Toon posts:

[FreeSCO] Problemen op interne netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren met een FreeSCO (0.3.0) router bezig geweest om deze op @Home aan te sluiten. Werkt goed, de router maakt verbinding met het grote boze internet. Aan de andere kant werkt het niet goed.

De IP adressen op het interne netwerk worden met DHCP door de router uitgegeven in de range 192.168.0.100 - 192.168.0.120. Nu lijkt het wel of de router de verbinding met het interne netwerk verliest want het lukt me zelfs niet meer om te pingen naar de router vanaf een werkstation. Enige tijd later werkt alles weer wel en valt ook weer weg na een bepaalde tijd.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Configuraties:
Router, P75,8Mb RAM,2x PCI 10/100Mbit kaartjes (werken op 10)
Werkstations, bonte verzameling Win98/WinXP stations

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 08:18:
Gisteren met een FreeSCO (0.3.0) router bezig geweest om deze op @Home aan te sluiten. Werkt goed, de router maakt verbinding met het grote boze internet. Aan de andere kant werkt het niet goed.

De IP adressen op het interne netwerk worden met DHCP door de router uitgegeven in de range 192.168.0.100 - 192.168.0.120. Nu lijkt het wel of de router de verbinding met het interne netwerk verliest want het lukt me zelfs niet meer om te pingen naar de router vanaf een werkstation. Enige tijd later werkt alles weer wel en valt ook weer weg na een bepaalde tijd.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Configuraties:
Router, P75,8Mb RAM,2x PCI 10/100Mbit kaartjes (werken op 10)
Werkstations, bonte verzameling Win98/WinXP stations
Je hebt vast en zeker al gecheckt of je kabels en andere netwerk apparatuur goed zijn?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je de client pc's statisch insteldt valt er dan wel te pingen?
Hoe verdeel je de verbinding met een hub of een switch? Als het een hub is staan dan alle netwerkkaarten wel op de zelfde snelheid en niet op full duplex.

Verwijderd

type in je windows bak(ken) 's ipconfig /all in het dosprompt. Zie je alle gegevens van je netwerkkaarten en kan je meteen zien of het IP adres wel in die range zit en zo niet, of hij wel de router als DHCP ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Hier de aanvullende gegeven.
Kabels lijken (heb geen profi test equipment) allemaal in orde te zijn. De router en werkstations zitten in een switch geplugd. Deze geeft aan dat de link OK is. Als ik op een werkstation WINIPCFG start en dan alles laat vernieuwen lukt dit de ene keer wel, DHCP-server is dan de router, maar een andere keer niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bekend probleem met freesco. Moet je even kijken op www.freesco.org. Hier staat iets over in het forum.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

DHCP in Freesco uitzetten en je clients een statisch Ip adres geven.

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:42
The Real Falcon schreef op 11 December 2002 @ 16:39:
Bekend probleem met freesco. Moet je even kijken op www.freesco.org. Hier staat iets over in het forum.
Is dat iets van versie 3.0? Hier draait versie 2.7 en deelt naar ieders genoegen de IP adressen goed uit.

There is no place like 127.0.0.1

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook 0.27 kende het probleem...ik ga es opzoek naar de oplossing.. dan is er in iedergeval een topic waar het antwoord in staat!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1