[Flash 5] XML & speciale karakters

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik zit met een probleem met het afdrukken van speciale karakters zoals: é, ä en ç in Flash 5.

Ik heb een web service geschreven die een String met speciale karakters terug geeft. Het XML-bestand dat gemaakt wordt door de web service ziet er als volgt uit:
XML:
1
2
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> 
<string xmlns="http://localhost/MIG">éé</string>

Vanuit Flash 5 benader ik de web service door myXML.load() te doen om vervolgens het bovenstaande xml-bestand terug te krijgen. Vervolgens doe ik trace(myXML) om de string af te drukken. Het is de bedoeling dat ik de string "éé" te zien krijg maar in plaats daarvan krijg ik het volgende te zien: éé oftwel de speciale karakters worden wel heel erg speciaal.

Ik heb overal al rond gekeken maar ik kan nergens een oplossing vinden voor dit probleem in Flash 5. Overal wordt er gesproken over een los txt-bestand maar nergens over xml.load().

Wie weet een oplossing voor dit probleem? De oplossing moet geschikt zijn voor Flash 5.

[ Voor 5% gewijzigd door Stimpy001 op 11-12-2002 14:33 ]

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

In Flash Player 6 is het zo dat deze unicode ondersteunt, en hoewel deze methode beperkingen kent werkt het verrassend goed in Flash. Je vraagt om een Flash 5 oplossing, en wat ik zou aanraden is om de webservice de verschillende nodes gewoon te URL-encoden ( wat niet de juiste xml oplossing is maar goed ) en dan in Flash de nodes te unescapen. :)

"You're only as good, as what you did last week."