Toon posts:

ADSL ethernet modem = router????

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens HCC medewerker schijnt het inwendige van een SpeedTouch510 ADSL modem identiek te zijn aan een ADSL modem voor meerdere PC (voor delen internet) alleen heeft deze modem meer uitgangen. Dit houdt in dat er dus een router is ingebouwd. Daarom kun je dus met een 510 modem en een hub toch het Internet delen met meerdere PC's en hoef je niet een duur multi PC modem te kopen! Wie weet hier meer van?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 17:49

Akerboom

Codito, ergo sum

Klopt... Je kan gewoon de ..._NAT.ini laden en vervolgens is het een Router.
Oude speedtouch modems zijn te 'hacken' waardoor deze verborgen fuctie ook tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooi...we zijn iets verder. Zelf een sitecom router, werkt prima! maar een collega zou een router aanschaffen, maar dat zou dus met een hub kunnen. Vertel aub iets meer over NAT.ini laden en het hacken? (hacken bij speedtouch 510 is niet nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Staat gewoon op de cd die bij de Modem zit.
Als je in je manual kijkt staat het ook helemaal beschreven.
In de web-interface upload je dus de .ini file van CD, en dan is de Modem als Router ingesteld voor het delen van het internet via NAT.

Dit bovenstaande geldt alleen voor de nieuwere speedtouch 510 ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:29

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 12:48:
Volgens HCC medewerker schijnt het inwendige van een SpeedTouch510 ADSL modem identiek te zijn aan een ADSL modem voor meerdere PC (voor delen internet) alleen heeft deze modem meer uitgangen. Dit houdt in dat er dus een router is ingebouwd. Daarom kun je dus met een 510 modem en een hub toch het Internet delen met meerdere PC's en hoef je niet een duur multi PC modem te kopen! Wie weet hier meer van?????
Hé, jij hebt zo'n 510 modem? Zou je hier even naar willen kijken? Dan weet jij vast het antwoord! Bedankt!

martinweb.nl in "ISDN / ADSL installatie problemen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

nee bij buurvrouw geiinstalleerd, kom ik morgen pas weer dus kan niet ff voor je kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan zo 123 nog niets vinden...zal ik je acrobat documentje mailen (873kB)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een 510i gisteren geinstalleerd en volgens mij doet ie standaard al aan NAT ?!
Zal vanavond een tweede pc tegelijkertijd online proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben zeer benieuwd wie met gedetaileerde info komt. Waarschijnlijk zoiets als: ga naar http://10.0.0.138/index.htm Stel hier in dat DHCP server is running. Ga naar menu NAT en vul hier inside IP en outside IP in....maar hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bij mij werkt dus de 510i zonder iets te hoeven veranderen/uploaden al als een NAT router.
Ik heb een laptop aangesloten die voor DHCP is geconfigureerd en die kreeg van de 510i een ip + dsn en kon gelijk erop internetten.
Pagina: 1