Toon posts:

POV ti4200 overclockprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de hcc heb ik een nieuw systeem gekocht. Alles draait perfect, maar m'n POV ti4200 is gewoon niet over te clocken. Standaard draaide ie 300/500 en ik heb hem nu op 310/520 draaien. Als ik verder dan die 520 ga met het geheugen krijg ik allemaal zwarte strepen door het beeld bij spellen en 3dmark! Heeft iemand enig idee waarom ik m'n geheugen niet behoorlijk kan overclocken?? Ik weet dat ik extra koeling (heatsinks enzo) kan kopen, maar ik zie hier mensen met dezelfde kaart op 310/650. (zonder extra koeling)

Dit is m'n systeem:

P4 2.4@2.8
Albatron px845pev
Samsung DDR 2700 @ 387
POV ti 4200 @ 310/520
Windows xp
41.09 driver

3dmark: 13100 _/-\o_

Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:
Processor op standaard snelheid
Core onder de standaard snelheid (275)
Andere drivers
AGP voltage omhoog
Ander tweak-programma

Niks helpt! Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 10:30 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Weet je wat, je hebt geen garantie op overclocken. Simpelweg een brakke sample. Videokaart loopt standaard prima en is dus ok. Maar jammer dat je mem niet zo goed is.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Er wordt op de site van Point of View notabene gezegd dat de kaart overclockbaar is.

GeForce 4 Ti-4200XP

The GeForce4 Ti 4200 eXtreme Power powered by the GeForce4 Ti 4200 GPU.
This 128MB DDR edition is equipped with 3.3ns memory.( standard is 4.0 ns )
The core clock speed is 250MHz and the memory clock speed is 550MHz.

You can overclock this card to 310 / 650.
The speed of a Ti-4600 for the price of a Ti-4200

Heb jij wel 3.3 Ns BGA Memory erop??
Misschien heb je gewoon 4.0Ns erop zitten dan kan ik het me voorstellen dat ie niet
heel hoog overklokbaar is.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Precies.... heeft hij wel de XP variant? Of in het geval van een 64Mb kaart de SE...
Zo niet dan houdt het ergens in de 5xx wel op ja :(

I love watercooling

Verwijderd

Mijn pov 4200 se met 3.3 ns gehuegen die standaard op 250/550 loopt, daarbij wilt de mem niet hoger dan 570mhz, de core gaat zelfs tot 327 mhz met standaard cooling.

beetje pech met de mem heb je, maar zoveel maakt dat nou ook weer niet uit...

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Check eerst of je een XP hebt idd, (heatsinkjes e.d., kijk hier of hij er zo uit ziet --> WTF! Point of View = Albatron, of andersom!?!(pics))

Daarnaast kan je met Sisoftsandra kijken voor je geheugen (3.3ns)

Daarnaast kan je ook nog ff de temp controleren in je toren.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen xp, maar ik zie toch mensen met de 4ns geheugen die hem draaien op 650. (zie geforce 4 overclock resultaten)

• JWO
  • Laatst online: 23:35

JWO

zelfde probleem hier met ti4200se 64mb (etrontech 3.3ns geheugen) best wel brak, maar je kunt er niets aan doen, we zullen wel brakke exemplaren hebben.

Verwijderd

En hoe is de airflow in je kast?

• JWO
  • Laatst online: 23:35

JWO

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:55:
En hoe is de airflow in je kast?
daar ligt het niet aan, die is bij genoeg, temps cpu/mobo idle 29/27 stressed 36/31

Verwijderd

Wanneer je de processor overklokt, gaat jou agp bus ook mee omhoog wat dan vanzelf weer tot gevolg heeft dat je jou videokaart minder hoog kunt overklokken voordat je artifacts krijgt. Ik had i.e.i. mijn ti4200 overklokgeklokt naar 315/580 maar naar mate ik mijn processor verder overklokte kreeg ik artifacts te zien, dus de instellingen van mijn kaart omlaag gebracht en effe 3dmark gedraaid en kwam er achter dat ik nagenoeg nog net zo`n hoge score kreeg als in het begin. Probeer het zelf maar eens door de fsb van jou processor omlaag te brengen (bijv. standaard instellingen) en je zult zien dat je met jou videokaart hoger kunt klokken

