front panel pin-aansluitingen op k7s5a

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hey ik heb een probleempje met het aansluiten van de pinnetjes op mijn ECS moederboard.
Ik heb even een foto opgezocht hoe het nou moest en via dit geprobeerd hoe je het aan moest sluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.ecsusa.com/support/images/k7amafp.jpg
Alleen stuit ik op wat problemen, op deze foto staat bijv dat de HDD led 3pins heeft (1 tot 3), en de Power led maar 2 (2 tot 4).
Maar mijn case heeft wel degelijk een HDD led met 2 pinnen en een Powerled met 3.
Ook mijn restart button krijg ik niet aan de praat, de power button overigens wel.

Weet iemand hoe het nou wel moet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1-3 betekent pinnen 1 en 3, dus de twee links bovenin en NIET pin 2, die dus voor power LED is (2 en 4, NIET 3)

Oplossing voor HDD lijkt me simpel, voor pwr LED 2 mogelijkheden:
1) trek de draadjes voorzichtig uit de PWR LED connector en steek ze rechtstreeks op de pinnen 2 en 4 (en polariteit niet vergeten, het kan andersom moeten)
2) zoek ergens anders een +5V aansluiting, ik doe het soms bij 3-pins LED connectors bij de IR1 pinnen daar rechts in beeld bij de K7S5A 8)7

MBT reset, daar is niets met polariteit aan de hand, dus gewoon controleren dat 5 en 7 verbonden worden door die schakelaar (of 5 en een willekeurige andere massadraad)

Oslik blyat! Oslik!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tip draai de hd led en power led om en verwissel de leds. Anders krijg je deze nooit goed (tenzij je de jumpers doorknipt). Voor de rest klopt het verhaal van dion_b.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Het gekleurde (groene prob.) kabeltje uit je powerconnector trekken (evt met behulp van een naald oid)
en die in het andere gaatje stoppen :o zodat je die 2 kabeltjes naast elkaar krijgt en dan over pin 2 en 4 schuiven B)

• manta
okey ik heb ze doorgeknipt, de 3pins connector pastte simpelweg niet op de 2pins stekker, losgehaald en vastgezet op de pinnetjes, en nu werkt het.
Bedankt voor de ideeen ;)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

manta schreef op 11 december 2002 @ 13:53:
okey ik heb ze doorgeknipt, de 3pins connector pastte simpelweg niet op de 2pins stekker, losgehaald en vastgezet op de pinnetjes, en nu werkt het.
Bedankt voor de ideeen ;)
Sja... Niet zo netjes als de andere methode maar het werkt wel. Zoals ome Henk bij een puzzel: "Met uhn hamur past 't wel!"

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 19:25

RammY

Dát!

Alleen hoe zit dat nu met die reset knop... Het schijnt nogal moeilijk te zijn omdat ding aan de praat te krijgen... Tenminste ik kreeg het niet voor elkaar.. Ik zalt vanmiddag wel ff proberen

Deze advertentieplaats is te huur!

• manta
ik heb de reset knop nu wel voor elkaar, ik had simpelweg niet gekeken naar + of -, dus probeer het eens met de connector omgedraaid.
Pagina: 1