Toon posts:

Hp laptop CPU snelheid! =[

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een hp omnibook 6000,

en tijdens het opstarten zie ik dus dat er een piii 700E inzit, maar winxp geeft aan dat deze op 546Mhz draait.

ik heb alle instellingen in bios geprobeerd, power management op performance gezet en speedstep disabled en op performance gezet,

maar windows blijft 546 Mhz weergeven, is dit een bug of is dit normaal? :?

Verwijderd

Doet ie dat ook als ie op netspanning zit??
Bij mijn p3-1000 labtop draait ie op batterij op 733Mhz, op adapter draait ie wel op 1 Ghz?

Verwijderd

Misschien om energie te besparen...
Denk niet dat er veel aan te doen is. Draai ook eens SiSoft sandra om te kijken of het echt zo is.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

MaNdM

1000-dingen-doekje

Speedstep...

Ik heb een satellite pro 6000 en das een PIII 1Ghz en als ik de speedstep instel op accu-optimized dan draait ie nog maar op 337 Mhz

Speedstep kan gelukkig ook uitgezet worden, dan draait ie netjes op 1Ghz

Niets om je zorgen over te maken dus, het is wel zo dat ie veel langer op de accu meegaat wanneer de speedstep zn werk doet, op het moment dat je meer cpu kracht nodig hebt dan gaat ie ook vanzelf hoger draaien :Y)

To be determined...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
zet een cpu benchmark prog aan (100% cpu belasting), dan zie je dat ie opeens veel meer mhz omhoog gaat :P (moeilijk uit te leggen..)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

MaNdM

1000-dingen-doekje

Icey schreef op 11 december 2002 @ 11:24:
(moeilijk uit te leggen..)
Nee niet moeilijk uit te leggen, zie reply boven je...

Anders even zoeken op google naar speedstep en je krijgt uitleg genoeg :Y)

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
MaNdM schreef op 11 december 2002 @ 11:27:
[...]

Nee niet moeilijk uit te leggen, zie reply boven je...

Anders even zoeken op google naar speedstep en je krijgt uitleg genoeg :Y)
als je mijn verhaal had gelezen had je gezien dat ik speedsetp al had gedisabled maar toch gaat ie niet hoger.

op netspanning zou idd kunnen, zo proberen, bedankt voor reakties :Y)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

Croga

The Unreasonable Man

Speedstep uitgezet..... Mischien dat je het progje uitgezet hebt, maar Speedstep is iets wat in de core gebakken zit..... Is net zoiets als je FPU uitzetten..... erg onwaarschijnlijk

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Lees dit even .. http://www.pcmag.com/article2/0,4149,4093,00.asp

Hoewel, HP zal die fout toch niet maken?

I have usernames older than you.

Verwijderd

Het is toch heel eenvoudig. Hoe minder insentief jij de laptop gebruikt hoe lager het systeem de processor klokt. Dit om energie te besparen. Gebruik je zwaardere applicaties (bv Photoshop oid) dan zal de kloksnelheid omhoog gaan.

Sluit je het apparaat aan op de netspanning is volgens mij de batterij besparing niet meer actief. En draait het apparaat op de maximale kloksnelheid.

Dit in een goed werkende situatie iig

Bv een mobile Intel 1Ghz processor kan geloof ik in 3 modes draaien. 5xx mhz 7xx mhz en 1 ghz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 12:27 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn delletje draaid met netspanning keurig op 1,8GHz .. met batterij op 1,2GHz .. dit is welliswaar uit te zetten in het bios .. maar wordt het echt een straalkacheltje in de trein ofzo (wel lekker met dit weer trouwens :P ) plus de accu is SNEL leeg :)
Pagina: 1