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 16:35:
kheb geen xp, maar ik zie toch mensen met de 4ns geheugen die hem draaien op 650. (zie geforce 4 overclock resultaten)
simpel toch, dan hebben die mzzl! als je voortaan ook zo'n snelle wilt moet je dus even wat meer centjes uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:18:
Wanneer je de processor overklokt, gaat jou agp bus ook mee omhoog wat dan vanzelf weer tot gevolg heeft dat je jou videokaart minder hoog kunt overklokken voordat je artifacts krijgt. Ik had i.e.i. mijn ti4200 overklokgeklokt naar 315/580 maar naar mate ik mijn processor verder overklokte kreeg ik artifacts te zien, dus de instellingen van mijn kaart omlaag gebracht en effe 3dmark gedraaid en kwam er achter dat ik nagenoeg nog net zo`n hoge score kreeg als in het begin. Probeer het zelf maar eens door de fsb van jou processor omlaag te brengen (bijv. standaard instellingen) en je zult zien dat je met jou videokaart hoger kunt klokken
heb ik al geprobeerd :| (bovendien, m'n pci/agp staat op fixed) kzal wel pech hebben. :'(

Dan toch maar heatsinkjes en een mooie grote koeler (en mischien een modje)! Bedankt voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 11:29 ]

Verwijderd

Denk gewoon dat bepaalde geheugen merken gewoon brak zijn, mijn 3.3 ns zou dan invergelijking met andere 3.6 kaarten theoretisch op 625/650 moeten kunnen.

Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de fabrikant van je geheugen en het heeft niks met je PoV kaart zelf te maken, ze hebben messchien slechte keuze gemaakt in het kiezen van een geheugen fabrikant.

Dat mijn 3.3 geheugen niet hoger stabiel dan 565 loopt vind ik wel teleurstellend, maar aan de andere kant als die op 650 zou lopen haal ik (300?) 3dmark punten meer ofzo, wat mij eigenlijk erg weinig kan schelen.

Gewoon ff goed je research doen voor de geforceFX budget versie kaarten, en je slag slaan :)

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
310/620 lalala

edit edit.. moet me sig aanpassene ;]

Laat dit soort nutteloze opmerkingen voortaan ajb voor je..

[ Voor 105% gewijzigd door Pollewob op 12-12-2002 21:23 ]

Verwijderd

-BliXXX- schreef op 12 December 2002 @ 16:18:
310/620 lalala

edit edit.. moet me sig aanpassene ;]
Hiermee help je de topicstarter toch niet :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 16:35:
[...]

Hiermee help je de topicstarter toch niet :?
Ach hij had zin om zijn eigen ego te strelen ? :r

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Ik heb zelf een leadtek TI4200 64MB.

Core ben ik nog niet hoger dan 285 gegaan omdat de limiet nu door m'm TB1400 wordt bepaald.

Het geheugen krijg ik echter niet verder dan 565, daarna geeft ie artifacs bij het draaiend paard in 3d mark 2001.

Ik heb zelfs speciaal een ventilator bij gebouwd in de kast die over de koelblokken van het geheugen blaast.

Als ik het geheugen echter verder opvoer loopt na een tijdje vast. Zijn er nog andere trucjes op het geheugen verder op te schroeven.

Dit weekend ga deze kaart namelijk inbouwen in m'n nieuwe systeem een AMD 2400+ op een A7N8X met PC3200.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• MrDirect
  • Laatst online: 00:11
Volgens mij is dat draaiend paard gewoon slecht geprogrammeerd. Zelfs ik m'n kaart underclock krijg ik een beetje witte pixels erdoor heen. Alle andere benchmarks draaien zonder artifacts. Trouwens heb je alleen de eerste 4 test nodig voor een 3DMark score, dus dat paard zie ik toch niet.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
waarschijnlijk kopen mensen niet hun kaart alleen voor een 3DMark score :p
Pagina: 1