Toon posts:

Eweka: problemen straks opgelost?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het... Deze week al bijna 3 dagen off-line geweest, echt zwaar irritant!

Maar tot mijn grote vreugde staat nu op hun site:
PERSBERICHT: EWEKA INTERNET SERVICES bouwt aan nieuw netwerk.
Alkmaar, 10 December 2002

Eweka Internet Services heeft het DSL contract van IFGE Holding BV bij BBNED overgenomen. Door deze overname heeft Eweka Internet Services nu een rechtstreekse verbinding met het BBNED netwerk.

Ook zullen wij vandaag en morgen een nieuw core-netwerk op de Amsterdam Internet eXchange plaatsen met nieuwe webservers en routers voor onze DSL klanten. Dit in navolging van het langslepende conflict wat wij hebben met leverancier. Het zal u niet ontgaan zijn dat het gaat om de gebrekkige kwaliteit van dienstverlening, welk aan ons is geleverd in de afgelopen maanden.

Door deze problemen met onze leverancier hebben wij moeten besluiten om deze verhuizing vandaag en morgen in gang te te zetten, wat zal resulteren in downtime. Langs deze weg excuseren wij ons voor de overlast die dit met zich meebrengt.

De komende tijd werkt BBNED hard aan een systeem wat Provider - to - Provider transfers moet mogelijk maken. Zodra dit systeem gereed is zullen wij het resterende deel van onze DSL klanten gaan verhuizen, waarmee wij ook voor deze groep klanten een stabiele dienst op kwaliteitsniveau kunnen leveren.

Indien u de voortgang van onze verhuizing wilt volgen kunt u terecht op http://lan.eweka.nl/servicedesk/index.php

Met vriendelijke groet,
Eweka Internet Services
Dus er is nog hoop! Ik weet niet of er veel mensen zijn die hier Eweka hebben, maar ik hoop dat ze na deze 'verbouwing' toch beter gaan presteren! :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Xof

Ja mijn site zit daar en die is nu al een paar dagen plat :(
DNS problemen... is niet de eerste keer..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de DNS server ingesteld op .36 ipv dat .35 adres, en die werkt volgens mij wel goed...

• srblackbird
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 10 2002 om 23:03:57 UTC+0100)

Download : 1,026.2 KByte/sec
Upload : 44.6 KByte/sec
Connection : 556.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
Welke problemen >:)

Ik heb als DNS: .36

Verwijderd

Topicstarter
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Dec 11 2002 om 19:19:41 UTC+0100)

Download : 458.0 KByte/sec
Upload : 16.7 KByte/sec
Connection : 374.0 Conn/min
Ping test Nederland : 93.0 ms
En dat met leechende huisgenoten en zelf nog een paar threads lopen. Niet slecht op 't moment inderdaad! :D

Verwijderd

Ik hoop dat ze de probs oplossen, ben van plan om binnenkort, nog even afwachten een maandje maar om een abonnement daar te nemen, omdat je geen download en upload restricties hebt :P , dus bij cistron 100 gb per maand en bij eweka staat er "limiet is onbeperkt" dus daarvoor ga ik, server draaien e.d.Hopelijk daT alles binnen 1 a 2 maanden is gefixed dan kan ik ook van een superbreedband connectie genieten :D

Hou ons op de hoogte! ik wil graag weten wanneer de downtime weer minimaal is en dan bedoel ik zoals een half dagje down in een maand, wat acceptabel is..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 19:43 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Hopen dat het eindelijk eens afgelopen is met die slechte verbindingen als heel de boel over is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Yorick schreef op 11 December 2002 @ 16:44:
[...]

Welke problemen >:)

Ik heb als DNS: .36

Daar klopt geen hol van. Is gewoon totaal niet mogelijk met een 8mbit cap.
Het allerhoogste wat er te halen valt is 850-900. De overhead is vrij veel namelijk...

Verwijderd

Vaak schiet het in het begin omhoog en komt het pas later tot een gemiddelde, voor zo een verbinding is 512 kbyte niet echt goed om je speed te meten..
Die speedtest results kunnen nogal eens onnauwkeurig zijn, probeer mordax ook eens een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 11 december 2002 @ 20:30:

[...]

Daar klopt geen hol van. Is gewoon totaal niet mogelijk met een 8mbit cap.
Het allerhoogste wat er te halen valt is 850-900. De overhead is vrij veel namelijk...
Ik haal ook geregeld max. 850 KB/s, wat idd mijn hoogste is :D

Maar ik ben nog niet aan die 100 GB per maand gekomen. Heb sinds vandaag wel DU Meter geïnstalleerd, zodat ik het gebruik een beetje kan bijhouden. Voor vandaag staat de teller inmiddels over de 2,5 gigabyte, en dan is er eigelijk niet zoveel bijzonders gebeurd :)

• Xof

Xof

Ik heb het btw over de domein DNS problemen dus niet over de ADSL verbinding...
Mijn site gaat in een keer door naar 1012tv.nl die site ken ik helemaal niet :?
WTF is er aan de hand.....

Edit: het is blijkbaar alweer opgelost :)
Ze hebben een backup terug gezet... ben wel wat bestanden kwijtgeraakt op de server :|
Stonden een paar belangrijke op...

Maarja beter iets dan niks :)

[ Voor 35% gewijzigd door Xof op 11-12-2002 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoppa... net weer ruim een half uur eruit gelegen....

Nou ja, ik hoop maar dat het door hun netwerk onderhoud/verhuizing komt :)

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

En nog steeds geen huisgenoten online te zien. Ben nu thuis, via Wanadoo Hometime online.

De hele afgelopen week waren we -uitgezonderd een verloren halve dag ofzoiets- gewoon OFFLINE!

/me hoopt dat morgen Eweka weer fatsoenlijk werkt...

Anders wordt ik gek :)

• Xof

Xof

En heb je de tijd van de mailserver gezien? Klopt dus helemaal niks van...
Ze liggen een paar uur voor.. irri is dat :|
Tijd loopt 8 uur voor...

Verwijderd

Topicstarter
Mjwa, daar kan ik nog wel mee leven, en dat zullen ze ws. ook vrij snel aan kunnen passen. Een brak netwerk is niet een of ander commando intikken het is opgelost. Of denk ik nou te moeilijk? :? :)
Pagina: 1