Analoog -> ISDN -> Analoog -> ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik zie hier dat het erg moeilijk is om je ISDN lijn weer om te zetten naar een analoge lijn. Ik snap eigenlijk niet helemaal het principe van isdn denk ik.

Een paar jaar geleden hebben we ISDN aangevraagd om naast het internetten toch bereikbaar te zijn. Dus is er een monteur gekomen en die heeft dat NT1? kastje in de meterkast gezet. Naast de meterkast heb ik een computer staan met webvox die het internet deelt voor het netwerk. In de webvox zit inkomende aansluiting van onze telefooncentrale ( zodat we niet allemaal isdn telefoons hoefde te kopen)

Nu komt er binnenkort ADSL en is dus ISDN overbodig. Waar zit hem nou het verschil in een analoge lijn en een ISDN lijn? aangezien die ISDN lijn zonder dat NT1 kastje ook een analoge lijn was.

En de afstand naar de centrale voor ADSL zou ook uitmaken tussen analoog en ISDN maar waarom, dit is toch dezelfde kabel?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt hem aan de poort van de openbare telefooncentrale. Voor een ISDN poort is de impedantie hoger als van een analoge poort.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

In de tijd dat ik nog ISDN aanvroeg kreeg je hier in de regio ook een ander Tel.nummer.

Er werd op de lijn die binnen kwam een NT kastje gezet en vandaar uit ging er 1 lijntje naar me PC Isdn card(digitaal dus) en 1 lijntje naar me Vox( analoog) en vanuit daaro werd alles verdeeld(4 Tel nummers)...om te kunnen Internetten,Bellen en Faxen tegelijk.

ISDN is dus een digitaal signaal

Je kan gewoon KPN bellen en zeggen dat je GEEN ISDN meer wilt....dan krijg je dus ook ADSL voor een gewonen lijn en anders krijg je ADSL voor ISDN.

Ik draai nog steeds ISDN omdat ik nog wel eens moet bellen en de vrouw ook, tegelijkertijd moet ik ook kunnen faxen.

Enne ff opgezocht voor je>>>

ISDN
Integrated Services Digital Network. Een gestandaardiseerde digitale communicatie-techniek. Omdat ISDN digitaal is, kan het relatief eenvoudig meerdere toepassingen ondersteunen, zoals telefonie, computercommunicatie en/of (low-speed) video-toepassingen. ISDN werkt op basis van communicatie-kanalen van 64 kbit/s en veelvouden daarvan. De twee belangrijkste gestandaardiseerde ISDN-interfaces zijn BRA en PRA . De BRA levert twee B-kanalen , bijvoorbeeld een om te telefoneren en een om te faxen of te Internetten. De PRA levert 30 B-kanalen, bijvoorbeeld voor het koppelen van een PBX aan het openbare telefonie-netwerk.

http://www.weethet.nl/dutch/glossary.asp

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• DeoDupke
Wij hebben toen we ISDN aanvroegen gewoon ons analoge nummer kunnen houden als hoofdnummer en hebben daarbij nog 3 andere nummers gekregen. Maar er veranderd dus iets in mijn eigen meterkast ( NT kastje) en op de hoofdcentrale wordt het signaal van analoog omgezet naar digitaal? Klopt dit of niet?

We hebben voor het NT kastje nog een analoge telefoonaansluitig zitten ( van vroeger) dus moet ik vanavond eens proberen of ik daar een normale telefoon in kan pluggen ( of is dit niet slim?)

[ Voor 1% gewijzigd door DeoDupke op 12-12-2002 09:12 . Reden: foutje ]

No worries m8

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
DeoDupke schreef op 12 December 2002 @ 09:11:
Wij hebben toen we ISDN aanvroegen gewoon ons analoge nummer kunnen houden als hoofdnummer en hebben daarbij nog 3 andere nummers gekregen. Maar er veranderd dus iets in mijn eigen meterkast ( NT kastje) en op de hoofdcentrale wordt het signaal van analoog omgezet naar digitaal? Klopt dit of niet?

We hebben voor het NT kastje nog een analoge telefoonaansluitig zitten ( van vroeger) dus moet ik vanavond eens proberen of ik daar een normale telefoon in kan pluggen ( of is dit niet slim?)
Niet doen zou ik zeggen want deze aansluiting is waarschijnlijk ook ISDN en als je daar een normale (lees: analoge) telefoon op aansluit is die telefoon gelijk kapot!
ISDN is een digitaal systeem wat op ong. 100 volt werkt. Analoog is een analoog systeem wat de naam al aangeeft en werkt met ong. 50 volt.
ISDN en Analoog komen dan wel door dezelfde koperdraadjes en van dezefde KPN maar technisch zijn het twee verscillende dingen.
Als je ISDN wilt stoppen om terug te gaan naar analoog (omdat ISDN niet meer nodig is vanwege je ADSL internetverbinding) kun je KPN bellen met het verzoek om dit om te laten zetten.
Daar zijn uiteraard kosten aan verbonden maar een abonnement voor een analoge lijn is per maand goedkoper dan een abonnement voor een ISDN lijn.
Dat moet je natuurlijk zelf beslissen wat je doet en bel voor de info naar 0800-0402.

Suc6!

• DeoDupke
Ik heb hier zitten searchen voordat ik dit topic starte. Dus dat je kan overstappen weet ik. En dat het geld kost ook. Maar ik snapte het id niet helemaal van het ISDN gebeuren. Maar die spanningen worden dus vanaf de centrale verstuurd? En op het moment dat je dus omgaat naar analoog dan zetten ze op de centrale iets om zodat je over die koperen draad weer een analoog signaal krijgt? Snap ik het zo of nog steeds niet?

No worries m8

Verwijderd

Heb ik ook meegemaakt. Als je van je dure isdn (wantd atheb je nie meer nodig) over wil stappen naar analoog met adsl kost dat je eerst 100 piek (guldens) om van isdn weer terug te gaan naaranaloog. dan pas kan je lijn gemeten worden en kun je analoog adsl aanvragen. Gaat best een tijdje overheen....
Pagina: 1