Windows XP continu actief op internet?

Pagina: 1
Acties:

• Noctilux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Onder windows XP zie ik dat er continu een overdracht is van gegevens over internet. Het is niet veel (+/- 200 bytes/sec) maar toch... Dit was bij windows 2000 zeker niet het geval. }) Is er iemand anders die dit ook heeft onder XP? Nu heb ik laatst een virus op mijn computer gehad, en begin dus wat achterdochtig te worden.

Een vraag die ik daarbij kan stellen is "hoe kom ik er achter wat voor programma aan het zenden en ontvangen is?".

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Firewall

• Noctilux
Werkt dat dan twee kanten op? Sorry voor de domme vraag maar ik dacht dat je daar alleen maar binnenkomend verkeer mee kon opsporen. Bedankt in ieder geval. Is PGP (die zit bij mijn XS4all abbonement) een goeie? Of is er nog een beter alternatief, zoals Zone Alarm

Verwijderd

Een vraag die ik daarbij kan stellen is "hoe kom ik er achter wat voor programma aan het zenden en ontvangen is?".

iig degene die nu en dan een procentje van je cpu pakt, maar je draai dus geen msn, irc etc :?...(vooral irc..) Zoek ook in je procelsist naar .exe etc die je niet echt kent en zoek dan ff op google.. ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
netstat

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Noctilux
ahhh... :o Het icoontje van MSN staat wel in mijn balk. Ik heb mij nooit aangemeld en er staat ook een streep door, maar wellicht zoekt deze continu verbinding. Ik moet nog even goed zoeken hoe ik dat kreng er uit krijg want dat heb ik al vaker geprobeerd.

Verwijderd

Noctilix schreef op 11 december 2002 @ 13:38:
ahhh... :o Het icoontje van MSN staat wel in mijn balk. Ik heb mij nooit aangemeld en er staat ook een streep door, maar wellicht zoekt deze continu verbinding. Ik moet nog even goed zoeken hoe ik dat kreng er uit krijg want dat heb ik al vaker geprobeerd.

zie de wos faq :+
in een dll (meen ik) hide weghalen bij een regel en dan verwijderen via Add/Remove Software

Er is ook een manier via gpedit waarbij je een switch omzet :)

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kan ook spyware zijn ja...

Verwijderd

DarkTide: zekers :)

Standaard oplossing: neem een firewall. Sluit alles af en wacht tot de alarmbellen rinkelen :)

• Noctilux
ok.... adaware er ook maar weer op. Zo groeit mijn nieuwe computje al weer langzaam dicht ;)

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12
start > uitvoeren (run) > msconfig > laatste tabblad. hier zie je wat er allemaal opstart op de achtergrond en wat dus meedraait.
Draai een keer Ad-Aware (www.lavasoftusa.com) en gebruik altijd een virusscanner en firewall (zeker met een vasteverbinding)

• Du0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04-2022

Du0

Ethernet heeft wel standaard de eigenschap om steeds te te melden op het netwerk dat je pc er nog is. Dat is gewoon een eigenschap van broadcasten

• Noctilux
Hebben jullie de beste ervaring met PGP of Zone Alarm?

• Noctilux
Probleem gevonden! Er was inderdaad een virus actief. McAfee was door dit virus geblokkeerd. Echter via een nieuw geinstalleerde firewall heb ik hem kunnen traceren (in combinatie met netstat!). Handmatig heb ik dit programmatje verwijderd en ook de verwijzing in de registry weggehaald. Vervolgens kon ik McAfee ook weer updaten. Deze nieuwe update is zojuist verschenen en herkent nu wel dit virus.

Dank voor de tips!

[ Voor 4% gewijzigd door Noctilux op 12-12-2002 10:14 ]

Pagina: 1