Toon posts:

[SMC Ultra NIC] Zoekt naar netware servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn SmoothWall 2.0-bullet router [AMD 5x86 @160 Mhz / P90 compatible] zit op de rode interface een prima SMC EtherEZ ISA netwerkkaartje.

Het ding werkt okee, al doet 'ie bij het booten wel een beetje vreemd. Toen ik nog die FreeSCO floppy-router draaide, was het geen probleem, maar sinds ik weer Smoothwall vanaf HDD [Seagate 2,5 Gb] draai, moet ik tijdens de POST eerst aangeven dat ik vanaf harddisk wil booten [message: "press "H" to boot from harddisk"]. Hetzelfde gebeurt als ik vanaf die oude Quantum Trailblazer [emotionele waarde, kan er geen afstand van doen, 850 Meg], Win98SE met Winroute wil booten.

Ofwel: Vanaf floppy booten is geen probleem, maar vanaf HDD [welke dan ook], moet ik eerst aangeven dat ik geen behoefte heb aan het zoeken naar Netware-servers, en dus moet ik op de 'H'-key rammen als het zover is.

Zou het kunnen dat er in de bios van die SMC-nic iets fouts wordt geïnitialiseerd zodat de router [en dus die SMC-nic] zoekt naar Netware-servers?

Bios boot sequence: A:, C: [oude Award bios, geen CDROM-boot];
OS: momenteel Smoothwall Beta 2.0 Bullit, maar ook bij vroegere Win98SE+Winroute.

Hoe krijg ik die SMC-nic weer in het gareel?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
zit er een rommetje op? zoja: eruit slopen.

anders mogelijk via een of ander dos-based tooltje kijken of je die zooi kan uitzetten....

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 11 December 2002 @ 01:06:
zit er een rommetje op? zoja: eruit slopen.
Ik ga toch maar niet zomaar chips van m'n NIC af slopen... dat moet chiquer kunnen.
anders mogelijk via een of ander dos-based tooltje kijken of je die zooi kan uitzetten....
Precies. Welk 'dos-based'-tooltje dan?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wel als het een BOOT ROM is , die zit in een socket en kun je er gewoon uithalen.

Bij intel kan je die press h uitzetten in de bios van de kaart met CTRL ESC toets combo tijdens het bericht dacht ik..