Webhosting provider claimt te hoge load te hebben op server

Pagina: 1
Acties:

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Sinds gister ligt mijn site eruit De Rebel
Ik vandaag bellen naar hoster, claimt de man dat er een te hoge "load" ontstaat door toedoen van m'n site. Nou heb ik geen zware scripten lopen (alleen een index.html die ik met een paar PHP scriptjes heb opgeleukt maar nix zwaars). Daarnaast host de site gewoon erg veel foto's omdat dat ook de bedoeling is en was van de site. Hoe komt het dat de man dan een load van 45 MB registreert, en wat precies wordt er bedoeld met een load. Ik heb mijn website gehost bij dutchwebhosting en heb een Webhosting 100 MB pakket. Wat is hier de slimste oplossing?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

denk dattie gewoon bedoeld dat je site een te hoge load heeft op zn bak . Teveel hits :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
wat houdt die 43 MB dan in!?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

geen idee eiglijk :) het kan data verkeer zijn maar dats zo weinig die 45mb :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hm, draait op een Cobaltbakkie. Mijn raqje heeft vorige dinsdag ineens een kleine 5GB verstookt - kan zijn dat er een exploit is gevonden en dat iemand stelselmatig aan het klieren is geslagen. We hebben iig nog geen idee waar het aan ligt.

Ik hoop voor je dat het dat is - ik zou iig de logfiles gespecificeerd naar de door jou verzorgde content opvragen. Dat wil zeggen: als het requests zijn die niks met de door jou geupte content te maken hebben (geen http-requests bijvoorbeeld, maar wel veel pings) dan hoef je d'r natuurlijk ook geen cent voor te betalen.

Waarschijnlijker, echter, is dit: 100MB is bepaald niet veel, voor een fotosite. Post eens hoeveel data je op je site hebt staan: als die foto's een MB per stuk zijn heb je na een stuk of tien bezoekers natuurlijk al een probleem :)

[edit:]die 43/45MB is idd de hoeveelheid data die namens jouw site verzonden is. Dat is voor een particuliere website niet weinig en niet veel, en voor een fotosite... het hangt *heel erg* van de content en het bezoekersaantal af. Meer stats!

[editedit:]de grootheid van load is trouwens data per seconde, dus een load van 45MB is flauwekul. Je hoster zal wel datatransfer bedoelen :) Maar goed, je hebt 100MB ruimte per maand, en als je de tiende de helft al hebt opgestookt, nou ja, dan heb je nog tot de 20e de tijd. Volgens mij zit je bij een oplichter.

[ Voor 28% gewijzigd door Rataplan op 11-12-2002 01:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

een load van 45 Mb bestaat niet. Simpel.
Load meet je in cijfers, het is een beetje een vaag systeem. In principe is 1 volledig belast, maar meer dan 1 kan ook.
Maar 45 is wel heeeel veel, en 45 Mb slaat gewoon nergens op.
Wellicht bedoelt hij iets van traffic, of diskspace oid. Zou ik even navragen.
En, niet zo netjes dat ze eerst je site uitzetten.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

PanMan schreef op 11 December 2002 @ 01:54:
een load van 45 Mb bestaat niet. Simpel.
Load meet je in cijfers, het is een beetje een vaag systeem.
Wat je eik zegt is dat load in percentages van de nominaal beschikbare capaciteit gegeven wordt. Hmm, meningsverschil ;)
45 Mb slaat gewoon nergens op.
Wellicht bedoelt hij iets van traffic, of diskspace oid. Zou ik even navragen.
En, niet zo netjes dat ze eerst je site uitzetten.
Hier kan geen enkel meningsverschil over bestaan.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

load meet je in aantal processen per seconde, absoluut niet in mb's. klinkt een beetje alsof je hoster nog minder weet dan jijzelf :)

als het om een load van 45 (seconden) gaat: lijkt me vrij sterk, daar moet je wel je best voor doen :) misschien moet je hoster eens wat meer geheugen eron proppen :)

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Doh, ik ga morgen met de man praten, in principe staat er voor een 60 MB maximaal aan foto's op en de rest van de content is niet bijzonder. Echter deze 60 MB behoudt een set van fotoalbums (naar ik meen 4 of 5) met elk ongeveer 150 foto's erin: 5 x 150 = 750 foto's. De rest van de content bestaat uit:
Flash intro (400 Kb)
en een site die erop gebouwd is erg mager verbruik te hebben.
Ik weet NIET zeker of m'n hoster heeft gezegd dat er een load was van 45 MB
dus, onduidelijkheid daar.
De foto's worden gehost voor een cafe en dat loopt steeds beter, meer mensen op de site e.d. what should I do?

Verwijderd

E-Mile schreef op 11 December 2002 @ 03:32:
Doh, ik ga morgen met de man praten, in principe staat er voor een 60 MB maximaal aan foto's op en de rest van de content is niet bijzonder. Echter deze 60 MB behoudt een set van fotoalbums (naar ik meen 4 of 5) met elk ongeveer 150 foto's erin: 5 x 150 = 750 foto's. De rest van de content bestaat uit:
Flash intro (400 Kb)
en een site die erop gebouwd is erg mager verbruik te hebben.
Ik weet NIET zeker of m'n hoster heeft gezegd dat er een load was van 45 MB
dus, onduidelijkheid daar.
De foto's worden gehost voor een cafe en dat loopt steeds beter, meer mensen op de site e.d. what should I do?
Nou, dat je even een betere host moet zoeken is wel duidelijk.
Geef inderdaad eens wat meer info. Staan alle foto's op 1 pagina? Gebruik je thumbnails? Met andere woorden, hoeveel dataverkeer genereert een gebruiker ongeveer?
Wat die man nou bedoelt met die '45' ben ik wel benieuwd naar. Meestal zeuren hosts over dataverkeer. Voor de ruimte die je krijgt kunnen lijkt mij geen problemen ontstaan, 100 mb is 100 mb. Als je teveel cpu/ram op zijn server trekt met je site is dat ook zijn probleem, tenzij expliciet anders in de voorwaarden vermeld staat.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Colocate @ Trueserver >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 03:17:
klinkt een beetje alsof je hoster nog minder weet dan jijzelf :)
Das wel vaker met Cobalt hosters... :)
Pagina: 1