Toon posts:

pinnacle studio 8 SVCD geeft probleem in DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik al een aantal dagen mee zit te spelen. Mijn net Sinterklaasverse JVC xv-s300 dvd speler wil geen SVCD afspelen die berekend en gebrand is, met Pinnacle studio 8.3.18.0. 8)7

Ik krijg telkens een ERROR op het display van de dvd speler, maar op de pc met Power DVD werkt het wel! Voor de test heb ik een VCD gebrand met Pinnacle 8 en die werkte wel op de dvd speler, maar de SVCD dus niet.

Met NERO heb ik een SVCD gebrand met de temp files \Auxiliary Files met de berekende MPEG`s van Pinnacle 8. Toen werkte het wel in de dvd speler, maar het probleem is dat het SVCD Menu niet werkt die ik met Pinnacle had gemaakt. Die herkent de dvdspeler blijkbaar als een gewoon chapter filmpje. Ik weet dat je via Nero "Add Menu" kan doen maar dat is een bagger menu, omdat je geen bewegende pictogrammen enz. hebt. Misschien komt het omdat Pinnacle er geen Standard compatibility SVCD er van maakt, wat je wel kan instellen bij Nero.

Hebben meer mensen het probleem met Pinnacle 8 berekende en gebrande SVCD`s afspelen in de dvdspeler? Heeft iemand er ook een oplossing voor? Dan ben ik je eeuwig dankbaar. _/-\o_

Verwijderd

Heel vreemd, heb net zelf een Studio 8 svcd gemaakt met menu. Deze speelt prima af onder PowerDVD en op een stand-alone DVD speler van Grundig.
Ook het menu werkt dan perfect.

Heb al een exemplaar van de SVCD aan je broer gegeven, dus die neemt hem wel ff voor je mee... (Jelmie)

[edit] - Heb hem overigens niet gebrand met Pinnacle Studio. Heb hem gerenderd naar een SVCD MPG bestand en deze met Nero 5.5 gebrand tot SVCD. Dat zou nog wat uit kunnen maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 12:14 ]