[XP] cs ping bug + mxstream(vpn) + sblive?

Pagina: 1
Acties:

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 06:08
iemand oplossing voor ping bug dus ping tussen de 30-300
combinatie van windows xp + mxstream(vpn) + sb live + cs
schijtn niet goed te werken en dus krijg je die bug
als je het geluid uit zet dus sound in windows disable dan is het al beter (goed)
maar ik heb nu me sb live geuninstallerrd en er uit gehaalt en me onbord sound aan gesloten alleen nu doet ie het nog niet goed
en eax en a3d aanzeeten had 1 keer geholpen en daarna ook niet meer
onder windows 2k werkte het wel gewoon goed
ook met sb live
iemand misschien een andere oplossing
want als ik niemand loop dan is me ping goed maar als ik me richt naar poppetjes dan schiet me ping omhoog
dus als er niemand in mijn zichtveld is dan is alles goed best vaag
mijn config
windows xp
asus a7v
duron800
sb live
512 sdram 133
wd80gb jb
gf2 mx 32mb
realtech 10/100
mxstream planet 1024/256 daarna 10mbit hub (hub ook al eens weg gehaalt maar wil niet helpen)

Verwijderd

wat dat niet iets met direct en true sounds uitzetten?

• InfoTracer
ik zou het echt niet weten waar zou ik dat kunnen aan/uit zetten?

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Je hebt een VIA chipset en sblive! Mogelijk zorgt dat voor het probleem. Waarschijnlijk had je ook wel eens 'krakend' geluid. Door deze bug worden alle pci (en isa) sloten een stuk trager (maar bij isa merk je het niet echt).
Installeer de nieuwste 4-in-1 drivers van VIA. Daarin zit de latency patch om de bug te omzeilen. http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1

Heb je CS ook op andere servers geprobeert?

minds are like parachutes, they work only when opened.

• InfoTracer
oke ik heb de nieuw via drivers geprobeert VIAHyperion4in1445v.exe maar dat wil ook niet werken en op andere server heb ik precies het zelfde probleem

• Vinz
Heb je het ook bij andere spelen op internet?

• InfoTracer
ik speel ook nog UT en daar heb ik geen probleem mee ook niet onder windows xp
UT draait goed onder windows 2k en xp en cs draait alleen goed onder widnows 2k en niet onder xp

• Vinz
AH! Kijk...nu komen we verder.
Wat is je framerate onder CS en wat is de uploadsnelheid van CS?
Ik speel veel Medal of Honor en heb gemerkt dat mijn framerate en ping met elkaar te maken hebben als ik een lage framerate heb. Klinkt vreemd maar is alleen bij hele lage framerate (<18)

• InfoTracer
ik weet dat ping en fps met elkaar te maken hebben maar mij fps is nog hoog genoeg en was gelijk in windows 2k waar ik geen problemen had
naar me upload snelheid heb ik nog niet echt gekeken zou ik in derdaad nog wel ff kunnen doen alleen ik weet natuurlijk niet hoeveel dat in windows 2k was
alleen het gekke is als ik me sound disable bij device manager dan is het probleem weg
dus je zou denken dat het iets met het geluid te maken heeft

• Vinz
Heb je de laatste WHQL driver van MS voor je SBlive! ?
te downloaden via http://windowsupdate.microsoft.com
Ik had nog een nieuwere van soundblaster maar die werkt een heel stuk slechter.
En er staat nog iets in de lijst met updates daar. iets met MSN sound update, NIET SELECTEREN! Dan wordt je geluid slechter (was bij mij en mijn broer). SP1 mag je doen maar maakt je computer wel (flink) trager dus ik raad hem af.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinz op 11-12-2002 12:27 ]

• InfoTracer
sp1 heb ik al maar das het probleem niet
ik heb zoals je kan lezen me sb live er uit gesloopt en draai nu op me onbord sound maar daar heb ik het zelfde probleem mee
en die drivers van Ms had ik ook al geprobeert en drivers van SB site zelf ook al maar die wouden ook niet goed werken
alleen 1 keer heeft het geholpen toen ik eax en a3d aan zette maar na een reboot hielp dat ook niet meer
net ff me sound disabled en toen bleef me ping gewoon onder de 60 en had nergens last van alleen vind het wel leuk als ik met geluid kan spelen
ik zal nog wel proberen een andere soundkaart te regelen kijken of ik dan geen probleem heb maar voorlopig nog ff een andere oplossing proberen te vinden

• Vinz
klinkt moeilijk allemaal. Ikzelf heb een via chipset met sblive! en heb dus met zelfde probleem zitten kampen. Toen dat achter de rug was bevroor de computer af en toe en ging na .5 seconden weer verder, dat lag aan de netwerkkaart.
Enige tip die ik kan geven: heb je drivers up-to-date en de laatste bugfixes. Verder succes met zoeken.

• InfoTracer
thanx voor het helpen ik zal nog wel ff wat gaan klote
drivers zijn wel uptodate en heb alle windows updates en wat bugfixes

• InfoTracer
oke heb nieuwste via drivers en nieuwste nvidia drivers cs er nog een keer opnieuw opgezet en draai nu onder onboard sound van me mobo a7v
en heb nog steeds de zelfde bug
iemand nog een andere oplossing?

• InfoTracer
oke mensen net was een m8 van me hier en die liet ik de bug zien en die zei moet je dit eens proberen en tada de oplossing

ga naar run > type dan in "dxdiag" > ga dan naar geluid/sound > en schuif dan het balkje naar links zodat je geen hardware acceleratie aan heb staan dat moet werken.

alleen nu het volgende probleem daardoor word het geluid vertraagt met 0.5 sec maar ja kan ook aan me langzame comp liggen of me onbord sound dus binnenkort weer me sb live in bouwen en kijken of dat wel wil werken
ps oplossing was al eens eerder voor bij gekomen maar kon ik echt niet vinden met de search dus post ik het hier nog maar een keer zodat iemand anders het misschien wel sneller vind
toch bedankt voor alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Je computer is zeker niet te sloom hoor ;)
En meestal heeft je beeld eerder vertraging dan je geluid, het zou wel kunnen dat je onboard geluidskaart niet helemaal perfect is natuurlijk.

The devil is in the details.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Als je een ethernet modem hebt, bij mij werd het probleem verhopen door deze te tweaken, nu lekker met 30 ping cs :)
Pagina: 1