Toon posts:

[UT] asus gf4 ti4400 problemen met FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alles liep goed en soepel, mn fps was nooit lager dan 100 onder Unreal Tournament. Maar op een dag dropte mn fps na 5 min UT spelen van 100 naar 30 en alles ging met schokken. Net zoiets als dat er een antivirus scanner aan het scannen zit, alleen mn processor was helemaal niet bezig, dus heel vaag. Rebooten hielp ook niet.

Ben dus maar gaan formateren en winXP er opnieuw opgezet. Drivers van videokaart er weer op en natuurlijk moederborddrivers (VIA 4in1) Directx 8.1 zit standaard bij winXP dus die hoefde ik niet te installeren. En daarna weer UT geinstalleerd..... En dan nu het probleem: Als ik UT ga spelen en ik krijg meer dan 3 poppetjes op mn beeld, dropt mn fps van 200 naar 40 a 50 fps.

Ik heb dit nog nooit eerder gehad, volgens mij ben ik ook niks vergeten te installeren met drivers etc. (heb gewoon drivers van cd geinstalleerd, want die werkten prima voordat ik mn pc geformateerd had.) Nieuwste drivers heb ik ook proberen te installeren, helpt ook geen zak :(

Weet iemand waar dit aan kan liggen? PLZ HELP! Hieronder mn systeem:

AMD XP 1800+, MSI VIA KT333 moederbord, 512mb ddr @333mhz, asus gf4 ti4400 128mb, Creative SB Audigy geluidskaart.

Hypno^

Verwijderd

move VB --> SPV

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Probeer ook eens de nieuwste VIA 4-in-1 drivers. Het ligt niet altijd aan je videokaartdrivers hoor :)
En staat er niet gewoon een ander programma aan die veel gebruikt? (Je zegt dat je CPU bijna niet wordt gebruikt, maar toch...)
En is dit trouwens offline of online? (Je had het over poppetjes dus ik denk offline :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 11-12-2002 15:21 ]

The devil is in the details.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:22
idd, ik dit ook als ik winbar aan laat staat als ik ga gamen.

edit --> ik haalt ff wat doorelkaar

[ Voor 46% gewijzigd door Bossie op 11-12-2002 19:04 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 12:39
De laatste Detonator geinstalleerd?
Van www.nvidia.com

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
Als eerst zou ik als ik jou was, je chipset drivers ff updaten ja. dus via4in1 drivers bijvoorbeeld. Daarna zou ik even de refreshrate van je monitor op 75 hertz of hoger zetten. Daarna start je ut, ga je naar je console en typ je "preferences"
Dan ga je naar de onderste tab "graphic ..... zoiets d8 ik" daarna naar direct3d. Als het goed is staat daar "vsync" bij. Dat wil zeggen dat hij de refreshrate van je monitor gebruikt om het aantal frames vast te stellen. Als je deze waarde veranderd, naar true of false (moet je maar ff kijken), dan gaan de frames hoger.

Erm.....khoop voor je dat het een beetje duidelijk is! :)

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

Pagina: 1