Toon posts:

Msi k7t pro 2a probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Msi k7t pro 2a.
Wanneer ik WinXP op mijn bak heb begint de narigheid. Wanneer Ik bv Warcraft 3 speel dan gaat het ff goed. Na ff spelen dan valt mijn PC uit. Alle leds gaan aan en de hd zetten zich uit. Wanneer ik de power knop indruk gebeurt er niks. Als ik de powerknop ingedrukt houd dan gaat de PC uit. Maar wanneer ik hem weer aanzet dan zijn alle leds weer aan en doet hij niks. Ik kan hem alleen weer aan zetten door hem van de stroom te halen en opnieuw in te steken maar met booten valt ie dan weer uit. Als ik naar mijn smart leds kijk dan staan die allemaal op Groen. Ik de pc alleen weer opstarten door heel vaak aan en uit te zetten of door hem ff uit te laten staan.
Ik heb MSI al haarhaaldelijk hierover gemaild maar nooit en reply over gekregen.
Als iemand me hierbij kan helpen dan zou ik dat op prijs stellen.

Verwijderd

Welkome op got

Graag meer spec van je pc dan weten we misschien het aan ligt het kan alles zijn (8>

Verwijderd

Topicstarter
Mijn sytem specs zijn.

AMD TB 1200
Bios update 3.5
786 Mb Trancend ram
Asus Geforce 4 Ti 4400

Ik heb verschillind grafische kaarten gehad en de pc doet het daar allemaal mee dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

en heb je wel genoeg airflow in de kast wat zijn je temp's daaraan zou het ook kunnen als je niet genoeg airflow heb dan heb je meestal kans op dat de computer vast loopt of uit windows trapt. heb je ok verschillende drivers gebruikt voor je geforce :?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Schroef je kast eens open en kijk eens of je "rare" dingen ziet op het moederbord.

Ik heb hiervoor een k7T pro gehad, en had exact dezelfde verschijnselen als jou, ben er toen ook tijden mee bezig geweest. Toen ik eenmaal op het moederbord keek bleek m'n northbridge bezweken te zijn onder de warmte (vreemd kleurverloop op de heatsink).

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn airflow is zeer zeker goed. 2 x 80 mm enermax Fans en een 120mm Enermax fan.
mijn cpu word load 42 Graden Idle 38. geen raar kleur verloop op de heat sink. De drivers van de geforce heb ik wel 1000 geprobeerd. Ik ben er al lang mee bezig maar ik vertik om een nieuw MOBO te kopen. Ik heb er al een TNT 1 in gehad om te kijken daarne een Geforce 2 MX 200 allemaal hetzelfde.

Verwijderd

heb je nog garantie op je mobo dan meteen terug dan, ik vrees dat je mobo niet echt goed is.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:13
Die MSI Pro2-A heeft een probleem met een voltage regulator die na ongeveer een jaar doorbrand! Gebeurde bij de mijne ook! Symptomen zijn dan idd plotseling op zwart, geen reactie op de powerknop en een reboot met volgens de DLEds de melding dat je cpu niet goed geinstalleerd is. Als je even zoekt op het MSI-forum kan je vast wel achterhalen welke chip het precies is. Gelukkig geeft MSI 3 jaar garantie op de borden. Ik heb begrepen dat ze meestal worden vervangen door een Turbo2 (6330v5) waar een heatsink op de betreffende chip zit!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MSI K7T? :X

Welja, in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via LEZEN eer je hier een topic opent! had kunnen vinden staat wat info over dit mobo, compleet met een aantal linkjes. Doe er je voordeel mee :)

Verwijderd

yep inderdaad ik had ook een probleem mee met die voltage regulator er was een zwart blokje losgesmolte doordat de voltage op 2.10 vcore stond ! ik heb toen naar de winkel gebracht de mobo was een jaar oud en heb hem laten opsturen en een nieuwe terug gekregen overgens was het een msik7t turbo Le. 3.0

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx allemaal

Verwijderd

Topicstarter
HOe moet ik nu tewerk gaan met het opsturen van mijn MOBO. Want als ik een mailtje naar MSI stuur dan krijg ik toch niks terug.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik naar een Reseller gaan en moet die het dan opsturen of moet ik gewoon contact opnemen met MSI voor een nieuw MOBO

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Bel ze anders ff op... ze zitten in Son. Nummer vind je HIER... Succes!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon inruilen bij de winkel :Y)

Wil je in het vervolg het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken in plaats van in zo'n korte tijd achter elkaar te posten? Zo'n monoloog oogt bij velen al irritant..

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat bord is al 1,5 jar oud en de winkel garantie is er nu wel al af daarom vroeg ik dat ook.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 12:49:
Maar dat bord is al 1,5 jar oud en de winkel garantie is er nu wel al af daarom vroeg ik dat ook.
Hoe moest ik weten dat de winkelgarantie allang is verlopen :? :/

In dit geval, je kunt inderdaad gewoon contact opnemen met MSI Nederland :)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Al een andere CPU cooler geprobeerd? Extra pasta op de CPU core?
Alles al eens uit gebouwd en laten werken met zo min mogelijk noodzakelijke onderdelen, uit de kast dus.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan. CPU verwisseld andere cool pasta en allen met een agp kaartje laten lopen. Maar het zit hem echt in het MOBO. Hij hangt zich echt zo vaak als ik ga gamen.

Verwijderd

en wat gebeurd er als je em stressed niet met spelletjes, maar met burnk7 of een ander programma dat flink processorkracht gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
nou het gebeurt alleen onder WinXp. IK heb het pas 1 keer gehad onder Win2K. Het heeft niks te maken met een 3d Game want onder 2d game doet die het ook. Eerst dacht ik dat het wat met mijn geheugen te maken had en ik vond daarom ook een 512Mb plankje dat dood was. Maar nu denk ik dat het dood is gegaan door het moederbord. Wanneer het systeem uit is gevallen blijft die uitvallen zelfs onder dos.
Maar hij hangt zich wel heel vaak op onder elke OS. ben je net lekker bezig en BAM daar hangt die weer. Maar ik heb altijd problemen gehad met dit Bord.
Ik ga toch maar eens bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb net een reply van MSI gekregen. En dat dezelfde dag nog.

Dit zeiden ze.

LS.,

Wij verkopen alleen aan onze distibuteurs.
Wij bieden onze distributeurs 3 jaar garantie en deze bepalen hun eigen garantie en verkoop voorwaarden. Ook voor service werken wij uitstekend via onze distributeurs ( wat bedoelen ze daar nu weer mee ? ).
Neem contact op met uw leverancier om te weten of u nog recht op garantie heeft.

Wat heb ik hier nu weer aan nu weet ik nog niet hoe ik aan mijn nieuw bordje moet komen. Want de winkel garantie wat je daar krijgt ( Bij Cash en Carry ) is een jaar.

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Dit probleem ligt enkel en alleen aan je bord, precies zoals o.a. JeroenG33 al schreef. Ik heb met mijn mobo dezelfde symptomen gehad. Op den duur wordt het alleen maar erger totdat het bord het helemaal begeeft. Ik moest zelfs de cpu er af halen en het ding zo eventjes aanzetten om de zaak weer aan de gang te krijgen. Ik ben uiteindelijk met het bord teruggegaan naar de zaak waar ik het gehaald heb. Ze hebben het opgestuurd en na enige tijd heb ik een nieuwe gekregen. Was overigens ook iets meer dan een jaar nadat ik het gekocht had. Gewoon mee teruggaan en aangeven dat dit een algemeen probleem is en er op aandringen dat zij het ding voor je opsturen. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Zo maandag gaat die terug

Thnx allemaal
Pagina: 1