[notebook] Diashow ipv filmpje

Pagina: 1
Acties:

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:11

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Okay dit is heel irritant, als ik een filmpje afspeel (mpg bijvoorbeeld) dan werkt dat in een venstertje perfect, MAAR als ik het fullscreen doe (of 200% zoom) dan draait het ineens totaal niet vloeiend meer en ziet het er verschrikkelijk blokkerig uit. Het lijkt meer op een diashow dan op een filmpje :(

Systeem: Toshiba satellite pro 6000 1 Ghz, 112 mb ram

Het heeft wel gewoon gewerkt een tijd terug. Maar nu heb ik een nieuwe install en ineens gaat het niet vloeiend meer. Dus ik heb hem WEER een verse install gegeven maar dat mocht ook al niet baten. Het gekke is dat onder win98 het allemaal WEL netjes werkt...

Alleen draai ik veel liever win2k prof natuurlijk

Wie o wie wil mij uitleggen wat er mis is

Andere drivers voor videokaart zijn niet verkrijgbaar, dat staat op de site van trident

To be determined...

Verwijderd

probeer de juiste of de nieuwste codecs te installen, misshcin dat dat helpt

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Volgens mij trekt je videokaart het niet

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 12:43:
probeer de juiste of de nieuwste codecs te installen, misshcin dat dat helpt
Juiste codecs voor mpg... afaik zit er in win2k standaard al een goede serie codecs, maar waar zou je die codecs kunnen vinden eigenlijk? Heb je een linkje voor me?
Shyne schreef op 11 december 2002 @ 14:37:
Volgens mij trekt je videokaart het niet
Denk het wel hoor, 16 Mb kaartje. Bovendien werkt het onder win98 wel en heeft het met een vorige install van win2k ook gewerkt, het is dus niet hardwarematig.

Voor alle specs zie HIER

To be determined...

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Pobleem ligt denk ik ook aan de codecs
codecs kun je wel via google vinden

Hoort dit topic in OH?

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Ja dat wist ik dus niet, omdat ik niet weet waar het precies aan ligt heb ik het maar in OH gezet, maar als het verkeerd staat... Feel free to move it

Maar naar welke codec moet ik dan eigenlijk psies zoeken? (naam dus)

To be determined...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens iig. het NimoPack te installeren, dit is een codec pack met veel codecs erin. Ik raad build 7 aan, aangezien build8 hier alleenmaar crasht :o

Het Nimo Pack staat in de meuktracker.

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Nimo erop gezet, maar geen verschil helaas :(

Nog meer oplossingen? Iemand.....

* MaNdM wordt er niet vrolijker van :'(

To be determined...

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je de een recente Directx geinstalleerd? Directx heeft naast de drivers en de codec ook invloed op de kwalteit van filmpjes.

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Nieuwste directX en uiteraard niet de beta versie :Y)

Ik vind het toch wel een beetje vreemd dat ie het bij deze install niet doet. Helemaal raar dat toen ik SP3 erop zette hij het ineens wel goed deed, alleen na een reboot ineens weer brak was :?

Het is en blijft windhoos maar dit slaat eigenlijk toch wel alles...

To be determined...

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als het onder w98 wel doet en onder w2000 dan zou het ook nog een geheugen probleem kunnen zijn, naar mijn weten gebruikt 2000 iets meer geheugen dan 98. Hoe is die 112mb ram geheugen opgebouwd, meerdere bankjes?

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Haldo schreef op 11 december 2002 @ 16:31:
Als het onder w98 wel doet en onder w2000 dan zou het ook nog een geheugen probleem kunnen zijn, naar mijn weten gebruikt 2000 iets meer geheugen dan 98. Hoe is die 112mb ram geheugen opgebouwd, meerdere bankjes?
Het is een notebook heh, dus gewoon 1 reepje van 128 waarvan 16 mb voor video is...

Maar wederom, voorheen werkte het WEL onder win2k dus ook het geheugen is geen probleem, was het maar waar, heb er al een keer bijgeprikt maar scheelde niets

To be determined...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet voor de gein eens je Maskinvaruaccelaration eens wat lager (wat is daar het engelse woord voor?, verdomde Zweedse windows). daar kom je door naar de eigenschappen te gaan van je beeldscherm, dan settings, advanced, en dan zal hij staan bij troubleshooting staan of iets. en dan bij acceleratie (oid) even iets lager zetten. kijk dan eens wat hij doet.

edit, totaal onbelangrijke toevoeging
het moet zijn een Schizofreen ZIJN nooit alleen :P

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 12-12-2002 23:29 ]

Pagina: 1