Toon posts:

ADSL altijd online

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Wij hebben sinds 1,5 jaar ADSL, maar we willen graag, dat als we de computer aandrukken, dat we direct al online zijn.
dus niet dat we eerst IE op moeten starten, maar gewoon direct online als windows is geladen zonder dat ik er iets van merk.
Ik heb gehoord dat hier een mogelijkhied voor was.

Ik hoop graag bericht van jullie te ontvangen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je modem tweaken...dan werkt ie als gateway, en zorgt je modem voor de verbinding

'k ga er dan wel ff vanuit dat je een speedtouch ethernetmodem hebt :)

met usb kan je het vergeten....of je moet een aparte pc als router laten dienen. :)

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25
er zijn zat tooltjes beschikbaar die je verbinding automatisch opstarten en "live" houden, zoek maar rond op www.download.com of www.tucows.com. Ik gebruik ze niet meer sinds ik mijn modem getweaked heb, wat overigens de beste oplossing is, ben je van het hele inbellen gedoe af. Volgens mij heb je echter niet veel verstand hiervan, laat dit dus doen door iemand die dat wel heeft, voor zover het mogelijk is natuurlijk.

Verwijderd

Ik neem aan dat je via pptp (of pppoe) of wat dan ook verbinding maakt. Een externe verbinding dus..

Wat je zou kunnen doen (denk ik) is bijvoorbeeld MSN installeren, welke meteen connectie probeert te maken met internet, die externe verbinding zo instellen dat hij automatisch gaat inbellen als er internet toegang nodig is en hoppa! je bent klaar.

.. of zet idd. een aparte pc neer als router kan je meteen met meerdere computers op internet. Freesco is dan een goede optie.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het mag. Maar goed anders moet een mod het maar weghalen. http://www.bruring.com hier staat bij guides hoe jeje modem moet tweaken zodat het wel werkt.

Verwijderd

En anders: weethet.nl

:)

Verwijderd

??? tooltjes? bij mij ben ik altijd meteen online met me speedtouch 510i. hoefde alleen het bijgeleverde Kpn CDTJE te installen en alles was klaar. geen inbellen niks.

Verwijderd

Of sleep het inloggen bestandje naar 'opstarten' in het startmenu en zorg ervoor dat wachtwoord onthouden aangevinkt staat :).

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 11:30:
.. of zet idd. een aparte pc neer als router kan je meteen met meerdere computers op internet. Freesco is dan een goede optie.
ik heb gelezen dat linux/unix die usb modem niet herkent, en dat er GEEN drivers voor zijn.
Dit is dus GEEN optie

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

Boy

www.byoscoop.nl

offtopic:
voordeel kabel: het modem logt voor je in, dus dan ben je altijd online. Kweet niet waarom ik dit meld, maar moest het gewoon effe zeggen :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

BasieP schreef op 11 december 2002 @ 13:41:
[...]

ik heb gelezen dat linux/unix die usb modem niet herkent, en dat er GEEN drivers voor zijn.
Dit is dus GEEN optie
Klopt niet helemaal Smoothwall ondersteunt wel je USB ADSL modem.
tenminste de optie zit erin maar ik weet niet in hoeverre hij werkt.
ik heb namenlijk wel de ethernet variant.

Verwijderd

Al eerder genoemt, een URL in je opstarten map zetten, zodat ie automatisch verbinding maakt. Anders misschien een batch-bestandje automatisch opstarten waarin een of andere URL wordt gepingt? [Weet trouwens niet of Windows dan automagisch gaat inbellen of niet... maargoed].

Zorgen dat je gelijk wordt ingelogt en geen password meer nodig hebt, en bovenstaande uitvoeren, dat is het makkelijkst.

Verwijderd

Mischien een domme vraag van mij!!
Als ik me pc opstart dan ben ik meteen online !!!
Hoef voorderest niks meer te doen msn gaat aan kan meteen internetten.
Wij hebben adsl van hcc onze modem staat altijd aan en die loopt naar een router en daar word alles verdeeld!!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 14:23:
Mischien een domme vraag van mij!!
Als ik me pc opstart dan ben ik meteen online !!!
Hoef voorderest niks meer te doen msn gaat aan kan meteen internetten.
Wij hebben adsl van hcc onze modem staat altijd aan en die loopt naar een router en daar word alles verdeeld!!
Je zegt het zelf al je hebt een router iets dat de topicstarter dus waarschijnlijk niet heeft.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
BasieP schreef op 11 December 2002 @ 13:41:
[...]

Dit is dus GEEN optie
Ik weet niet precies waar je dit gelezen heb, maar er zijn genoeg mensen die het usb modem perfect werkend hebben gekregen onder linux.
Hoe dit precies werkt heb ik geen idee van, maar ik geloof dat er een hele handleiding op de Xs4all site van is te vinden.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
na enig geklooi is het mij als Linux-n00b wel gelukt !!
heb een Alcatel ISDN Speedtouch USB Modem

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Zie aub de FaQ.
Hoe zorg ik dat mijn ADSL verbinding automagisch gemaakt wordt als ik Windows start?

Uitgaande van een niet-getweaked ADSL modem (dus met VPN verbinding) zijn er twee manieren:
- zelf een snelkoppeling maken
- een proggie gebruiken, wat uiteraard geheugen kost

Eerste manier (kan enigszins verschillen per OS)

- ga naar je ADSL inbelverbinding (bij Externe Toegang of Network and Dail up connections) en klik op "properties/eigenschappen" met rechts
- vink af: "prompt for username and password"
- vink aan: "dial if line is dropped"
- klik OK
- klik met rechts op "start" en kies "openen"
- ga naar programma's / opstarten
- sleep je VPN verbinding icoontje rechtstreeks naar startup toe . Let op: je moet het icoontje rechtstreeks uit Externe Toegang (oid.) naar startup slepen. Een snelkoppeling daarnaar toe in je startup slepen werkt niet.
- zorg er uiteraard voor dat "wachtwoord onthouden" aangevinkt staat

Tweede manier

Een programma gebruiken zoals Superdial 2000, geschreven door medetweaker DaZZle.
*D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.