Toon posts:

Opgloeiende draadjes in Hitachi monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n moeder kon op haar werk voor €20 een (heel oude) PC met 17" hitachi monitortje van Tulip overkopen omdat ze weg moesten. Meteen hebben we er 3 gekocht en deze aangesloten. Nu zag ik bij 2 van de 3 monitoren stroomdraadjes in de monitor rood opgloeien enkele seconden nadat de monitor is aangezet...
Nu is mijn vraag of dit normaal is, of dat ik scheel heb gekeken en dat er ergens een rood LEDje in de monitor zit die die draadjes beschijnt o.i.d. of dat ik terecht die monitoren snel weer heb uitgezet vanwege het risco van kortsluiting of in het ergste geval brand.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Kan je er een plaatje van posten toevallig?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Waar zit het ergens, recht achter de beeldbuis?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, kan geen plaatje posten... heb geen digicam beschikbaar...
het zit ongeveer rechtsmidden in de monitor... je kan het zien als je goed vanaf de bovenkant "naar binnen" kijkt

Verwijderd

Als het redelijk in het midden zit is er een groote kans dat dat licht van het elektronen kanon afkomt.
Die gloeien normaal gesproken een beetje op.

Verwijderd

Topicstarter
hmm
het zit wel redelijk in het midden... hopelijk is dat het dan :D

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
is de monitor geaard?
zou het ook nog aan kunnen liggen,....denk ik dan,...

[ Voor 57% gewijzigd door Mr_DD op 11-12-2002 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe aard je een monitor? :D
sorry voor de n00bvraag... de enige 2 stekkers die erin zitten zijn de stekker naar de PC en de (zwarte) kabel vanaf de monitor naar het stopcontact...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 15:00:
hoe aard je een monitor? :D
sorry voor de n00bvraag... de enige 2 stekkers die erin zitten zijn de stekker naar de PC en de (zwarte) kabel vanaf de monitor naar het stopcontact...
Als je de stekker aan de kabel vanaf de monitor naar het stopcontact in een stopcontact met randaarde stopt, zou de monitor geaard moeten zijn (alleen niet als het stopcontact zelf niet geaard is, maar dat is eenvoudig te controleren)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
right....
maar is iedereen het erover eens dat het waarschijnlijk gewoon het elektronenkanon is dat licht afgeeft dat reflecteert op ijzerdraadjes in de monitor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 16:44:
right....
maar is iedereen het erover eens dat het waarschijnlijk gewoon het elektronenkanon is dat licht afgeeft dat reflecteert op ijzerdraadjes in de monitor?
Kijk voor de gein eens naar je TV, die gloeit ook, net zoals alle andere CRT-produkten. Als het niet abnormaal fel wordt is er niks aan de hand :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:44:
right....
Lijkt me vrij waarschijnlijk. Als je een infrarood detector/kijker hebt kan je nog even kijken of die draadjes echt opgloeien of alleen maar licht reflecteren, maar dat doe je alleen als je dat ding al hebt liggen.

edit:
Als die draadjes niet in een vacuum buis oid liggen, branden ze snel genoeg door als ze werkelijk gloeien.

[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 11-12-2002 16:54 . Reden: Aanvulling ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanks Liu en JSS :)
van mijn part mag hier een slotje op

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Mr. Liu schreef op 11 december 2002 @ 16:52:
[...]

Lijkt me vrij waarschijnlijk. Als je een infrarood detector/kijker hebt kan je nog even kijken of die draadjes echt opgloeien of alleen maar licht reflecteren, maar dat doe je alleen als je dat ding al hebt liggen.
Ehh, volgens mij ziet die infrarood kijker niet of de straling direct uitgezonden of gereflecteerd is.... straling is straling.

Weet nog steeds niks.....

Pagina: 1