Toon posts:

A7V133 (KT133A) + Athlon XP 2200+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een athlon XP 2200+ aan de praat te krijgen op een asus a7v133, met de kt133a chipset dus.
Volgens asus kan dit met bios 1009 als je PCB rev 1.05 of hoger hebt. Die heb ik allebij.
Het probleem is dat de pc niet meer start. DWZ. alles gaat aan maar er komt geen beeld en er gebeurt niets, ook geen error piep oid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt minstens Rev 1.05. nodig (ja, met nóg een puntje achter de 05). Dit staat ook heel duidelijk in de CPU Upgrade FAQ van de Duitse Asussite :)

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 12:18

AB2ND

Vonkenboer

klinkt als een overleden processor

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
Lijkt me eerder dat het een overleden moederbord is...

Ik heb iets vergelijkbaars, met m'n oude MSI K7T Light mobo (6330 model) wat volgens mij dood is. Bij power on gaan de fans op de CPU en de grafische kaart wel draaien, maar monitor blijft standby staan, en er komt ook geen piep.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Haay schreef op 11 december 2002 @ 09:10:
Lijkt me eerder dat het een overleden moederbord is...

Ik heb iets vergelijkbaars, met m'n oude MSI K7T Light mobo (6330 model) wat volgens mij dood is. Bij power on gaan de fans op de CPU en de grafische kaart wel draaien, maar monitor blijft standby staan, en er komt ook geen piep.
Ik denk, ja denk dat de proc het niet overleeft heeft.
Ik heb zelf al 3 maal meemogen maken dat mijn proc kapot was ;( Maar het mobo
Asus A7V piepte niet. Bleek later toch mijn Athlon dood te zijn.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hoi,

Heb je al een reset to defaults gedaan na de Biosflash?

Doe anders eens een reset van je BIOS, middels jumper of verbinden van de soldeerpuntjes op je Mobo (staat in de handleiding waar die zitten).

Als het goed is komt ie dan weer in de lucht.
(heb ikzelf ook gehad, na een flash vergeten te resetten, wel fans en HD's, maar geen beeld. Na reset alles weer oke. 8) )

• hako74
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:27
'k heb zelf sinds kort een Athlon XP 2000+ (Palomino) draaien op mijn Asus A7V133 rev (1.04.), dus het kan wel degelijk, dat ding draait als een tierelier.

Ik heb ook het probleem gehad dat de pc aan ging, maar geen beeld een geen verdere activiteit, moederbord op jumperless gezet en alles werkte (had ik jumpermode gezet op advies van iemand voor deze cpu).

Het kan natuurlijk ook zijn dat een XP2200 (Thoroughbred) gewoon niet werkt op een A7V133, dat wordt dan een ander mb of een lager geklokte athlon XP.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Tbird 1400 op het bord zet werkt ie prima. Bord is dus niet dood. Volgens ASUS ondersteunt de a7v vanaf bios 1009 de Thoroughbred core tot 2200+ .
Wat ik ook apart vind is dat er in de handleiding van mijn bord geen melding wordt gemaakt van een reset jumper. Dit had ik namelijk al willen proberen.
Wordt bij een bios reset de Promise bios ook gereset? Ik heb nl. een RAID0 array draaien en wil er niet graag achter komen dat ik die kwijt ben.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zoals BalusC al zei: Je hebt minstens Rev 1.05. nodig (ja, met nóg een puntje achter de 05).

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Athlon XP 1500+ 1.05 1007
Athlon XP 1600+ 1.05 1007
Athlon XP 1700+ 1.05. 1008
Athlon XP 1800+ 1.05. 1008
Athlon XP 1900+ 1.05. 1008
Athlon XP 2000+ 1.05. 1008
Athlon XP 2100+ 1.05. 1008
Athlon XP 2200+ 1.05. 1008

Denk ook dat je dat puntje ZEKER voor de TBred 2200+ wel nodig hebt...

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

rajackar

Blood Minister

shit. ik kom er dus net achter dat ik dat ene puntje erachter niet heb. maar ik zie dat vloeker wel een 2000+ op een 1.04. heeft. zou ik dan nog een kans hebben?
Btw. weet iemand waar die reset jumper zit? staat ik de handleiding niks over :?

ik heb nu nog een 1400 maar ik wilde ook gaan upgraden. kan ik dus maar beter nog ff over nadenken.

[ Voor 18% gewijzigd door rajackar op 11-12-2002 23:33 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Nou ik heb een Athlon XP 2100+ op een A7V133 1.0.5 zonder punt, deze werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat is raar zeg. Heeft iemand een idee hoe ik het toch kan laten werken?
Wat ook wazig is, mijn bord heeft geen clearcmos jumper. de aansluiting zit er wel maar er zitten geen pinnen op.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Er is natuurlijk nog wel een groot verschil tussen een 2100+ Palomino en een 2200+ TBred, moet je niet vergeten. ..

