Ik heb een Pentium II 400 MHz met een Philips SCSI 2x speed cd-rom brander. Ik draai hierop XP Pro NL. Als ik een CD-R tot 40x bij de Aldi haal, dan zegt nero dat ie hem niet kan branden. De CD-R'etjes tot 16x speed werken wel. Hoe kan dit?
Het materiaal waar de laser de info in brand is verschillend bij lage en hoge snelheids schijfjes. De omslag ligt bij 16 x.
Bij de cd'tjes boven 16 x is jouw laser niet geschikt om de info op de cd te branden.
Bij de cd'tjes boven 16 x is jouw laser niet geschikt om de info op de cd te branden.
Verwijderd
Waarom werken 40x schijfjes dan wel in mijn 12x brander? En in m'n oude 4speed??
Beide ook scsi plextor, en beide ook met schijfjes van de Aldi.
Beide ook scsi plextor, en beide ook met schijfjes van de Aldi.
Hoe kom je aan die wijsheid? Ik gebruik al maanden 24X schijven in mijn 4X brander...Mental T schreef op 11 December 2002 @ 10:31:
Het materiaal waar de laser de info in brand is verschillend bij lage en hoge snelheids schijfjes. De omslag ligt bij 16 x.
Is het een 80 minuten CD (700 MB)? of heb je met andere 700 MB-schijfjes nooit problemen gehad?
Heb dit eens ergens gelezen, maar kan zo even geen bron voor vinden. Spreek trouwens niet uit eigen ervaring, dus ik kan er naast zitten.TimMer schreef op 11 December 2002 @ 10:48:
[...]
Hoe kom je aan die wijsheid? Ik gebruik al maanden 24X schijven in mijn 4X brander...
Verwijderd
Had tot voor kort altijd een 4x4x32 philipsbrander. Ooit gedacht dat ie stuk was omdat er totaal niets op de schijfjes geschreven werd, maar dat bleek gewoon 1 bepaald merk te zijn. Misschien te "taai" om er in te branden ofzo (misschien wel bullshit, weet niet hoe het wel werkt), maar die pakte die nooit. Verder kocht ik ook altijd aldi cd's en die deden het perfect!
Al laatste firmware en/of laatste Nero update geïnstalleerd?
Met de 80 min. cd'tjes met een max. van 16x zijn er geen problemen.
Aan het merk ligt het ook niet, want die van 16x zijn van hetzelfde merk.
Ik heb wel de laatste nero, maar de laatste firmware weet ik zo niet.
Aan het merk ligt het ook niet, want die van 16x zijn van hetzelfde merk.
Ik heb wel de laatste nero, maar de laatste firmware weet ik zo niet.
Kan wel kloppen, er komen regelmatig firmware updates uit voor branders waar in de update list staat;Mental T schreef op 11 december 2002 @ 10:31:
match more media
Alleen lijkt me stug dat er zo'n scherpe overgangsgrens is.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Het heeft meer te maken met de lichtgevoeligheid van het materiaal. Hoe hoger de rating (24x/40x etc.) van de cd hoe lichtgevoeliger de beschrijfbare laag (immers is er een kortere belichtingsperiode bij sneller schrijven). Het is niet zo dat je een 40x schijfje niet kan beschrijven in je brander; het is wel zo dat het resultaat vaak een "overbelichte" cd is die slechter leesbaar is en korter meegaat.
Probeer toch eens een ander merk zou ik zeggen; en probeer ook cd's met een lagere speed rating te krijgen, liefst gewoon goed TDK's of zo.
Probeer toch eens een ander merk zou ik zeggen; en probeer ook cd's met een lagere speed rating te krijgen, liefst gewoon goed TDK's of zo.
probleem van topic starter heb ik ook gehad met mijn vorige brander. Is gewoon combinatie merk-brander. Als je mazzel hebt werkt high speed cd-r in low speed burner, was bij mij dus niet (cd-rw's).
probeer es een ander programma of cd'tje 
Weet je waar het aan ligt.
Als je gewoon met het brandgeval van XP zelf brand,...zou het moeten werken, werkt dat niet,...dan ligt het toch aan die cd - brander combinatie
Weet je waar het aan ligt.
Als je gewoon met het brandgeval van XP zelf brand,...zou het moeten werken, werkt dat niet,...dan ligt het toch aan die cd - brander combinatie
Pagina: 1