Mailserver: wel vertsturen maar niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 09:43
Ik heb dus een server hierstaan en wil daar een mailserver opdraaien. Nou is het eerste, bekende, probleem dat planet poort 25 blockt. Nou is dit te omzeilen door gebruik te maken van de mailrealy.planet.nl server. Ik heb al meedere mailserver progs geprobeerd maar tot nu toe werkt het niet. Op het moment draai ik SmartMail. Ik heb een domain bij nxs, hier zijn staan op het moment de volgende instellingen:

$TTL 86400
@ IN SOA ns1.Nxs.nl. hostmaster.Nxs.nl. (2002111211 14400 3600 1w 1d)
TXT "Nxs Internet - http://www.nxs.nl"
MX 10 smtp.anic.nl.
MX 20 mailrelay.planet.nl.
NS ns1.nxs.nl.
NS ns2.nxs.nl.
localhost A 127.0.0.1

* A 80.60.156.25
smtp.anic.nl A 80.60.156.25
anic.nl A 80.60.156.25

Als het goed is werkt het nu zo dat als je een mailtje stuur met @anic.nl probeer hij deze te versturen naar smtp.anic.nl (80.60.156.25), maar dit werkt niet door de block op poort 25. Dus dan stuur hij hem naar het tweede mx-record namelijk mailrelay.planet.nl. Die zou hem dan door moeten sturen naar het eerste mx-record, maar dat doet hij dus niet. Ik krijg in ieder geval geen mail binnen.

Weet iemand hier een oplossing voor. Welk programma is het beste? En hoe moet ik mijn zonefile instellen?

Ik heb geprobeerd om te zoeken maar de search op got ligt een beetje plat en met google vind ik niet echt iets nuttigs.

Verwijderd

dat probleem ken ik ook met @home die blokkeerd ook poort 25 dus komt er geen email bij mij aan.

En ik weet zo ook niet om dit te omzeilen.
Als iemand een oplossing heeft wil ik het ook graag weten.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Je moet je eigen mailserver wel goed instellen dat hij wel wil accepteren voor het domein @anic.nl
Kijk in je logfiles of er uberhaupt een connect binnenkomt...

Verder klopt je verhaal, ik gebruik het zelf ook...

op het www.adsl4linx.nl forum is dit al meerdere malen besproken, misschien een tip?!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 09:43
bedankt voor jullie replys ik ga nog even kijken op die link, als ik er nog niet uit komt zoek ik wel een andere manier.

Verwijderd

maar, eeh, ook planet zal de mail naar poort 25 van jouw mailserver sturen welke dus geblocked is! Dus volgens mij is dat de reden dat je nog steeds geen meel krijgt.
just my 2 cents...

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 22:14:
maar, eeh, ook planet zal de mail naar poort 25 van jouw mailserver sturen welke dus geblocked is! Dus volgens mij is dat de reden dat je nog steeds geen meel krijgt.
just my 2 cents...
nee, intern kan de relay server van planet wel op port 25 van zijn planet account kunnen connecten.
Pagina: 1