Aopen H340A ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb dus zo'n kast met een p4 erin. Draait allemaal soepel niets aan de hand. Nou vind ik hem een beetje luidruchtig. Dat komt voornamelijk door de p4 koeling omdat de bovenkant van de kast zo laag is begint ie ineens veel herrie te maken.
Nou zat ik te denken om precies boven de p4-koeler een gat te maken in de kast waardoor ie meer lucht krijgt. Nou vraag ik me alleen af of ie nu niet meer herrie gaat maken omdat de kast niet meer dicht is. En of dit dus afweegt tegen het feit dat de p4 koeler minder lawaai gaat maken.
Iemand een idee? ervaring?
Een andere optie is namelijk een andere koeling, die dus lager is en minder lawaai maakt. Maar dat wordt een lastige zoektocht ivm ruimte problemen.
Ik heb trouwens al gezocht in de search, maar niets gevonden. Er zijn ook maar weinig (geen) mods geweest met deze kast!

• wmeester
  • Nu online
Niemand?
(*kick*)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Er zijn hier op het forum wel mensen met deze kast, maar nog weinig of geen gemodde exemplaren idd. Persoonlijk denk ik dat het weinig uit zal halen, alleen de toon van het geluid veranderd misschien. Doordat je er een gat in zaagt zul je naar mijn idee de hdd meer horen + een eventuele fan op je vga kaart.

Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik denk dat je hem beter ongemod kunt laten, en evt zoeken naar een andere oplossing.

offtopic:
volgens mij ben je ooit een keer bij mij thuis geweest, heb je niet die cordless desktop van me gekocht :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, kan je ook de zijkant of een kap d'r afhalen, zodat de koeling wel makkelijk aan lucht kan komen?

Geeft dit nog steeds even veel geluid vrees ik dat het niet veel zal uitmaken of je een 'blowhole' maakt of niet. Die standaard PIV koelers zijn trouwens niet echt geruisloos, het zal me dus niks verbazen als je de FAN gewoon te veel lawaai vindt maken :o

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb dezelfde combo, maakt ook erg veel stofzuiger achtig geluid. De oplossing is best simpel, een andere cooler kopen want de intel fan gewoon een takke herrie :)
Let wel op, je heatsink kan niet te groot zijn.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor AMD hebben ze zo'n koelblok met 2 schuine fans erop. Weet niet of die ook op P4 past.......

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lord of the Pentium schreef op 12 december 2002 @ 19:43:
Voor AMD hebben ze zo'n koelblok met 2 schuine fans erop. Weet niet of die ook op P4 past.......
'K weet niet of dat helpt, topicstarter is denk ik beter af met het kopen van een stillere koeler. Als die schuine koeler (ik ken hem) vrij hoog is zal je nog altijd wat geluid houden, als er niet zulke hele stille fans op zitten zal het verschil met zijn huidige koeler misschien zelfs minimaal zijn.

Of ben ik nou te kritisch? :P

• wmeester
  • Nu online
hmmm, ik denk dat ik idd maar een andere koeler aan moet schaffen en de kast ongemod laat.
Lopez, welke koeler heb jij dan? Of heb je nog steeds de Intel koeler maar neem je de stofzuiger voor lief?

• wmeester
  • Nu online
Timmert schreef op 12 december 2002 @ 18:02:
*knip*

offtopic:
volgens mij ben je ooit een keer bij mij thuis geweest, heb je niet die cordless desktop van me gekocht :?
klopt, doet het nog perfect!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

wmeester schreef op 12 December 2002 @ 20:00:
[...]

klopt, doet het nog perfect!
Mooi zo!

Ontopic: wat je zou kunnen doen is op GoT zoeken naar topics over stille P4 koelers (gebruik ff de omega search, anders vind je toch nix). Aan de hand daarvan kun je dan kijken hoe hoog die zijn, en of ze wel of niet zouden passen :)
Pagina: 1