[SCSI]HD blijft niet vol

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb dus op me werk snel internet, en heb daarom een externe scsi schijf aangesloten.

Deze schijf werkt daar (hier dus nu) prima. het is een 3.2 gig quantum fireball.
ik draai op me werk dus windows95.

Ik heb de schijf nu 2x mee naar huis gehad, en liep toen tegen een aantal problemen aan.
De eerste keer kon mijn scsi controller thuis de schijf niet vinden. Ik heb er toen een andere kaart in gezet, en daar werd ie wel mee gedetecteerd.

maar toen ik in windows kwam (w2k) zei windows dat de schijf niet geformateerd was.
dus ik formateren en alle data was weg :(

ik de volgende dag weer naar me werk en schijf weer vol gegooit.
weer thuis gekomen stopte ik vol goede moed de schijf in me pc, en starte vrolijk op.
Maar in windows gekomen kon windows geen files vinden op de schijf. dit keer was de schijf wel geformateerd (als fat32 zoals ik gedaan had) maar hij was compleet leeg.

ik heb op me werk toen ik de schijf vol gooide 2x opnieuw opgestart, en na bijde keren stond de data nog wel op me schijf.

ik heb toen die schijf aan een vriend gegeven (is eigenlijk zijn schijf, ik leen hem dus nu) en het vreemde was dat hij WEL data vond, maar dat daar een deel van beschadigt was.

nu vraag ik me af wat het probleem is.
de schijf heeft geen bad sectors ofzo, en wordt dus op iig 3 controllers gevonden (bij mij, op me werk, en bij die vriend) en bij 1 niet (die ik eerst had, en die dus kapot zou kunnen zijn)

misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Correct me if i'm wrong:

W2K kon toch geen Fat32 lezen. Was toch alleen NTFS?

Meerdere malen gecorrecteerd (nieuw nederlnads werkwoord:P)

[ Voor 34% gewijzigd door Atlas op 11-12-2002 14:03 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

neej hoor ... w2k kan prima FAT32 aan .. :P ...

... MMORPG Addict.

• BasieP
alexandervisser schreef op 11 December 2002 @ 13:59:
Correct me if i'm wrong:
W2K kon toch geen Fat32 lezen. Was toch alleen NTFS?
* BasieP corrects alexandervisser

het is dus zo dat ik in zowel w95 als w2k gewoon de schijf kan benaderen, en in bijde gevallen data kan lezen en schrijven van en naar die schijf.

alleen als ik de schijf dan door die andere controller laat detecteren is ie opeens leeg

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

CRiMiNaL schreef op 11 December 2002 @ 14:01:
neej hoor ... w2k kan prima FAT32 aan .. :P ...
Goh, ik had een fat32 schijf die w2k niet pakte. Zet ik hem naar NTFS om, ziet ie hem wel.

Heel vaag.

Maar als jij het zegt :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BasieP
^ * BasieP schopt ^

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Terminatie op je disk/controller staan allemaal goed?

hoe is de terminatie op dit moment ingesteld? heb je hier een overzichtje van?

zonder correct werkende terminatie op die scsi apparaten kan je meest vage dingen verwachten, ergo: zorg altijd dat dit goed werkt!!!

A wise man's life is based around fuck you

• spook
  • Niet online
kijk eerst na /\ als dat allemaal goed zit kun je gaan kijken wat voor controllers je hebt (merken) .
Voor scsi is er geen standaard hoe de data op de harddisk te zetten, het kan dus zijn dat het ene merk controller niet goed kan lezen wat een andermerk controller weg gescheven heeft.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Probeer de schijf es te converteren naar FAT16... kijken of dit helpt.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• BasieP
* BasieP heeft op de schijf zo'n jumpertje zitten als terminator. dat werkt prima bij die jongen en ook op me werk (en dus ook thuis, maar niet als ik ze heen en weer gooi)

verder heb ik nu 2 exact dezelfde kaartjes er in: AHA-2940S71

Pagina: 1