Toon posts:

Computer overnemen of mee kijken prog gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op school hebben ze een programa dan kun je mee kijken op de pc wat de leerling doet en je kunt de pc overnemen...

en nu zoek ik net zo;n soort programa voor thuis

maar dan het liefst zo simpel mogelijk, makelijk in te stellen en zo en makelijke interface

ik ben op dit gebied een dikke n00b dus het lieft een programa waar veel info en faq of een turtorial over is te vinden.

ik draai op de ene pc win2k en op de andere pc's win me

en heb een net werkje met 3 pc's

Verwijderd

VNC, gratis lekker snel!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:24
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 12:39:
en heb een net werkje met 3 pc's
Is het werkje echt zo netjes ? ;)
Of bedoel je "netwerkje" ...

Zoals gezegd kijk eens naar VNC (FreeWare) of naar PCAnyWhere, etc.

-

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:51
VNC is gratis, makkelijk, werkt ok, maar is alleen tergend traag.
Kijk ook eens naar DameWare(www.dameware.com). Een stuk sneller, het is alleen echter niet gratis

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoel netwerk je want er zijn maar 3 pc op aan gesloten

maar kan ik met dat programa zeg maar het zelfde zien als wat ik op me desktop zie want dat hebben ze op school wel ...

maar ik weet niet welk programa ze daar gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 12:58 ]

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Remote Administrator v2.1 , klein, zeer simpel in te stellen en gratis te gebruiken.
http://www.radmin.com/download/default.html

en ja je krijgt gewoon de desktop van de gebruiker te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Tommel op 11-12-2002 13:00 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 10:25
Juh DameWare is op mijn Stage plek gebruikt .. Vet handig je kan ff de Trail downen en ff Trailen...
www.DameWare.com

http://www.dameware.com/download/default.asp#dmrc

[ Voor 22% gewijzigd door Paradox op 11-12-2002 13:01 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:51
Tommel schreef op 11 december 2002 @ 12:58:
Remote Administrator v2.1 , klein, zeer simpel in te stellen en gratis te gebruiken.
..gratis voor 30 dagen

Verwijderd

heel langzaam maar het werkt.
Je draait het van de command prompt en je kan alleen NT based machines overnemen. Progje van 65K

http://www.xs4all.nl/~hroling/download/GetScreen.exe

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 13:13 ]

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 13:10

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

zelf vind ik dame ware het mooiste want je kan gewoon mee kijken en op het moment dat jij het wilt overnemen kan je de remote kant "op slot zetten" en overnemen

dat heeft radmin weer niet en radmin vertraagt de computer ENORM !!!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij ons op school gebruiken ze "netop school" ofzo. het is een programma voor informatice leerlaren, ze kunnen kijken op hun eigen computer wat de ander studenten doen en zo nodig ingrijpen, bij ons op school wordt dit echter gebruikt om de leerlingen in de gate te houiden wat ze op de comp doen.

Verwijderd

Adminmagic...... www.tools4ever.com :*)

Verwijderd

Voor thuis voldoet VNC prima. Er zijn ondertussen snellere versies dan de originele AT&T versie 3.3.3 (realVNC, TightVNC).
RealVNC kun je vinden op http://www.realvnc.com/
TightVNC is te vinden op http://www.tightvnc.com/

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Eenvoudige vraag misschien voor sommigen, maar ik heb altijd Remote Desktop Connection gebruikt of PC-Anywhere en ben nu 5 min aan het stoeien met Dameware Mini Remote Control.

Hoe connect je tussen 2 Windows XP machines ? Ik bedoel tussen een XP en 2000 machine gaat het wel (hij vraagt dan netjes om een service te installen op de 2000 machine, aanloggen met username en wachtwoord en klaar.

Alleen als ik dat doe tussen 2 XP machines, krijg ik errors. (gebruikersnaam en wachtwoord fout, terwijl deze toch allebei kloppen). Heb ik (omdat het 2 XP-machines betreft) een instelling/setting verkeerd staan dan of zo ?

--- Edit ---
Moet iets te maken hebben met de client agent (zal die dan handmatig installen en activeren), maar waarom die hem dan niet installed als ik probeer te connecten (net als die 2000 machine) snap ik dan niet.

--- Edit ---
Hmm, Krijg die DamWare Mini Remote Control service dus niet installed

[ Voor 21% gewijzigd door Supern00b op 11-12-2002 16:11 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 15:54:
Voor thuis voldoet VNC prima. Er zijn ondertussen snellere versies dan de originele AT&T versie 3.3.3 (realVNC, TightVNC).
RealVNC kun je vinden op http://www.realvnc.com/
TightVNC is te vinden op http://www.tightvnc.com/
offtopic
RealVNC = VNC

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Netop... Ik krijg al :r - neigingen als ik die naam alleen al zie. Een vriend van me vertelde dat dat handig was voor mijn server. Dus ik dat erop zetten, opnieuw opstarten en crash. Uiteindelijk dankzij systeemherstel ( _/-\o_ ) is het me toch nog gelukt de server weer werkend te krijgen zonder alles er opnieuw op te hoeven zetten.
En draait realVNC en dat werkt prachtig. Zie de link hierboven ergens, en zorg dus dat je een werkende systeemherstel of een goeie backup voordat je met zoiets begint :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hertog op 11-12-2002 16:03 . Reden: Foutive woordkeuze :) ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik doe zo vaak remotebeheer bij een klant van me. Ik terminal naar de server en vandaar uit VNC ik naar alle clients. Hardstikke ideaal omdat klant ook zit wat ik eventueel doe en kan hem zo aan de telefoon dingen aanwijzen. Werkt prima zo. Supersnel gaat het niet maar meer dan snel genoeg.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
is het met een van deze programma's ook mogelijk dat je het alleen op de server hoeft te installen en dat je via internet explorer inlogt?? en je dan eventueel automatisch iets instalt

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

appetoe schreef op 11 december 2002 @ 16:06:
is het met een van deze programma's ook mogelijk dat je het alleen op de server hoeft te installen en dat je via internet explorer inlogt?? en je dan eventueel automatisch iets instalt
met vnc kun je via explorer inloggen

edit:
Misschien heb ik je verkeerd begrepen en bedoel je dit:

"Why should you choose to integrate DameWare NT Utilities into your Corporate IT Strategy?

Multiple domain administration in one centralized view.
Manage Windows NT, 2000, XP machines with one interface.
No configuration needed, just install and go.
No roll out of client needed, it installs it's client agents on the fly!
Any administrator can install or remove client software remotely in seconds.
Built on Windows standard API technology. No messing up your servers and clients here. "

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:10 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit soort proggies zijn makkelijk te vinden, kijk eens op download.com

O en als je wilt weten wat ze op school draaien, vraag het eens :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.