Wie heeft er ervaringen met Dutchweb?

Pagina: 1
Acties:

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 12:51
Ik ben op zoek naar een goede (ADSL) provider. Aangezien we daar met drie werkenden wonen, maken de kosten niet zo gek veel uit. Ons oog is gevallen op dutchweb (de 8Mbit lijn). Wie heeft er ervaringen met deze provider?

Er is op GoT (nog) niets over te lezen.

Iemand dutchweb als provider die er iets over kan vertellen?

Ik hoor het graag!!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niks over dutchweb, ik heb nog nooit van die provider gehoord zelfs.
Dit lijkt me opzich geen goed teken, maar als kosten niet echt iets uitmaken zou ik persoonlijk toch voor de iets bekendere provider gaan.

Xs4all of Cistron bijvoorbeeld, bij Xs4all kan je voor het Power abonnement gaan.

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit van Dutchweb gehoord.
Wat voor pakket bieden ze aan ?

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik heb wel ooit van Dutchweb gehoord, alleen niet als provider maar als host. Ik heb er ooit een .nu domeinnaampje geregistreerd, omdat dat bij hen als enige kon via de bank...toen dan [bij andere moest het per se via credit card].

Het domein werkte natuurlijk gewoon dusss...ik denk dat ze wel betrouwbaar zijn...als ik een vraag reageerden ze binnen 24 uur telkens. Het is al wel 2 jaar geleden dat ik dat domein had maarruh, als je het mij vraagt is er niets mis mee

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

http://www.speedsuite.net...t.asp?pi_id=120&co_id=841
Das het enigse wat ik er hier over kan vinden....

• Warfare
Cistron heeft als nadeel dat verhuizen niet mogelijk is.
XS4all is niet zo ontzettend snel volgens de speedtest. Daarbij hebben wij nogal een hekel aan alles wat met KPN te maken heeft. Dit leek ons dus wel wat. Jammer dat gewoon niemand zo'n lijn heeft.

We hebben ook nog gekekene naar Eweka. Maar het forum aldaar heeft ons wel doen belsuiten dat dit soort lijnen niet echt de bedoeling zijn.

Wie weet komt er nog een tevreden user dutchweb gebruiker hier (of niet natuurlijk).

Raar dat ie zo snel is, en niemand 'em heeft :S

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Kan je geen TweakDSL nemen?

webOS all the way!

Verwijderd

Nou.. ik ken Dutchweb als host van onze UT server.... en ik kan zeggen dat daar de kwaliteit op zijn tijde goed is... maar de service van hen is ronduit bagger. I rest my case :P

• Warfare
Hmmm, nouja, we zitten met 3 IT-ers in 1 huis, dus echt veel service zullen we niet nodig hebben. Met name de snelheid vind ik belangrijker, icm met de uptijd. Die moet gewoon perfect zijn. Niet die baggerkabel die er 5 keer op een avond uitvliegt, of als je een tijdje niets doet met internet zijn connectie verliest.
Voor serverhosting (ftp, gamevoice, BF1942) moet de uploadsnelheid ook redelijk zijn. 512Kbit/s is natuurlijk redelijk. Raar trouwens dat, hoewel de provider hoog staat bij de speedtest, de tweakers blijkbaar neit hebben gekozen voor deze provider...

• Attilla
Maar je neemt toch BBned, ik snap dan niet waarom je niks met Xs4all te maken wil hebben. :)

Xs4all mag dan wel een dochter onderneming zijn van Kpn, maar daar is bij Xs4all niks van te merken hoor. Ze mogen ook gewoon hun eigen beslissingen maken etc. (zoals samenwerking met bbned).

• Warfare
Oke, maar dat powerADSL is toch niet zo snel. En dat is gewoon jammer.
Dat blijkt ook uit de speedtest results.

• Attilla
De 8mbit aansluiting is qua snelheid heel erg afhankelijk van een aantal factoren.
Dus die uitslagen zeggen heel weinig over het product wat jij kan krijgen.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Warfare schreef op 12 December 2002 @ 12:52:
Oke, maar dat powerADSL is toch niet zo snel. En dat is gewoon jammer.
Dat blijkt ook uit de speedtest results.
De speedtest zegt lang niet alles. Zoals je in de top 5 ziet, zijn deze resultaten van de kleine 8 Mbit providers via BBned. Cistron, Xs4all Power en Eweka komen niet in de top 5 voor, omdat er via deze providers veel tests zijn gedraaid, en daarom ook een grote varieteit vertonen.
Bovendien is Dutchweb geen cent goedkoper dan Cistron. Kortom ga op safe, en neem Cistron, is altijd goed ;)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00
Cistron is volgens mij ook nog goedkoper als je per jaar betaald, dit is overigens alleen het 1e jaar mogelijk :)

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 12 december 2002 @ 21:29:
Cistron is volgens mij ook nog goedkoper als je per jaar betaald, dit is overigens alleen het 1e jaar mogelijk :)
is heel slim ja, met de reputatie van om de maand failliet gaan die cistron heeft :Z

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:31:
[...]

is heel slim ja, met de reputatie van om de maand failliet gaan die cistron heeft :Z
Ehh ze zijn het laatste jaar nie meer failiet gegaan hoor :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:31:
[...]

wat een gel*l zeg! :r Cistron is 1 keer failliet gegaan, en toen zeer succesvol doorgestart.
Pagina: 1