Toon posts:

[win2k sp3 ie6 sp1] kan hotfix q324929 niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows update geeft aan dat ik deze kritische update voor ie6 sp1 nodig heb. Na het downloaden en installeren geeft het update window aan dat de patch succesvol in geinstalleerd. Echter na het onvermijdelijke herstarten blijkt bij een volgend bezoek aan windows update dat ik de fix nog steeds niet heb.
Als ik de gedownloade file nogmaals draai krijg ik de melding dat ik ie6 SP1 nodig heb voor de fix: help/info van mijn ie zegt echter dat dit precies de versie is die ik heb.
-Q324929 is niet bekend bij de got search.
-Heb met reg- en filemon activiteiten gecaptured tijdens het draaien van de fix. Hier werd ik niet wijzer van.
-Bij microsoft op het web heb ik alleen kunnen vinden dat deze fix kritisch is en een majeur veiligheidsprobleem dicht, geen info over installatieproblemen.
-Google groops speurtocht leverde de info dat er meer mensen zijn met dit probleem, geen oplossing.

Internet explorer 6 opnieuw installeren en up to date maken met alle patches is denk ik de meest waarschijnlijke oplossing, er zal wel iets niet helemaal 100% zijn met hoe de boel bij mij geinstalleerd staat. Probleem is: zeker weten of dat gaat werken weet ik niet en aangezien ik geen breedband heb bewandel ik die weg liever alleen als ik EN zeker weet dat het de oplossing gaat zijn EN er absoluut geen slimmere oplossing is. Ik wil deze hotfix er wel bij hebben, dus als iemand meer weet, graag advies.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

Opa

Nu Multifocaal!

Ik neem aan dat er als je kijkt bij Help/Info dan ook geen Q324929 achter het versienummer staat :?

Hoe dan ook, ik zou ff de file handmatig downen vanaf de Knowledge base site van Microsoft:

http://www.microsoft.com/...tical/q324929/default.asp

Dit zijn de directe links naar de bestanden, 2 MB dus dat moet te doen zijn met een modem. Daarna handmatig installeren.

Engelse versie

Nederlandse versie

Enjoy :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Bij de weg, van elke fix komt het 6 cijferig nummer overeen met een invoer in de knowledgebase van Microsoft:
code:
1
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;[ln];kbhowto#faq1386

Door die BLOKHAKEN in de url kan je hem niet direct aanklikken maar moet je ff copypasten in de adresbalk.

Als je daar het nummer invoert zonder de Q er voor, bijv 324929, 328970, dan lees je alles over de betreffende hotfix.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies, even een een follow up:
-Ik kan bij de knowledge base niks vinden over deze hotfix (het kan zijn dat ik iets fout doe, heb altijd zwaar problemen relevante info te vinden daar), maar toen ik hem voor het eerst probeerde te installeren heb ik de 'lees meer' info gelezen van de windowsupdate site en daar was geen informatie over wat te doen bij problemen met installatie: alleen info over wanneer je hem nodig hebt en welk probleem ermee wordt opgelost.
-Het Q-nummer staat idd niet bij help/info van i-explorer noch in mijn configuratie/software.
-Ik had het bestand al uit mijn temp inetfiles geplukt: bij het installeren via de windows updatesite kreeg ik de melding dat hij goed geinstalleerd zou zijn, als ik zelf die file start krijg ik de melding dat deze alleen is voor ie6 MET sp1.
-Ik gebruik van die geautomatiseerde schoon-windows-op tooltjes voor het register en ook een dll-sweeper. Ik heb alle .reg backups gescand maar kon niets vinden dat hier mee te maken kan hebben (wat klikgeschiedenis en dingen waarvan ik zeker weet dat ze idd weg zijn).
Er was wel een dll waarvan die sweeper zei dat 'ie weg kon: svcpack1.dll, ik dacht dat het iets met sp1 voor windows2k zelf te maken had en heb hem laten verwijderen. Toen het hotfix probleem optrad heb ik hem weer teruggezet, maar dat maakte niets uit. (Wfp heb ik uitgeschakeld.)
Deze hotfix is erg nieuw en bij google groups vond ik toch wel mensen die hetzelfde probleem hadden, vandaar dat ik dus nog twijfel of nou het komt door mijn register en dll geknoei. Zal ik ie6 nou opnieuw gaan installeren en updaten of gewoon wachten op de volgende cumulatieve fix (en dus hopen dat er iets met deze hotfix aan de hand is en de volgende wel wil)?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op de site http://www.tech-hints.com/2kos.html vind ik wel iets over svcpack1.dll in relatie tot hotfixes dus het kan handig zijn om even opnieuw te beginnen: IE6sp1 uninstallen via je configuratiescherm zodat je met IE5 blijft zitten, rebooten, Win2k SP3 (of de laatste die je hebt) herinstalleren, rebooten en dan weer IE6sp1 installeren. Dan zou hij dat dll-bestand weer moeten installeren en sp1 als zodanig juist herkennen en kan je de laatste hotfix installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch die dll, die ik niet had moeten laten verwijderen. Die dllsweeper kreeg al 73% thumbs down bij download.com en alleen maar rampzalige user reviews, maar ik moest weer eigenwijs zijn.
Victorvo, bedankt voor de moeite.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 22:14:
Dus toch die dll, die ik niet had moeten laten verwijderen. Die dllsweeper kreeg al 73% thumbs down bij download.com en alleen maar rampzalige user reviews, maar ik moest weer eigenwijs zijn.
Victorvo, bedankt voor de moeite.
;) No problem. Ik ben zelf ook een keer gruwelijk de mist in gegaan met Cleansweep 99 ... 8)7

De huidige Cleansweep heeft dan ook geen optie "delete duplicate and unneeded DLL's" meer. :X

* Opa voegt "Dllsweeper" toe aan het rijtje met een grote boog omheen lopen.

Pagina: 1