heb ik al gebruikt en snapte er niets van, en prodien, maar daar heb ik bij gelezen dat het niet werkt met mijn chipset (sis 735) dus kan ik het alleen nog maar doen via de bios, of niet? maar aangezien de bios die er nu in zit meteen naar 133 moet, lijkt mij dat een te grote sprong, die niet goed zal zijn voor mijn processor, dus moet ik nu mijn bios updaten? met welk bios kan ik dat het beste doen en hoe?

Verwijderd

Allemaal basic/search vraagjes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.