Als je geen jumpertje hebt batterijtje er even uithalen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 17:07:
hmm, dat is raar zeg. Heeft iemand een idee hoe ik het toch kan laten werken?
Wat ook wazig is, mijn bord heeft geen clearcmos jumper. de aansluiting zit er wel maar er zitten geen pinnen op.
moet je met een schroefendraaier die 2 puntjes even verbinden :)
staat toch echt in de manual ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Op het forum van www.braziliantech.com heb ik gelezen dat er zelfs mensen met een A7V (met kt133 chipset dus) zijn die al een Athlon XP draaien, dan moet dat toch feitelijk op elke A7V133 (kt133a) ook lukken? Ik heb een A7V133 revisie 1.04 met het meest recente beta bios (1011 ofzo), ik ben benieuwd of ik een Athlon XP kan laten draaien...

• Gianni Rombios
  • Niet online
Waarschijnlijk wel ja maar de topicstarter wil meteen door naar een TBred 2200+ wat een beetje veel van het goede is (plus dat je er met je sdram etc op dat oude bordje toch niet zoveel mee opschiet t.o.v. een 1800+).

Verwijderd

Topicstarter
Er draait nu een t-bird 1400 op dus ik hoop wel wat prestatie winst te halen eigenlijk.
Het verbaasd me alleen dat het niet kan. Juist omdat asus op de site vermeldt dat je tot 2200+ kunt gaan. Of zijn er ook 2200+ palomino's geweest?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Eigenlijk heb je nog steeds niet bevestigd of je dat fameuze extra puntje achter je 1.05 hebt staan? Palomino's gaan tot 2100+, ze bedoelen dus idd een TBred.

Misschien een optie: moederbord + 1400 samen verkopen en een nieuw setje kopen, hoeft niet echt veel duurder te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-12-2002 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook dat laatste puntje niet.
Misschien wel een goed idee van je. Ik ben er alleen wat huiverig voor. aangezien de a7v133 een erg lekker bord is en ik weer een raid bord wil hebben.
En de meeste latere borden hebben geloof ik nogal wat mankementen. kijk bv. naar de a7v8x. Maar suggesties voor een goed amd bord zijn zeker welkom.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik weet niet precies of het om spellen gaat, maar vergeet niet dat je een ECHTE 1400 MHz AMD hebt, die is in de praktijk net zo snel als een 1600+ mag je toch ongeveer wel stellen. Ik ben zelf van een TBird 900 naar een TBred 1800+ gegaan op een vergelijkbaar bord (MSI K7 Turbo2) wat wel de moeite waard was, maar eigenlijk zou ik in jouw geval nog wel even doordraaien op die (ECHTE) 1400 van je.

Ik zeg maar vast even dat BalusC het niet leuk vindt als dit topic uitloopt in een "wat moet ik hieraan upgraden topic" dusse.. dusz :D

[ Voor 15% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-12-2002 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga iig nog ff proberd die pinnetjes (of het gebrek eraan) te shorten. Eens kijken of ie em dan wel wil eten.
Weet je toevallig ook of het kwaad kan voor mijn raid 0 array als de bios gereset wordt of kan ik de array dan gewoon rebuilden?

• Aikon
  • Niet online
Zie ook: http://www.a7vtroubleshooting.com/ voor meer info, en dan vooral CPU related info. :)

En ik denk niet dat je BIOS resetten invloed heeft op je RAID array, lijkt me nogal onlogisch.

Verwijderd

je kan misschien een msi k7t turbo 2 halen die kunnen wel 2000Xp slikken of hoger het is ook een kt133A chipset dus maar de enigste nadeel is eigenlijk dat je geen raid meer heb. hier een linkie waar je die mobo kan kopen www.aci-computers.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog ff negekeken maar het is nergens echt duidelijk of die cpu zou moeten werken, ook op die link naar a7v troubleshooting niet.
Ik moet die bios reset nog proberen, nu maar hopen dat dat gaat lukken.

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 11:51:
Ik heb het nog ff negekeken maar het is nergens echt duidelijk of die cpu zou moeten werken, ook op die link naar a7v troubleshooting niet.
Ik moet die bios reset nog proberen, nu maar hopen dat dat gaat lukken.
Dat ligt dan echt aan jou hoor als je het niet duidelijk vindt.
Min. revisie 1.05. staat er toch overal. Dus met punt erachter.

Verwijderd

1.04. draait Palomino, 1.05 draait Palomino, 1.05. draait Palomino + Thoroughbred. Aangezien jij een TB (niet thunderbird dus) hebt, gaat dat dus niet werken. Tip: Verkoop je 1400 en je A7V133, stap van asus af en vind jezelf een EpoX 8K9A, 8K9A2 of 8RDA. Multiplier, stroomtoevoer op geheugen/proc, bussnelheid instellen en scheuren maar! :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
ken je deze link al?

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Bij jou, beunhaas, zou dus max. een XP 2100+ op kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Canard op 18-12-2002 14:53 ]

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 22:33
Duidelijke zaak dus, verkopen en neem de a7v333 raid

PV opbrengst

Pagina: 1