wats het verschil tussen een hub en een switch of is het een nodig voor het ander please help me (mi r noob)
Simpel: HUB binnenkomende signaal wordt naar iedere poort gekopieerd
Switch: signaal wordt alleen gestuurd naar de poort waarvoor het signaal bedoeld is.
Voordeel: veel minder traffic op het netwerk.
Nadeel: duurder.
note: een HUB kan wel eens moeilijk te vinden zijn tegenwoordig
Switch: signaal wordt alleen gestuurd naar de poort waarvoor het signaal bedoeld is.
Voordeel: veel minder traffic op het netwerk.
Nadeel: duurder.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit zal vast wel met de search te vinden zijn.
Omdat ie heel erg brak is:
Een hub stuurt zijn signaal naar alle poorten, een swicth stuurt zijn signaal naar 1 bepaalde poort.
Een switch is dus veel effeicienter.
Omdat ie heel erg brak is:
Een hub stuurt zijn signaal naar alle poorten, een swicth stuurt zijn signaal naar 1 bepaalde poort.
Een switch is dus veel effeicienter.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Bij een klein netwerk maakt het niet zo veel uit. Bij een groter netwerk met veel pc te gelijk aan wel.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
was het ook niet zo dat een hub maar 10MB/s is? en een switch zowel 10, 100 als 10/100 (automatisch dus) ??
Of lul ik nou uit mijn nek ?
jah, heb hier gewoon een 10/100 hub staanSuspiciouS schreef op 11 december 2002 @ 17:19:
was het ook niet zo dat een hub maar 10MB/s is? en een switch zowel 10, 100 als 10/100 (automatisch dus) ??
Denk je dat?Oscar the Grouch schreef op 11 december 2002 @ 13:51:
Die dingen zijn nog volop verkrijgbaar, en nog steeds erg populair onder mensen die alleen internet willen delen...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
ja, alleen zijn tegenwoordig de switches goedkoper dan de hubjes. Hier wel in elk geval.Moartn schreef op 11 december 2002 @ 17:26:
[...]
Denk je dat?
Die dingen zijn nog volop verkrijgbaar, en nog steeds erg populair onder mensen die alleen internet willen delen...
Dit is wel een super FAQ vraag, staat er met dikke letters in maargoed.
Voor een thuisnetwerkje, voor beetje internet delen en mp3tjes is een HUB voldoende, wil je af en toen ook eens lekker gaan lannen (dus ook veel leechen en gamen) zou ik een switch kopen.
Voor een thuisnetwerkje, voor beetje internet delen en mp3tjes is een HUB voldoende, wil je af en toen ook eens lekker gaan lannen (dus ook veel leechen en gamen) zou ik een switch kopen.
nog even een vraag van mij
ik heb hier een compaq manageable hub staan , hier kunnen modules ingedrukt worden, een management module en een switch module, als ik er dus een switch module in druk begint die hub dan te switchen ?
Hier niet... Gaat wel steeds minder schelen ja...SuspiciouS schreef op 11 December 2002 @ 17:31:
[...]
ja, alleen zijn tegenwoordig de switches goedkoper dan de hubjes. Hier wel in elk geval.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
laatst nog een HP 10 mbit switch gekocht voor € 10,-
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
een switch is veel sneller. Op een lanparty worden ze bijna alleen gebruikt.
Maar voor een paar pc's (3) is een hub nog niet zo gek hoor.
Maar voor een paar pc's (3) is een hub nog niet zo gek hoor.
Wauw, een sig!
Verwijderd
Op de HCC nog een 10/100 Mbps 8p switch gezien voor 25 euro, nieuw.
Dus ik zou sowieso voor een switch gaan, zoveel kosten ze niet
Dus ik zou sowieso voor een switch gaan, zoveel kosten ze niet
SuspiciouS schreef op 11 december 2002 @ 17:25:
Ik dacht dus echt dat een hub alleen 10Mbit was. Naja, weer wat geleerd vandaag
Wel als ie een coax-aansluiting heeft
Een UTP-hub kan ook wel 10/100 zijn.
Toch denk ik dat ik eerder een switch zal vinden dan een HUB, dat probeerde ik aan te geven.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Switch is sneller.. omdat die makkelijk fullduplex kan hebben..
een HUB NIET int algemeen
en een switch is ook sneller als je 4 pcs heb en je copyed een paar gig van pc A naar pc C en dan B naar D
dan zal je merken dat een hub trager is
een HUB NIET int algemeen
en een switch is ook sneller als je 4 pcs heb en je copyed een paar gig van pc A naar pc C en dan B naar D
dan zal je merken dat een hub trager is

duidelijk?
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Ook belangrijk: wat wil je ermee? Wil je een adsl of kabel modem eraan hangen dan zou ik een switch nemen. Anders draait je lan op 10 Mbit, en da's zonde.
Antwoord is nu inmiddels wel gegeven.
Topic is sowieso eigenlijk FAQ-werk, en bleef alleen ff open om de topicstarter tegemoed te komen.
Topic is sowieso eigenlijk FAQ-werk, en bleef alleen ff open om de topicstarter tegemoed te komen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()