naar aanleiding van dit topic wat een beetje teveel offtopic raakte richting evolutie volgens darwin en de bijbel dit topic! om verder in te gaan waarom nou Darwin gelijk zou hebben of de bijbel gelijk zou hebben...
Persoonlijk ga ik voor de heer Darwin aangezien de bewijzen er zijn dat Darwin gelijk heeft... musea vol!
een reactie uit het andere topic
)maar de mens valt onder de primaten net zoals de apen! wij zien de mens als losstaand van het dierenrijk... wat absoluut niet zo is (vind ik
) de mens valt onder de primaten dit is ook een feit! en de mens vertoont veel overeenkomsten met bijvoorbeeld de chimpansee (welke het meest van alle primaten naar de mens toe neigt) en dat niet alleen qua botstructuur en opbouw van het lichaam maar ook qua denken en doen...
Persoonlijk ga ik voor de heer Darwin aangezien de bewijzen er zijn dat Darwin gelijk heeft... musea vol!
een reactie uit het andere topic
tuurlijk vormt dit wel een bewijs... Aan de hand van die dingen kunnen ze juist een hele hoop achterhalen van zowel de dieren als van ons! bijvoorbeeld de 'big bang' (om het maar ff zo te noemen) het zijn feiten ze liggen er...Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 16:44:
Daar wil ik trouwens nog wel op reageren:
Alleen al wetenschapsfilosofisch gezien kun je 'bewijzen' in de ene theorie beter niet reserveren voor slechts één theorie. In het licht van andere theoriën/geloven blijk je er namelijk heel wat mee te kunnen.
En helaas voor de evolutietheorie (merk op dat het nog steeds theorie heet, en niet 'wet'; dat is - al weer wetenschapsfilosofisch - niet voor niets) zijn fossielen of nog levende exemplaren van de tussenvormen nog steeds de grote afwezige in de musea. Er liggen genoeg fossielen in de musea; je kunt er ook mooie plaatjes van maken en analogiën in de anatomie aanwijzen; maar dat alles vormt géén onomstotelijk bewijs dat de ene soort uit de andere geevolueerd is.
jah hij is begonnen bij de vink (je moet toch ergens beginnen heNatuurlijk zie ik microevolutie om me heen. Denk aan de vinken van Darwin (één van de grondslagen van zijn ideeën) op de Galapagoseilanden, die zich aangepast hadden aan hun omgeving. Maar ze behoorden allen tot de soort vink.
Dat was overigens ook Darwins oorspronkelijke bedoeling: microevolutie beschrijven.
Ik denk dat het tegenwoordig nog eerder andersom is: dat 10% van Darwin afkomstig is en 90% van daarna. Maar dat is niet zo belangrijk.
de woordenboek defenietie wilde ik ook niet als bewijs aan voeren het was meer om duidelijk te maken wat de betekenis van het woord evolutie was.Een woordenboekdefinitie is iets dat totaal niet kan gelden als bewijs; een woordenboek is slechts een weerspiegeling van de vele meningen van een maatschappij en heeft niet de pretentie voorschrijvend, maar beschrijvend te zijn. Net zoals een uitroepteken niet iets letterlijk kan ondersteunen maar het slechts kracht bij kan zetten.
dat denk ik niet. Er zijn bewijzen voor dat de evolutie theorie kloppend is... van het bijbel gedeelte zijn geen enkele bewijzen gevonden behalve dat wat in de bijbel staat...Ik vind de bewijzen voor de evolutietheorie niet overweldigend. Op zijn minst kun je zeggen dat de evolutietheorie evenveel geloof vereist als het christendom.
[ Voor 90% gewijzigd door BOCmetalhead op 11-12-2002 10:57 ]
Metal to the bone