Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Infrarood Ontvanger Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een infrarood ontvanger gemaakt, zoals op dit forum eerder dit jaar ook al uitgebreid aan bod is gekomen (één voor op de com poort aan te sluiten).

Het ding werkt werkelijk perfect op mijn laptop (windows xp), maar als ik ze aansluit op mijn desktop werkt ze niet meer. Als ik kijk naar de raw data krijgt hij enorm veel gegevens binnen zonder dat ik een afstandbediening gebruik. De ontvanger staat hierbij nog steeds op dezelfde plaats als ze stond bij de aansluiting op de laptop (dus ik kan niet spreken van externe storingen). Mijn desktop heeft een nieuw ASUS (P4PE) moederbord en draait op windows xp media center edition (moest dat kunnen helpen).

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat die ik die losse signalen niet meer krijg ??? Blijkbaar komen er signalen uit op mijn compoort !
Alvast bedankt !

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 11:02
Misschien is het voltage daar nét iets anders dan op je laptop, waardoor sommige onderdelen dingen anders gaan doen dan "normaal gesproken"?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je laptop levert meestal minder spanning op de compoort dan je gewone PC. Heb je niet de mogelijkheid om even met een multimeter de spanningen in je schakeling na te meten?

Verwijderd

dat probleem had ik ook met mijn desktop
toen bleek dat de spanning verkeerd was op me com poort
die moest negatief zijn maar was positief
dus toen ik de spanning om draaide werd alles goed maar werkte hij niet meer op me laptop
wat trouwens helemaal niet erg was

Verwijderd

Topicstarter
Die voltages brengen me niet echt verder :
- op mijn laptop meet ik 0 Volt ?
- op mijn desktop meet ik 11 Volt ? :?

Ik heb nog geprobeerd de spanning om te keren zoals je zei, maar dan gaf het op beide computers niets meer !

Andere suggesties zijn van hart welkom !