Heb voor me stage een Access database gemaakt met heel wat forms....
Nu wordt mijn database op een netwerkstation gezet waar sommige mensen lees rechten hebben en sommige lezen en schrijf rechten hebben.
Nu wil in in het Main menu het een en ander uitschakelijk waar de mensen zonder schrijf rechten toch niet hoeven te komen. (Nieuwe dingen aan maken enz, want ze hoeven alleen maar uit te lezen)
En toen kwam mijn probleem hoe vraag je in Visual Basic Script op wat voor rechten je hebt.
heb al van alles geprobeerd maar werkt allemaal niet.
zoek dus een commando zo iets als:
Activefile.readonly = true/false
of
database.readonly = true/false
Toch vreemd dat het niet zo makkelijk is, ....
heb nu tijdelijk overall een "On Error GoTo" neer gezet (buttoms die info schrijven naar de database) maar wil eigenlijk de hele buttom disable!
Wie weet toevallig wel hoe dit moet?
Nu wordt mijn database op een netwerkstation gezet waar sommige mensen lees rechten hebben en sommige lezen en schrijf rechten hebben.
Nu wil in in het Main menu het een en ander uitschakelijk waar de mensen zonder schrijf rechten toch niet hoeven te komen. (Nieuwe dingen aan maken enz, want ze hoeven alleen maar uit te lezen)
En toen kwam mijn probleem hoe vraag je in Visual Basic Script op wat voor rechten je hebt.
heb al van alles geprobeerd maar werkt allemaal niet.
zoek dus een commando zo iets als:
Activefile.readonly = true/false
of
database.readonly = true/false
Toch vreemd dat het niet zo makkelijk is, ....
heb nu tijdelijk overall een "On Error GoTo" neer gezet (buttoms die info schrijven naar de database) maar wil eigenlijk de hele buttom disable!
Wie weet toevallig wel hoe dit moet?
By ikke geschrijft