Toon posts:

zelfbouw 2U rackmount

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een bestaande server in PC behuizing en wil deze in een rackmount bouwen zodat ik hem kan co-locaten bij trueserver ofzo. ik heb echter nog nooit met rackmounts gewerkt.

ik heb nu een asus p4b533 mobo, P4 proc + retail cooler en een 15 gb ide HD.
als videokaart heb ik een S3virge pci kaart... probleem is dat deze natuurlijk niet
past in een 2U hoge behuizing.

zijn er videokaarten die heel laag zijn en die ik in de rackmount kan bouwen ? of kan ik gewoon zonder videokaart draaien (linux redhat met webmin, ssh etc installed) ?

verder vraag ik me af of het mogelijk is om een gewone power supply in een rackmount te bouwen.
zo ja, zijn er goedkope 2U rackmounts op de markt zonder voeding ?
zo nee, ... uhm... arg @^$&@$*@# ;)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

die kaarten is makkelijk op te lossen door rizers te gebruiken.
probleem wordt ook de processor koeling. die is waarschijnlijk te hoog.
en verder heb ik erzelf ook niet echt veel ervaring mee.
oh en gooit een grote hd er in (ftp :9) :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

bij bijvoorbeeld Procase 2U cases krijg je een risercard erbij, waardoor je de pci sloten kantelt:
Afbeeldingslocatie: http://www.procase.nl/new/32bit.jpg

die cooler kan idd wel een probleem worden.

zonder VGA kaart draaien hoeft geen probleem te zijn, ik draai mijn colo-server ook zonder VGA

oh ja, de meeste (95%) 2U kasten past geen standaard ATX voeding in. en goedkoop zijn ze vaak ook niet. er zijn enkele kasten waar wel een standaard ATX voeding in past, ik dacht die van procase http://www.procase.nl

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 14:42 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

je kan die voeding natuurlijk ook een beetje modden.
ik heb voedingen gezien die in een cdrom pasten. dus dat hoeft ook geen probleem te zijn

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties.
ik denk dat ik idd een risercardje zal moeten gebruiken. die procase rackmounts met voeding zijn trouwens wel errug duur, zijn er geen goedkope hobby bob rackmounts op de markt ?

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/61

maar 2U is doorgaans niet goedkoop, en als je een beetje case wilt hebben ben je toch wel een stapel geld kwijt.

als je echt lekker wil hobbyen dan is 4u misschien makkelijker?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een zeer accuraat hobby bopper ;)
maar serieus, ik ben wel handig dus hoef geen grotere case omdat dan alles gemakkelijker past. nadeel van 4u is ook dat het veel duurder is... scheelt bij veel bedrijven 20/30 euro per maand.

Verwijderd

2U is anyhow vele malen geiler... ik heb voor mezelf toen ook de afweging (berekening) gemaakt... ik ik zou het verschil tussen een 2U en 4U er al in 8 maanden uit hebben...

ik moest wel meteen een goeie kast hebben...niet zo'n pruts ding. /me hobbiet graag in stijl

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.computeruniverse.net/images2/90045377gr.gif

Matrox G550 low profile

Bovenste ijzertje eraf en je hebt een mooie lage kaart :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je zou ook een plank met onboard graphics kunnen nemen, zoals de 845G voor Socket 478 en de nForce/nForce2 voor Socket A. Anders hou je naast de PCI videokaart drie PCI slots over op de risercard, wat genoeg is voor twee netwerkkaartjes of een netwerkkaartje + SCSI/RAID controller

Procase heeft een 2U kast waar een standaard ATX voeding in kan. De 300W voeding die Procase bij de IPC-C2S (simpel 2U kastje) levert, lijkt me ook wel genoeg voor een simpele webserver.

Verwijderd

Topicstarter
Femme,
ik heb alle hardware al, behalve de rackmount. ander mobo is dus geen optie.
ik ben bang dat ik toch op een procase rackmount uit kom, diegene die jij al noemde.
misschien ben ik wel een zeikert, maar ik vind 300+ euro voor een case duur.

naja, is misschien wel omdat ik altijd een budget case van 60euro om mijn pc heb zitten ;)
Pagina: 1