Toon posts:

krakend geluid met een geforce 440 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een point of view geforce 4 videokaart, alles werkt prima in windows totdat ik een spel wil spelen die op 3d basis is dan krijg ik geen normaal geluid maar dan begint ontzettend te kraken en te stotteren.
Het beeld van het spel loopt wel normaal maar ik heb alleen zo'n ontzettend storend geluid via mijn boxen :( kan mijn boxen wel uitzetten maar geluid bij het spelen is toch wel zo leuk.
Heb ook de videokaart al bij een kameraad geprobeerd en daar heb ik hetzelfde probleem?!? Want als ik mijn andere videokaart er weer in doe doet alles normaal zoals het hoort.

even de specs amd k6 500, 265 mb intern geheugen, windows ME, geluidskaart van creative soundblaster 64 pci, netwerkkaart van sitecom, en pinnacle rave tv kaart.

Zou het misschien toch aan de videokaart kunnen liggen ? wie kan me hierbij een antwoord geven, is er misschien een patch te downloaden ergens?
Oh ja voordat ik het vergeet ik heb de nieuwste drivers al gedownload van Nvidia, maar dat had geen effect.

Voor de rest avi files afspelen lukt prima, het is alleen als ik spellen begin te spelen zoals startrek armada 2 of star wars pod racer, met spellen zoals red alert 2 heb ik totaal geen prolbleem.

Wie heeft hiervoor misschien een antwoord ? of heeft ervaring met dit probleem, voor iedere hulp ben ik zeer dankbaar

Verwijderd

Steek je geluidskaart is in een ander slot.

Verwijderd

Voor de rest avi files afspelen lukt prima, het is alleen als ik spellen begin te spelen zoals startrek armada 2 of star wars pod racer, met spellen zoals red alert 2 heb ik totaal geen prolbleem.

bij 3d apps doet geeft ie dus de problemen.
ik zou ook gaan voor geluidskaart in ander slot.

Verwijderd

ja ligt aan de videokaart, is een bekend probleem bij overklokkers van videokaarten.. Soms krijg je bij overklokken krakend geluid..

Maar jouw videokaart is niet overgeklokt... je zou heb effe kunnen onderklokken en kijken of dat helpt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 11:45:

bij 3d apps doet geeft ie dus de problemen.
ik zou ook gaan voor geluidskaart in ander slot.
geluidskaart in ander slot zal het probleem niet oplossen.. het ligt waarschijnlijk gewoon aan je videokaart.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Check ook even of je voeding zwaar genoeg is? een K6 systeempje kan origineel best een uitgerust zijn met een magere voeding.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm volgens mij word het probleem er niet makkelijker op ik heb vervolgens mijn geluidskaart in iedere afzonderlijk pcislot gedaan en geprobeerd of het geluid wel zuiver was maar helaas het bracht geen uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
kan eventueel nog even kijken of de voeding te licht is maar anders gaat de zekers terug naaar de winkel of iemand moet nog een ander idee hebben waar het wel aan zou kunnen liggen ? Bedankt iedereen voor de moeite tot zover mochten er nog mensen zijn met andere ideeen dan lees ik het graag

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
misschien te weinig CPU power :X :?

[ Voor 8% gewijzigd door XoReP op 14-12-2002 00:35 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 00:32:
kan eventueel nog even kijken of de voeding te licht is maar anders gaat de zekers terug naaar de winkel of iemand moet nog een ander idee hebben waar het wel aan zou kunnen liggen ? Bedankt iedereen voor de moeite tot zover mochten er nog mensen zijn met andere ideeen dan lees ik het graag
De voeding zou idd te licht kunnen zijn en in wat voor ander systeem heb je 'm getest (specs?)

offtopic:
Waarom stop je in zo'n oud systeem in godsnaam zo'n snelle videokaart?
De rest van je systeem zorgt ervoor dat je nooit van de volle 100% snelheid van die kaart gebruik kan maken.

Verwijderd

Je moet DMA uitzetten in Apparaatbeheer (bij HD's op 'Pio-Mode' zetten) dan doet ie dat nie meer.

Verwijderd

misschien helpt aarden.

dat probleem had ik ook

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heb ik inmiddels geprobeerd met een voeding van 300 wat maar dat leverde geen resultaat op helaas op het krakende geluid bleef :(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dacht dat het iets met pci latency was..probeer dat 's aan te passen in de bios :)

Verwijderd

Topicstarter
dma settings heb ik inmiddels ook gewijzigd maar nog steeds geen resultaat :( :( :( om gek van te worden dan zal het wel niet te veranderen zijn de kaart gaat terug naar de winkel bedankt mensen voor jullie reacties :) en moeite om mij proberen te helpen

Verwijderd

Topicstarter
kan ik eventueel nog wel proberen Veldmuis :) is het proberen waard je weet maar nooit
Pagina: 1