Ik heb een tijdje Suse Linux 6.3 gedraaid, maar wegens ruimtegebrek op de HD heb ik hem erafgedonderd. Ik wil nu Mandrake 7.2 of Suse 7 erop zetten en ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of er ook Analoge modems zijn die door Linux ondersteund worden. Bij mijn vorige installatie moest ik iedere keer als ik wat wou downloaden, moest ik eerst Windows opnieuw opstarten.
Verwijderd
Eigenlijk elke analoge modem wordt standaard ondersteund. Vooral extern is een piece of cake (net als casema kabelmodem overigens). Maaruh, met winmodems moet je oppassen want die werken net weer bijna nooit..
Ik heb zelf een E-tech Bullet 56K met een Rockwell chip-set. Ik kreeg hem onder SuSe 6.3 niet aan de praat! Waarom niet? en hoe kan ik dit oplossen?
56k winmodems worden (vrijwel) niet ondersteund onder linux, omdat daar de driver (processor dus) een gedeelte van de processing voor z'n rekening neemt. Een extern modem daarentegen doet alle processing zelf, en levert dus ook minder processorbelasting op (eigen ervaring). Omdat de modemfabrikanten de driversource niet vrij willen geven, werken de meeste winmodems niet onder linux. Echter: ALLE externe modems werken onder linux.
Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 15:14 schreef QuarkuS het volgende:
56k winmodems worden (vrijwel) niet ondersteund onder linux, [/quote]Vrijwel niet??? Welke interne modem wordt dan wel ondersteund???
56k winmodems worden (vrijwel) niet ondersteund onder linux, [/quote]Vrijwel niet??? Welke interne modem wordt dan wel ondersteund???
Daarom moet je ook extern nemen!!
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1