[PQMagic] Windows XP Langzaam na gebruik PartitionMagic

Pagina: 1
Acties:

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:52

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik heb een vraag, hiervoor heb ik al een search gedaan en ook al met google het internet lopen afspeuren...

Het volgende is er aan de hand : Ivm de migratie van Windows NT WKS 4.0 naar Windows XP wilden we graag een soort rollback mogelijkheid hebben.

Ik heb hiervoor een diskette gemaakt welke de C partitie (van 2 Gb) verkleint mbv Partition Magic Pro 7.0 (welke Windows XP goed ondersteunt) tot de minimale omvang en hem vervolgens HIDDEN te maken. Vervolgens wordt van deze vrije ruimte een FAT partitie gemaakt en deze wordt ACTIVE gemaakt (anders is er geen active partitie en kan WinXP niet geinstalleerd worden.

Bij het opstarten van de PC wordt DMV RIS uitgerold. Standaard wordt de hele HD gewist en wordt er een partitie gemaakt waarop Windows XP wordt geinstalleerd.
In dit geval wordt dus de hidden partitie niet verwijdert. Op zicht zou dit geem probleem moeten zijn was het niet dat sommige pc's tijdens het werken met Windows XP steeds trager worden (??). Althans dat wordt mij verteld.

Het probleem doet zich dus niet bij alle pc's voor...maar bij ongeveer 20%. De oplossing is dat je de hidden partitie verwijdert en daarna opnieuw de pc RISt.

Volgens de personen die dit probleem tegen gekomen zijn ligt dat aan de hidden partitie. Volgens mij is dit niet het geval, volgens mij zijn de harddisks van die pc's niet helemaal lekker (overigens zijn het allemaal identieke pc's met dezelfde harddisks)

Heeft iemand dit probleem eerder gezien....en zoja ligt het volgens jou dan aan die hidden partitie...of was er een hardwarematig probleem?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om uit te sluiten dat het dus aan die hidden partitie ligt ;) Alvast thnx voor de reacties!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het kan zijn dat na PM je hele disk zwaar gefragmenteerd is. Misschien moet je dat even nagaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ortep schreef op 11 december 2002 @ 10:34:
Het kan zijn dat na PM je hele disk zwaar gefragmenteerd is. Misschien moet je dat even nagaan.
Hmm..zou dat kunnen? De overige ruimte (waar dus windows XP op geinstalleerd wordt) wordt helemaal leeggegooit. Dan is hij niet meer gefragmenteerd toch? Volgens mij kan een HD alleen fragmenteren als er dus data opstaat, wat hier dus niet het geval is.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
*schopje* HEeft niemand een idee???? :(

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
gebruik je ook compressie ?

Verwijderd

hier gaat het al mis als je pq magic daarvoor gebruikt :)
Ivm de migratie van Windows NT WKS 4.0 naar Windows XP wilden we graag een soort rollback mogelijkheid hebben.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
D3LTA schreef op 13 december 2002 @ 14:12:
gebruik je ook compressie ?
Compressie waarvoor? ehh...bedoel je de Windows NT/XP compressie? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 13-12-2002 15:15 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jammer dat niemand er meer over weet...?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:58

chromeeh

the Gnome

TheVisionMaster schreef op 17 december 2002 @ 16:34:
Jammer dat niemand er meer over weet...?
Jawel, ik heb m'n disks (2x 60 Gb) geslit met PM...
Ik draai zowel XP als 98 op die machine (test bak) en heb geen problemen met het 'langzaam' zijn van XP / de schijf.
En problemen met multi OS'en is makkelijk op te lossen door BootMagic te installen.... De standaard bootmanager van xp / 2000 is zwaar irritant....
De goede volgorde: eerst bootmagic daarna XP, want dit geeft vaak rare vertragingen.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
chromeeh schreef op 17 December 2002 @ 16:46:
[...]

Jawel, ik heb m'n disks (2x 60 Gb) geslit met PM...
Ik draai zowel XP als 98 op die machine (test bak) en heb geen problemen met het 'langzaam' zijn van XP / de schijf.
En problemen met multi OS'en is makkelijk op te lossen door BootMagic te installen.... De standaard bootmanager van xp / 2000 is zwaar irritant....
De goede volgorde: eerst bootmagic daarna XP, want dit geeft vaak rare vertragingen.....
Hmm..dit is niet helemaal wat ik bedoel!! Vanaf de eerste partitie (WinNT, 2Gb) wordt NIET opgestart. Deze staat er nog als terugvalmogelijkheid bij zeg maar het niet juist functioneren van Windows XP. De gebruikers hebben namelijk behoorlijk wat 'aparte applicaties'. Natuurlijk is er grondig getest, maar je zult altijd zien (als je geen terugvalmogelijkheid hebt, dat er iets fout gaat......

Hmm..wat voor rare vertragingen geeft dit dan?? enneh..wat is de oorzaak van die vertragingen...

Pagina: 1