Toon posts:

Speedtouch 510i in switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn we weer!! We hebben alle ADSL shit aangesloten, nog geen lijn er op ivm met pinpads in de winkel. We kunnen de modem alleen niet detecteren als die verbonden is met de switch, zowel in de uplink als in een gewone poort.. Als we de modem direct aansluiten op de pc is er niks aan de hand en wordt de modem gewoon gevonden..
We gaan hem niet tweaken, dat mag immers niet! ;) maar zou het na een tweak wel kunnen dat de modem werkt via de switch? Zo ja, in welke poort?
_/-\o_ Alvast bedankt _/-\o_

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57

BTB

Heb je aan die switch dan wel een andere node die in hetzelfde segment zit? Ik heb zelf ooit wel een ST Home aan een hub (niet switch) gehad toen m'n fw nog niet af was; die had toen dus 2 IP's aan dezelfde eth-kaart (eth0 en eth0:0 meen ik). Dat werkte.

Bram Bouwens

Verwijderd

Topicstarter
we kunnen eventueel ook wel een netwerk kaart in de computer aansluiten en daar de modem op doen, de lan verbindingen bridgen en dan verbinding delen zodat iedere pc er toch nog op kan
ik vraag me dan alleen af hoe het zit met always on? kan de modem always on blijven? zo ja? hoe verbinden de andere computers dan met internet, gaat dat dan via de gebridgde netwerk kaart?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

als je het via een andere pc gaat doen moet die pc altijd aanstaan, wil de rest ook op internet willen.

Je router kun je always online laten.

Met router -> switch
via uplink: straight kabel
via gewoon poort: cross kabel

Maar dat had je ook wel kunnen vinden met de search ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?
( zie alcatel tweak site daar )
+
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

Zie ook search (als die weer werkt)
"internet delen switch"

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs