Toon posts:

Exchange, Netmail of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We werken op het moment met Winroute.

We vinden die oplossing toch niet ver genoeg gaan. Websurfen en e-mail
verzenden en ontvangen gaat prima, maar we hebben behoefte aan 1 e-mail
vergaarbak, gedeelde agenda en gedeeld adresboek.

In de huidige oplossing komt e-mail voor een project binnen bij de
projectleider. Andere mensen die aan het project werken kunnen die e-mail
dus niet bekijken. Wat we willen is een structuur met projectmappen waarbij
e-mail voor een bepaald project automatisch in de juiste projectmap komt en
dat die e-mail door iedereen is in te zien met gebruik van Outlook.
Datzelfde gaat op voor de agenda. We willen graag 1 agenda waarin iedereen
via Outlook kan zien wie wanneer een afspraak heeft.
Het adresboek willen we als vervanger van Perfect View gaan gebruiken. Dus
het adressenbestand in PV willen we omzetten naar een adresboek in Outlook.
Hierboven heb ik het over Outlook, maar dat mag ook een programma met
dezelfde mogelijkheden zijn.
Ik weet dat al die zaken mogelijk zijn met MS Exchange, maar de prijs
daarvan blijft een flinke hobbel om te nemen.
Zijn er misschien alternatieven die hetzelfde kunnen bieden, zoals netmail xe?

Verwijderd

Je zou ook lotus notes kunnen overwegen, bied alles wat je wil met dien verstande dat je geen outlook meer gebruikt maar lotus..

Is gratis een trial-versie van te downen, baad het niet schaadt het niet dus.

Qua agenda-functionaliteit e.d. is notes nog steeds het beste pakket, alhoewel MS steeds meer aan de weg begint te timmeren.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

McMiGHtY

- burp -

Kan Mdeamon dit ook niet? Of een Linux oplossing? kan me iets herinneren dat ik een tijdje geleden iets gelezen heb op GoT

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
behoefte aan 1 e-mail
Dat klinkt helemaal als een exchange server. Enne....dat lotus notes werkt ook goed en daar je kunt daar fantatische views in maken, moet je zelf programmeren. Gedeelde agenda, email en adresboek is bij exchange een paar muisklikken weg.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:13
Sluit me helemaal bij de rest aan: Exchange of Notes

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

Als je gebruikers de Outlook interface gewend zijn, zou ik zeker NIET naar Notes gaan. De interface van Notes is erg om aan te wennen na Outlook. Ik zou dan voor een Exchange 2000 omgeving gaan :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

persoonlijk zou ik gaan voor Exchange, outlook is sowieso wat gebruiks vriendelijker dan Lotus Notes... maar goed het is idd wel prijzig, echt hele goede alternatieve zijn imho niet.

• TeeDee
  • Laatst online: 17:42

TeeDee

CQB 241

mdaemon ondersteunt LDAP, IMAP, SMTP, POP, webmail etc. etc.
En je kan er gewoon Outlook op aansluiten

[ Voor 27% gewijzigd door TeeDee op 11-12-2002 13:09 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 09:29:
We werken op het moment met Winroute.

We vinden die oplossing toch niet ver genoeg gaan. Websurfen en e-mail
verzenden en ontvangen gaat prima, maar we hebben behoefte aan 1 e-mail
Novell GroupWise ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik weet dat al die zaken mogelijk zijn met MS Exchange, maar de prijs
daarvan blijft een flinke hobbel om te nemen.
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 10:36:
Je zou ook lotus notes kunnen overwegen, bied alles wat je wil met dien verstande dat je geen outlook meer gebruikt maar lotus..
Lotus Domino/Notes (server/client) is ook redelijk duur. Daarnaast is de domino server (R 4-5) nogal buggy en lastiger te patchen (patches die bugs oplossen bevatten zelf weer grotere bugs en dat soort dingen) dan bijvoorbeeld MS Exchange 2000. Dus je moet ook rekenen dat de beheerkosten voor Lotus Domino hoger liggen dan voor Exchange. Dus, in combinatie met de al gegeven redenen: of Exchange (mijn voorkeur) of Novell Groupwise nemen.

Sundown Circus

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
TeeDee schreef op 11 December 2002 @ 13:08:
mdaemon ondersteunt LDAP, IMAP, SMTP, POP, webmail etc. etc.
En je kan er gewoon Outlook op aansluiten
en natuurlijk Mdeamon Groupware, het alternatief voor exchange 2000

http://www.altn.com/press/press_release.asp?ReleaseID=38

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

McMiGHtY schreef op 11 December 2002 @ 11:48:
Kan Mdeamon dit ook niet? Of een Linux oplossing? kan me iets herinneren dat ik een tijdje geleden iets gelezen heb op GoT
HP heeft gewerkt aan Openmail. Een opensource variant van exchange. Helaas is dit project stop gezet.

Je zou eens kunnen hobbyen met LDAP onder linux maar of dat zo goed werkt weet ik ook niet. Ikzelf heb goede ervaringen met exchange2000. We hebben hier 200 gebruikers die er gebruik van maken en ze klagen (bijna) nooit.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Zekerste weten. Groupwise werkt heerlijk, en de client is super simpel. Ikzelf vindt Outlook maar een bagger client, maar dat komt misschien ook omdat ik Linux adept ben en Novell Fan.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

McMiGHtY

- burp -

Ik kan me herinneren dat er een OpenSource Linux variant is op Exchange, dus ook met gedeelde agenda etc. Kan me alleen niet de naam herinneren

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lastige vraag stelling.
Ik heb een tijd geleden bij een klant ook een keuze moeten maken i.s.m. de klant zelf natuurlijk.
Het kwam neer op MS, dus of Exchange Server met Outlook clients, of Lotus Notes.
Testperiode gehad, zowel voor exchange als lotus.
Exchange had ik geinstalleerd, en lotus was geinstaleerd door iemand anders.
10 gebruikers zijn aan het testen geweest, en die kwamen unaniem op de Exchange/outlook combo. Dus dat is het geworden.

Als centen ook een grote drempel is, zou je eens kunnen kijken naar SBS 2000 (Small Business Server 2000) Dat is een redenlijk goedkope alles in een oplossing met ook een versie van Exchange Server 2000.
Zit je echter wel tegen een maximaal aantal gebruikers aan. (ik dacht 50)

Lotus Notus is op zich erg snel, maar de client is IMO erg rommelig, en zeer onoverzichtelijk.
Voordeel is dat je met notes ook andere zaken kan doen in de database. vereist wel enige programmeer kennis, maar het kan alles.

Overigens zijn er ook tools te verkrijgen waarmee je met Delphi en VB op de Exchange Server database kan programmeren.

Andere opties zijn er ongetwijfeld wel, maar dan moet je deels weer inleveren qua functionaliteit.

Hierboven werd MDeamon Groupware gezegd. Kijk daar eens naar. MDeamon is opzich niet duur, en is een goede mailserver. Ik weet echter niet wat de groupware aan functies meebrengt.
Suc6

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
CyberJ schreef op 12 December 2002 @ 10:11:
Lastige vraag stelling.
Ik heb een tijd geleden bij een klant ook een keuze moeten maken i.s.m. de klant zelf natuurlijk.
Het kwam neer op MS, dus of Exchange Server met Outlook clients, of Lotus Notes.
Testperiode gehad, zowel voor exchange als lotus.
Exchange had ik geinstalleerd, en lotus was geinstaleerd door iemand anders.
10 gebruikers zijn aan het testen geweest, en die kwamen unaniem op de Exchange/outlook combo. Dus dat is het geworden.

Als centen ook een grote drempel is, zou je eens kunnen kijken naar SBS 2000 (Small Business Server 2000) Dat is een redenlijk goedkope alles in een oplossing met ook een versie van Exchange Server 2000.
Zit je echter wel tegen een maximaal aantal gebruikers aan. (ik dacht 50)

Lotus Notus is op zich erg snel, maar de client is IMO erg rommelig, en zeer onoverzichtelijk.
Voordeel is dat je met notes ook andere zaken kan doen in de database. vereist wel enige programmeer kennis, maar het kan alles.

Overigens zijn er ook tools te verkrijgen waarmee je met Delphi en VB op de Exchange Server database kan programmeren.

Andere opties zijn er ongetwijfeld wel, maar dan moet je deels weer inleveren qua functionaliteit.

Hierboven werd MDeamon Groupware gezegd. Kijk daar eens naar. MDeamon is opzich niet duur, en is een goede mailserver. Ik weet echter niet wat de groupware aan functies meebrengt.
Suc6
in de gewone versie van Mdeamon (dus niet de groupware versie) zit ook een agenda, deze moet je dan middels een webbrowser benaderen (worldclient) en niet middels outlook 2000,

de groupware versie van Mdeamon kan ook met outlook 2000 als volwaardige client overweg

overigens kan je natuurlijk wel met outlook express/2000 je mdeamon server gebruiken als pop3/smpt server

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ook aan een Domino server kun je met Outlook (express) of een andere POP3-client connecten. Ik denk dat het er ook van afhangt wat er verder op die server gaat gebeuren. Alleen voor een mail-, calendar-, en scheduling omgeving is Domino lomp, log & lelijk, en Exchange een goedkoper alternatief (Notes client licenties !).
Zou je meer gebruik gaan maken van de Domino server als applicatieserver en dergelijke, kun je al gauw overwegen Domino te gebruiken ipv Exchange.

Al was het maar omdat de combinatie Notes/Domino veel ongevoeliger is voor diverse viridae...
:Y)

Verwijderd

wij gebruiken hier domino server in combinatie met lotus notes en dat werkt priema :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje schreef op 12 December 2002 @ 10:42:
de groupware versie van Mdeamon kan ook met outlook 2000 als volwaardige client overweg
Alleen de Calendar sharing loopt nog niet helemaal van je dat :/ Sommige afspraken komen niet door, en bij een paar clients zie je de hele agenda niet eens :X

T is dan ook nog een beta (6.7 Pro vereist, productieversie is nu 6.52)
overigens kan je natuurlijk wel met outlook express/2000 je mdeamon server gebruiken als pop3/smtp server
+ imap niet te vergeten :)
MultiPOP support, multi-domain, Fax-engine (RelayFax) mogelijk, goede AV-plugin (KAV)....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

GroupWise.... heeeeerrrrlijk!!! Met Gwava erlangs om de virussen tegen te houden....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:15:
wij gebruiken hier domino server in combinatie met lotus notes en dat werkt priema :)
Ik draai zelf niets anders dan Notes :+

Verwijderd

Ik kreeg van Novell een tijdje geleden NetMail(NetWare) & NetMail XE(Win32), en ik vondt het een goed programma! Nooit meer problemen met profielen over sturen.

Gewoon simpelweg de browser gebruiken! 8)

Of gewoon met de email-client. :/
Pagina: 1