Toon posts:

[jsp] Editor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een bestaande site/portal aanpassen, welke is gebouwd met jsp files.
Nu ben ik opzoek naar een schikte editor hier voor. Ik zat zelf al te denken aan jbuilder van Borland maar deze is erg prijzig ($3000).
Wie heeft er een idee voor een alternatieve editor en/of andere suggesties?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 08:38

André

Analytics dude

Een editor? Notepad, Editplus :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26
Tja, zou inderdaad zeggen syntax-highlighted editor, zijn er genoeg van voor niet duur of gratis.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Een java editor zal ook wel JSP ondersteunen. Zoek ff mbv search/google naar een java editor, er zijn er genoeg! Denk aan JEdit.

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Textpad gebruik ik ervoor...

• Willem
  • Laatst online: 10:26
Heeft toch niets met ondersteuning te maken of ben ik nou malle pietje?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 08:38

André

Analytics dude

Nee, inderdaad, gaat erom of hij een beetje kan color-coden.

Editplus voldoet wel.

[ Voor 21% gewijzigd door André op 11-12-2002 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad bang dat het op syntax-highlighted editor uit gaat draaien. JBuilder is misschien wel een overkill, maar wel een gaaf pakket om mee te werken.

(als er in de nabije toekomst ook java applets e.d. gebouwd moeten gaan worden, werkt jbuilder lijkt mij wel fijner dan een tooltje als JEdit of Editplus)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 13:52 ]

Verwijderd

willem169 schreef op 11 December 2002 @ 13:45:
Heeft toch niets met ondersteuning te maken of ben ik nou malle pietje?
Als je zo gaat beginnen dan kun je net zo goed notepad aanraden en het topic dichtgooien.. ;)

Als je een editor gebruikt die op Java gericht is, dan krijg allerlei extra features die je toch mag verwachten van een goede editor? Syntax highlighting, code completion, code checker, etc, etc. Werkt ie voor Java, dan neem ik aan dat ie ook voor JSP werkt. Ondersteuning is misschien verkeerd gekozen, eerder geimplementeerd. :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Ik gebruik zelf altijd idd Jbuilder, dat is waar ik heb mee leren werken op school, en eigenlijk nooit behoefte gehad om over te stappen. Ik heb wel goede dingen gehoord over IDEA en Eclipse maar zelf geen ervaring mee. De laatste is volgens mij Open Source :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Zolang je beperkt bent aan vrij kleinschalige server-side projecten is een goede editor met syntaxhighlighting en de mogelijkheid om er een compiler aan vast te koppelen voldoende..

Denk aan Editplus (mijn voorkeur) of Ultraedit.

Verwijderd

Topicstarter
De server-side bestaat uit zo'n 200 jsp files. Het is op dit moment nog niet geheel duidelijk of ze allemaal aangepast moeten gaan worden.
Maar een pakket keuze is in dit stadium al wel wenselijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 14:06 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Homesite 5 heeft goede ondersteuning voor JSP.
Tijdens installatie kun je kiezen welke serverside scripting je voornamelijk gaat toepassen, op basis daarvan wordt de tag-insight en expression-builder geconfigureerd.

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Hangloozz schreef op 11 december 2002 @ 14:08:
Homesite 5 heeft goede ondersteuning voor JSP.
Tijdens installatie kun je kiezen welke serverside scripting je voornamelijk gaat toepassen, op basis daarvan wordt de tag-insight en expression-builder geconfigureerd.

Met HomeSite kun je verder echter niks met Java. Geen koppelingen met compilers of wat dan ook.. Niet echt een aanrader imho. Wat betekent dat als je een servlet of bean wilt compileren je constant aangewezen bent op een extern prompt ofzo...

Is toch makkelijker om gewoon na een wijziging F-nogwat te kunnen drukken en klaar, gecompileerd en al :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 11-12-2002 14:14 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op 11 december 2002 @ 14:13:

[...]

Met HomeSite kun je verder echter niks met Java. Geen koppelingen met compilers of wat dan ook.. Niet echt een aanrader imho. Wat betekent dat als je een servlet of bean wilt compileren je constant aangewezen bent op een extern prompt ofzo...

Is toch makkelijker om gewoon na een wijziging F-nogwat te kunnen drukken en klaar, gecompileerd en al :)
Kan dat met EditPlus?

Ik raad iig een editor aan die op Java gericht is en thrust me, die zijn 'r genoeg..

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 14:58:
Kan dat met EditPlus?

Ik raad iig een editor aan die op Java gericht is en thrust me, die zijn 'r genoeg..
tuurlijk kan dat met Editplus, je kan javac toch gewoon aanspreken vanaf de commandline, dus gewoon in Editplus een Custom Toolbar maken die linked naar die compiler en met 1 druk op de knop compile je je huidige file.

Er zijn trouwens genoeg syntax en auto-completion files te downloaden voor Editplus.

"You're only as good, as what you did last week."

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Bosmonster schreef op 11 december 2002 @ 14:13:

[...]

Met HomeSite kun je verder echter niks met Java.
jamaar,jamaar, warvoor stoppen ze dit er dan in :? :

Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/melp/got/homesite_jsp.gif

must admit: * Hangloozz is Java n00b :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van JSP, maar http://www.eclipse.org is een uitstekend IDE met o.a. verregaande ondersteuning voor Java via het JDT subproject.

Andere talen worden in de toekomst ook uitgebreid ondersteund. Misschien dat dat je verder helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het hele Eclipse project maar een vage bedoeling. Overigens kan ik downloads van de site niet benaderen.

Ik heb zelf ook nog het een en ander bekeken. Ik vind zelf EmEditor (www.emurasoft.com) wel een aardige tool. En de CrimsonEditor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:47 ]

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 17:32

Arx

Two Thoughts Ahead!

je kunt gewoon een gratis editor (een zeer complete IDE) download bij sun weg: java.sun.com ;)

Wat borland betreft, de builder editor (c++,delphi,java whetever) en daarvan de personal version is ook gratis.... :P

[ Voor 40% gewijzigd door Arx op 11-12-2002 17:19 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 17:32

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oja, je weet toch wel dat je de sources moet hebben voor van die servelts... Je kunt ook notepad gebruiken voor het editen van java source code

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Ultraedit

• TeeDee
  • Laatst online: 25-08 20:26

TeeDee

CQB 241

macromedia ultradev mx ondersteunt toch ook JSP?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1