Toon posts:

Beste IDE cd-rom verkrijgbaar ??

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ze kosten allemaal tussen de 100 en de 200 piek maar wat is nu eigenlijk de beste drive?
Ik zoek een drive die lekker stabiel en het liefst tot zover dat mogelijk is met de snelheid van tegenwoordig ook een beetje stil is.

Verwijderd

mijn philips 48x is wel goed.
Ik zou geen creative 50x nemen die zuigen als de tering!
Ze lezen heel langzaam in, de mijne is veel sneller ondanks 48x.

Ik heb geen ervaring met de kentwood 72x, die is volgens mij best wel goed.....maar ik weet het niet.

Ray-NL

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
een AOpen 48x... redelijk goeie verhalen over gehoord.
Ik heb zelf een AOpen 52x. Die is ook goed, maar sommigen hebben problemen met het lezen van bepaalde cd's

Verwijderd

Check de <a href="http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/go.cgi?go=/artikelen/reviews/2000-08-01-CD-versus-DVD/pagina01.html&head=/artikelen/reviews/2000-08-01-CD-versus-DVD/head.go">test<a/> :)

Verwijderd

IDE -> Aopen
SCSI -> Plextor

Verwijderd

Hoi remedy

werk zelf al jaren naar volle tevredenheid met spelers van A-open.
Heb hier nog een licht gebruikte 48 speed en een 52 speed liggen dus bij interesse stuur maar berichtje.

Greets Kwaak

Verwijderd

Topicstarter
daffy, is wel makkelijk als jij dan je email beschikbaar stelt.

je kan mij mailen op stefan.folkerts@usa.net
wil wel een prijs voor die 48 aopen horen.

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met de TEAC E540 :) maar dat de beste is??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Ik vind de AOpen 48X en sneller absoluut NIET stil. Herriebakken. Zelf heb ik de 32x, die is nog wel stil...
De Kenwood hoor je niet, maar kan dus geen CDR/CDRW aan. CD draait slecht met 10x rond, maar door de laser te splitsen in 7 stralen haal je 70x. Toppie ding, snelste verkrijgbaar...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Naar mijn mening is de TEAC CD-540E de beste.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Nogal verschillende meningen zie ik... Ikzelf wil ook een andere, 'k heb er nu 1 (50x) die het leuk vind circelzaag-imitaties te doen, en dat lukt hem nog goed ook... :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:18
Ik denk dat die verschillende meningen komen doordat de meesten maar 1 of 2 verschillende drives gewend zijn. Ik heb zelf een AOpen 32x en een Plextor 32x gehad, de AOpens konden toen mode2 cd's op max. 4-speed lezen. Nu geloof/hoop ik dat dat wat hoger ligt ;) Met die Plextor ben ik best tevreden, is lekker stil en snel. Continu snelheid is natuurlijk niet zo hoog op 32x, maar dat vind ik niet echt een probleem. Hij is snel met DAE, lekker stil en hij leest vrijwel alles. Ik heb een beetje ervaring met Asus 40x en 50x drives. De 40x is best goed, DAE is niet echt snel. De 50x maakt erg veel lawaai en is niet echt snel, doordat hij vaakt terug moet schakelen bij CD-R's enzo. Kenwood lijkt me best leuk als 2e drive, omdat je voor CD-RW enzo toch wel een andere drive wilt (heb ik van horen zeggen).

• dizzytal
  • Niet online
Als je een "geluidsvriendelijke" CD speler wilt kan in de 72x Kenwood & 52x multibeem aanraden die hoor je bijna niet (in vergelijk met de andere centrifuges, ja ik weet het, het staat er vast fout) maar de meningen verschillen nogal over kwaliteit van het ding.

Ik ben er zeer te vreden over (72x) maar ben ook te vreden met mijn Aopen 50x...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik had een 32x van lite-on (ofzo), dat was echt een prima ding, maar die heb ik samen met m'n oude pc verkocht. :(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De Kenwood 72x is idd een relaxed spelertje, heb hem nu zelf ongeveer een maandje en gebruik hem geregeld, hij pakt *bijna* alle cd's. Maar die is misschien iets boven de begroting, dus kan ik ook de 50x Asus aanraden. Snel, stabiel en de mogelijkheid de snelheid terug te schroeven (bij MP3s afspelen vanaf CD ofzo) zodat je hem bijna niet hoort.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Kenwood 72 True X

ik heb hem zelf ook werkt als een trein en leest alles

Verwijderd

Ik zou voor de Asus 50x gaan, ik ben er zelf reuzetevreden over, hij hapt alles en alles cd's draaien supersnel. Mijn broertje heeft een Creative 52x, die is wel aardig, maar kan slecht audiorippen en is wat minder stevig en de cd's draaien wat minder snel. A-Open zijn op korte termijn ook heel goed, ik vind alleen dat ze heel erg snel slijten, na ongeveer 1,5 jaar leest hij langzamer en pakt niet alle cd's meer.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

is die asus50x een beetje stil?

Verwijderd

Stiller dan de creative :)
Ik weet niet hoe een stille cd-rom klinkt. Je hoort deze iig wel, maar dat vind ik altijd een goed teken, dan hoor je tenminste dat hij snel is :p

Verwijderd

Teac CD540E is een zeer goede speler, kijk maar eens even op www.cdspeed2000.com

• T.S.
  • Niet online
TEAC leest idd erg goed, ik verkoop ze ook het meeste. Ik had laatst een cd die nergens op te lezen was, zelfs op mijn eigen pc (Plextor PX-R412, Toshiba XM-6602B, Pioneer SCSI 32 speed).....;(

Gelukkig staat hier nog een pc met een TEAC, snel een image gemaakt en teruggebrand die zooi :).

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 08:12
Heb zelf hier in het systeem een ide A-open cdrom en scsi plextor brander en cdrom.
Echt moeilijke cd's heb ik de meeste kans met de a-open. Muziek doet de plextor het beste.
Pagina: 1