hoe radio aan te sluiten op kabel????

Pagina: 1
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:10
ik heb een oud sony systeem staan met ingebouwde tuner. Daar kan ik niet rechtstreeks een coax plug op aansluiten.
Wel heeft ie ingangen voor am en fm
voor fm kan ik kiezen uit (geloof ik) 300 en 75 ohm. Ik heb een coax kabel gestript en dit in beide ingangen geprobeerd. Dit geeft heel veel ruis, terwijl de tv geen storing heeft, dus het signaal zou goed moeten zijn.

Wat moet ik doen???

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Dan heeft jouw sony-setje geen kabel-, maar antenne-aansluiting...

Kun je dus geen kabelradio luisteren volgens mij...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:20

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

kan vast wel. Ik heb de antenne van m'n draagbare radio aangesloten op de kabel gehad en dat werkte prima, nauwelijks storing. Wanneer je jouw radio aansluit moet je waarschijnlijk gewoon een draadje van de antenne(aansluiting) naar het middelste rondje van de coaxstekker leggen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Als je met een gestripte kabel gaat peuren, geeft dat meestal extra ruis.

Mijn radio kaart heeft ook een antenne aansluiting (3,5mm jack). Ik heb gewoon een coax naar jack adaptertje gehaald bij conrad en ik heb nou een perfecte ontvangst. ( als er niet te veel aftakkingen naar andere tv's of radio's hangen)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34

Flotter

Pelipper!

Klink alsof je niks met de afscherming (= aarde) gedaan hebt. Hopelijk zit er een GND-aansluiting oid op je versterker en kun je'm daarop aansluiten (de afscherming dan, de kabel zelf kan op de 75 Ohm).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

met mijn 30 jaar oude sony tuner (boekenplankmodel :D) ging dat prima met een speciaal filtertje ertussen, uit de audiozaak dus...

hier is een plaatje ervan..
Afbeeldingslocatie: http://www.spg.wau.nl/pv/tmp/filter.jpg

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:53
idd, die filtertjes (zie plaatje) ertussen, die passen AM, en 300ohm FM aan aan 1x 75ohm kabel..

anders krijg je impedantiegezeik, en weg signaal :)

en als je een radio heb met 1 antenneaansluiting (draagbare dingen enz) dan werkt t meestal ook al als je de signaalpool van je coax erop drukt..
alleen bij jouw radio niet, want die heb een "zwevende" ingang, dus 2 aansluitingen, en dan krijg je (moeilijk moeilijk) impedantie-ellende.

dus dingetje scoren, ertussen en enjoy your sound :)
Pagina: 1