Toon posts:

[prometia] Witte aanslag onder processor en moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik het koelblok van mijn cpu af had gehaald constateerde ik dat er een witte aanslag op mijn moederbord zat. Ook zag ik dat er aan de onderkant van de CPU een witte aanslag was. Weet iemand wat dit precies is en of dit schadelijk is voor het moederbord en/of cpu.

Mijn cpu is verder heel goed geisoleerd, heb nu alleen 1 probleem. Het isolatie spul wat bij de prometia geleverd werd is alweer op. Weet iemand wat ik hiervoor het beste kan gebruiken ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je een foto van de aanslag :?

is het niet koelpasta :?

[ Voor 30% gewijzigd door Maarten op 11-12-2002 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is duidelijk geen koelpasta, heb er geen foto van. Denk zelf dat het te maken heeft met de lage temperatuur (-25).

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
ijs >:)

Verwijderd

Topicstarter
Had inderdaad gekunt, maar men blok is er nu 3 dagen af en het zit er nog steeds.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

sapphire

Die-hard pruts0r

aanslag van ijs ? :p

Gabriël AM5

Verwijderd

Heb je een foto?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is het echt een dikke laag 'prut' of enkel een dun vliesje?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Zal wel water zijn dat is opgedroogt
Stuur anders een mailtje naar chip-con
Prima service. Je krijgt antwoor binnen een paar uur :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 12:26:
Nadat ik het koelblok van mijn cpu af had gehaald constateerde ik dat er een witte aanslag op mijn moederbord zat. Ook zag ik dat er aan de onderkant van de CPU een witte aanslag was. Weet iemand wat dit precies is en of dit schadelijk is voor het moederbord en/of cpu.

Mijn cpu is verder heel goed geisoleerd, heb nu alleen 1 probleem. Het isolatie spul wat bij de prometia geleverd werd is alweer op. Weet iemand wat ik hiervoor het beste kan gebruiken ?
dat is waarschijnlijk kalk van condens, lijkt mij de enige mogenlijkheid.
Dus toch niet helemaal lucht dicht geweest. Je kan ook die delen insmeren met vaseline, dan krijg je in iedergeval geen oxidatie (of zoiets)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:41:
[...]

dat is waarschijnlijk kalk van condens, lijkt mij de enige mogenlijkheid.
Dus toch niet helemaal lucht dicht geweest. Je kan ook die delen insmeren met vaseline, dan krijg je in iedergeval geen oxidatie (of zoiets)
Heb het inderdaad waarschijnlijk toch net niet goed genoeg geisoleerd. Jammer. Ben weer aan het sparen voor een nieuwe processor. Tom, heb jij wel is meegemaakt dat je (zonder voltmod) ineens alleen nog maar voltages in kan stellen in de bios tussen 1.725 en 1.85v ?? Er zijn ook een aantal pins die een beetje zwart zijn aan een kant. Denk dat is gekomen door het te hoge voltage. Maar heb zelf nooit echt hoge voltages ingesteld. Heel raar. Heb het probleem voorgelegd bij de verkoper van mijn spullen als zijnde een SNDS geval en het schijnt dat intel hier geen garantie op geeft. Logisch.

Kan ik ook een beetje vaseline tussen de socket en de processor doen of maken de pins dan geen contact meer met het bord.
Pagina: 1