IRQ delings problemen

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
FF een uitleg :)

Ik heb sinds een tijdje een CLUB3d ATI RADEON 9700 PRO 128 MB ddr 8)
Nou liep het in het begin net echt allemaal soepel.. Maar na wat klieren met de bios en de drivers.. (khad de DX 9 driver + DX 9) liep het perfect..
Nu heb ik m`n bios geflashed en WIN XP met SP 1 erweer opnieuw opgezet..
En meteen maar even m`n nieuwe chipset drivers - via 445 - en nieuwe ATI drivers - cathalist 2.5 -.
En nu loopt het voor geen meter meer :(
Zodra ik op internet ga loopt het ding na een paar min vast.. :( Terwijl het toch goed KAN werken..

Wat is nu mijn vraag ?? :P

Toen ik aan het opstarten was heb ik ff op pause gedrukt en kon ik zien bij dat 2e scherm dat (waar je alles kan zien, dus ook je IRQ channels) dat mijn videokaart op dezelfde IRQ zat als mijn ethernet...

En zo waren er nog een paar meer slots die dezelfde IRQ channels delen.

Nou heb ik het idee dat het daar een ligt, dat dus mijn videokaart tijdens het internetten in conflict is met m`n ethernet kaart..

Kan iemand mij vertellen of dit het is en hoe ik zelf de channels in kan stellen, Het liefst heb ik er een goed proggie voor..

B.V.D

Predje

Verwijderd

agp en 1e pci slot gebruiken hetzelfde irq.
probleem los je op door je ethernetkaart in een ander slotje te doen.
welkom op got :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IRQ's kun je niet/nauwelijks zélf instellen. Maar je kunt wel een uitgekiende kaartendans doen om zo min mogelijk IRQ conflicten te uitlokken. Elk zichzelf respecterend moederbordfabrikant heeft wel in de handleiding beschreven welke slots de IRQ met elkaar delen en welke vrij zijn. Heel vaak heb je maar twéé vrije IRQ's en in zeldzame gevallen drie of vier. Zie verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ voor wat meer details omtrent gedeelde IRQ's :)

Verder heb ik de titel aangepast cq verduidelijkt, het is niet nodig om allerlei vraag en/of uitroeptekens in de titel te vrotten. Dat kan namelijk storend of zelfs afschrikwekkend werken. Zie ook de FAQ Forumgedrag ;)

Overigens, wat zijn je overige systeemspecs? Je zult vast wel meer in je PC hebben dan enkel een videokaart en netwerkkaart..

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 11-12-2002 13:37 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Jammer dat de search het niet doet want dit daarme is wel het een en ander te vinden wat je verder zou kunnen helpen. Probeer iig eerst de PCI kaarten eens in andere sloten te steken voordat je gaat klooien met IRQ's handmatig toewijzen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 13:25:
agp en 1e pci slot gebruiken hetzelfde irq.
probleem los je op door je ethernetkaart in een ander slotje te doen.
welkom op got :)
IDD ethernet kaart zit in PCI 1 :) kzal het eens proberen thx all

Verwijderd

Een andere mogelijkheid is het niet toewijzen van een irq aan je videokaart :+
(Kan in elke bios)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
APIC werkt vaak ook best goed, ( Advanced Programmeble Interrupt Controller ). Dan heb je iets van 25 IRQ's :D

Geen IRQ toewijzen aan videokaart werkt alleen goed bij Voodoo kaarten :) Bij andere geeft dit meestal als resultaat dat Windows de videokaart niet meer detecteerd, en krijg je dus mooi 16 kleuren, 640x480 en 60Hz :P

C:\>_

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Bij sommige mobo's is het ook mogelijk om in het BIOS een IRQ aan een bepaald slot te "plakken"..
Pagina: 1