Toon posts:

Enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat et tijd is dat ik mij eens ne nieuwe pc aanschaf, maar met het laatste geklommel en verander rond da XP's weet ik niet meer goed wat.

Vraag 1: Ik heb vernomen dat de XP 2700 en de 2800 weinig tot niet overklokbaar zijn. Terwijl de XP 2600 (266) zeer goed overklokbaar is. Maar er is ook een XP 2600 (333) is deze op dezelfde core als de 2700 en de 2800? Met het gevolg dat deze ook niet overklokbaar is?
Wat zou ik dan het beste nemen de XP 2600 (266) en overklokken of de XP 2600 (333) en niet overklokken.

Vraag 2: Waarom zitten er zoveel mensen te stoefen met hun PC 3200 of 3500 geheugen als ze dat niet synchroon kunnen laten werken, waardoor je er volgens mij toch niets aan hebt. Kan je toch beter zo'n nForce 2 mobo'tje nemen en je cpu op een FSB van 166 en je geheugen op 333 laten draaien, of zit ik verkeerd.

Greetz Funny_S

Verwijderd

Als je de nieuwste AMD Athlon XP koopt waarom moet je dan over clocken ????
Kijk als je een pc hebt die niet meer mee kan komen omdat de CPU te langzaam is dan kan ik dat begrijpen. Ook kan ik begrijpen dat je wilt weten tot hoever je je CPU kan overclocken. Maar wat heb je er in het algemeen aan. Het levert alleen maar meer problemen en het verschil in preformance zie je toch niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Overclocken is een onzekere bezigheid. Ik heb nergens gehoord/gelezen dat de FSB333 2600+ slechter over zou zijn te clocken dan de FSB266 2600+. Hoe dan ook, lees wat topics in DOC door over de overclockbaarheid, het heeft weinig zin hier een opsomming te beginnen over overclock ervaringen ;)
Wat jouw opmerking over geheugen betreft, die dingen worden ook veel in combinatie met P4's gebruikt maar een Athlon kun je ook wel een snellere FSB meegeven dan 133 of 166MHz ;) Beetje zelf wel makkelijk te achterhalen dit als je in to overclocken bent dus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.