Asus P4PE Post Reporter

Pagina: 1
Acties:

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:56
Ik heb een Asus P4PE en deze werkte keurig voor 2 dagen.
Bij de volgende start bleef het scherm blank en kwam er een vreemd stemmetje (de Post Reporter) uit de speakers (dus via de ingebouwde audio kaart).

Helaas kan ik er werkelijk helemaal niets van maken. Het zijn drie woorden, waarvan de laatste "computer" is. Tja, dat schiet niet op.

Zelfs met de lijst van messages in de manual kom ik er niet uit. Volgens mij staat deze melding niet in de lisjt ofzo.

Heeft iemand een lijst van wav'jes, die ik kan beluisteren om zo te vergelijken welke melding er nu eigenlijk is?

Of is het mogelijk deze flauwekul uit te zetten, zodat ik gewoon piepjes kan tellen ofzo? (Niet in het BIOS, want zover kom ik immers niet, maar via een jumper ofzo)

Of andere ideeen?

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Verwijderd

Als het goed is zit er een jumper op het moederbord waar je deze feature mee aan en uit kan zetten. Even in de manual kijken moet er in staan.

• Munters
Helaas is het niet goed. In de manual staat dat het alleen in de Bios kan (pag. 3-3).

(Ik hoopte dat iemand met een werkend bord de Winbond Voice Editor kan opstarten en de bestaande wav files naar me kan opsturen o.i.d.)

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Kijk eens op AsusBoards. Daar staan heel veel topics over de P4PE.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Vreemd, ik heb dan de ASUS P4T533-C en komt geen enkel voice uit met het laatste woord: Computer. Waar je wel gelijk in hebt is dat de originele stem amper te horen is. Ik heb de jumper veranderd zodat de stemmen via de PC-speaker komen, omdat mijn audigy nog niet geladen is in DOS. Ik kan wel opnoemen wat mijn post reporter allemaal kan zeggen als je dat wil. De volgende keer als je pc weer normaal werkt voer dan je eigen stemmen in (Met microfoon en articuleer duidelijk en praat wat harder dan normaal). Ik heb dit zelf ook gedaan en sindsdien kan ik alles verstaan via de PC-speaker. Dus misschien ook een idee voor jou???

Succes! ;)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 11:12:
Vreemd, ik heb dan de ASUS P4T533-C en komt geen enkel voice uit met het laatste woord: Computer. Waar je wel gelijk in hebt is dat de originele stem amper te horen is. Ik heb de jumper veranderd zodat de stemmen via de PC-speaker komen, omdat mijn audigy nog niet geladen is in DOS. Ik kan wel opnoemen wat mijn post reporter allemaal kan zeggen als je dat wil. De volgende keer als je pc weer normaal werkt voer dan je eigen stemmen in (Met microfoon en articuleer duidelijk en praat wat harder dan normaal). Ik heb dit zelf ook gedaan en sindsdien kan ik alles verstaan via de PC-speaker. Dus misschien ook een idee voor jou???

Succes! ;)
Zelf de stemmen van de post-reporter opnemen :? Kan dat dan :? Hij laadt toch niks van de HD ofzo, komt allemaal direct vanuit het BIOS en/of één of ander flash geheugen wat daarbij hoort ... maar hoe kun je dat veranderen dan :?

Verwijderd

Nou kijk. Ik heb de software geinstalleerd vanaf de CD (ASUS P4T533-C >>>> Winbond Voice Editor) Ik denk haast dat deze software bij alle nieuwe ASUS moederborden zit.
Open het programma en dan krijg je dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/t.rutgers/tweakers1.jpg

Nu kun je zien welke teksten je moet maken. Luister de bestaande eventueel af zodat je weet wat je zelf moet zeggen.
Ga nu naar "geluidsrecorder" van Windows zelf om je teksten op te nemen. Articuleer echt heeeeel overdreven. Het klinkt misschien heel dom, maar anders hoor je het straks niet door de pc-speaker of audio onboard. Praat ook luider dan normaal! Maak het niet te lang, want flash geheugen is maar klein. Sla al je stemmen één voor één op in maximaal 8-bit, mono quality @ 22Khz.
Ben je klaar dan kun je terug gaan naar de voice editor en de bestaande stemmen wissen. Vervolgens voer je je eigen stemmen in en controleer of alles klopt.
Ben je helemaal klaar dan click je op:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/t.rutgers/tweakers2.jpg

Dan krijg je een melding in het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/t.rutgers/tweakers3.jpg

Kies ja en daarna vraagt ie of het snel moet of Safe mode. Doe safe mode want dan test het systeem of alles klopt en er geen fouten zitten. Dit duurt wat langer, maar het is toch maar éénmalig.
(Let op, zegt ie dat de bestanden te groot zijn voor je flashgeheugen, dan kun je "overbodige" meldingen weghalen totdat je wel genoeg plaats hebt, of je stemmen opnieuw opnemen (korter) zodat het wel past)
Als ie klaar is kun je je systeem rebooten en moet je sommige van je stemmen al kunnen horen. Hoor je niks dan moet je je jumper maar even veranderen zodat ie op je pc speaker gaat, want niet altijd zijn je geluidskaart drivers al geladen.

Succes!

Verwijderd

Trouwens, als het scherm uit blijft, dan denk ik dat de postreporter iets zei over de videokaart. Check is of deze er goed in zit

• Munters
Toch wel netjes om nog even het eindresultaat te melden:

De videokaart was inderdaad naar de knoppen. De kaart opgestuurd en na ca 2 weken een nieuwe ontvangen en het draait weer prima.
De stem bleek "cannot start computer" te piepen. Een zinnetje dat volgens de handleiding niet voorkomt. Bovendien slaat het dus niet specifiek op de videokaart.

Overigens kwam het stemmetje ook af en toe (met nieuwe videokaart) met "cannot boot computer", hetgeen er op neerkomt dat er geen bootdevice is.
Het blijkt dat de harddisk soms niet opgesponnen is wanneer het bios klaar is. Ik heb de "fast memory check" maar uitgeschakeld...

Pagina: 1