Toon posts:

Nokia 6310 gaat niet uit in Carkit-91 (motor uit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SInds kort is mijn 6210 vervangen door een 6310 (zonder i). Bij de 6210 gaf hij een melding bij het uitzetten van de motor (contact).

<< Telefoon gaat uit bij geen gebruik >>

Mijn nieuwe 6310 blijft aan en geeft géén melding hiervan. De carkit is nog hetzelfde en is niets aan veranderd.

Wie helpt me hiermee ?

Ik heb een dual simkaart en en wil graag dat de GSM automatisch uitgaat in de auto zodat de andere Sim kaart gaat werken. (was erg handig samen met mijn 8210)

AJ

Verwijderd

heb je het menu al eens doorgespit? ik ken zat phones waar het bij de instellingen gewoon in te stellen is...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Heb hier hetzelfde "probleem". Had eerst de hoop dat het met een software update wel weer gefixed zou zijn; maar die hoop is nu ook al vervlogen als ik dit zie..

Ik heb iig V 04.15 (06-02-02) NPE-4; denk dat er vast nieuwere software is..

Pvouput live

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 11:48

PanMan

Spun!

even iets anders: Ben je niet bang dat je foon uit je auto wordt gejat, als je hem in de carkit in de auto laat zitten?
En, heb je een 6310 voor alleen in de auto? Daarvoor kan je toch evergoed een 6110 nemen? Of een nog grootere?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben niet bang dat ie wordt gejat >:)

Krypt heeft hetzelfde probleem dus. Jammer, een grote misser van Nokia. Ik heb dezelfde software versie. Misschien is inderdaad een DE oplossing.

Ik had inderdaad een 6210 PanMan maar er was iemand die mijn 6210 mooier vond dan zijn 6310 :P Ruilen ? zei ik. Is goed zei hij !

Heb ik ff een nieuwe frontje van www.salesplaza.nl gekocht en hij is weer als nieuw 8)

• Krypt
Ik zal morgen de nokia center in Eindhoven even bellen of het met een software update verholpen is; denk dat ik um zowieso even langsbreng.. Want die van mij crashed ook telkens; dwz spontaan het displaytje uit en dat langzaam het beeld weer opbouwen.. eerst batterij meter, dan "Menu", dan signaalsterkte en dan komt de tijd en het logo weer terug..

Erg vervelend als je een belangrijk telefoontje verwacht.

[edit]
Ik ga in de pauze even naar Bombeeck; als de telefoon nog niet ouder is dan een jaar dan valt ie nog onder Nokia garantie en wordt de software gratis geupdate. Lijkt me wel verstandig om even je phone te backuppen..
Laat het nog wel even weten of het wat uithaalt.

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 12-12-2002 10:56 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik om te backuppen tegenwoordig: oxygen phone manager 2 build 4.1

Echt perfect, wat een gaaf programma zeg. Helemaal nu ik dmv de crack tot 55 verschillende phones kan backuppen/onderhouden :>

Ik hoop dat je wat nieuws hebt over een evt. sotwareupdate, krypt.

• Krypt
Zit nog steeds met mijn leentoestelletje.. een 5110; JOEPIE!! Ik ga maandag toch echt wel even bellen... zou toch zo gebeurd moeten zijn zo'n software update..

[edit]
Backuppen doe ik met de Nokia Content Copier; werkt perfect, geen crack voor nodig en kan elke phone in een aparte folder opslaan. :) maar dat even terzijde..

[ Voor 36% gewijzigd door Krypt op 13-12-2002 20:00 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Heb je je telefoon al terug inmiddels ?!?!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier ook een 6310 (zonder i) die aan blijft als het contact uit staat. Softwareversie weet ik niet (ik heb die gsm hier niet), maar het is wel één van de eerste die verkrijgbaar waren. Zal wel hard aan een update toe zijn dus (af en toe vallen tekens weg, bediening reageert niet etc). Kan natuurlijk ook gevolg zijn van het toestel telkens drie maanden aan te laten staan, dat weet ik niet.

Verwijderd

Hier ook...
Had eerst een 6210, gaat uit als het contact uitgezet wordt...
6310(i) niet meer....
Maar ik haal hem er toch altijd uit.....

• Krypt
Jawel; afgelopen donderdag opgehaald.. heb nu software versie 5.01 van 30-09-02.. was gratis omdat ie nog geen jaar oud was..

Maar hij gaat nog steeds niet uit als je je auto van het contact af haalt... maar hij crashed niet meer in mijn carkit iig..

[edit]
Weet iemand of KPN nu eindelijk HSCSD (of hoe heet dat) ondersteund zodat je wat sneller mobiel kan internetten.. ik krijg het iig niet voor elkaar..

[ Voor 25% gewijzigd door Krypt op 23-12-2002 00:34 ]

Pvouput live

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

vooghel

Cunning linguist

Krypt schreef op 23 december 2002 @ 00:31:
[edit]
Weet iemand of KPN nu eindelijk HSCSD (of hoe heet dat) ondersteund zodat je wat sneller mobiel kan internetten.. ik krijg het iig niet voor elkaar..
Geen enkele aanbieder in NL ondersteunt dat, en omdat er nu GPRS is zullen ze dat ook niet gaan doen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
HSCSD (Hi Speed Circuit Switched Data) wordt geloof ik wel in Duitsland gebruikt maar in Nederland (en inmiddels ook in Duitsland) kun je gewoon GPRS gebruiken. en CSD (gewoon) natuurlijk :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Even voor de duidelijkheid, is je bedrading volledig aangesloten? Er zit nl. een gele kabel, die zorgt voor het aan/uit schakelen van de telefoon. Het kan zijn dat deze bij het ene toestel wel aangesloten moet zijn en bij het andere niet. Bij de 6210 moest de kabel aangesloten zijn, maar wellicht bij de 6310 juist niet, omdat deze ook het lichtsignaal niet begrijpt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb het ook met mijn 6210 en Nokia carkit. Hij blijft gewoon aan staan. Aan waarom zou je dat niet willen? De accu van jouw auto kan die telefoon nog 18 maanden blijven voeden zonder problemen

p.s. hoe kan ik de software versie zien?

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 23-12-2002 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
*#0000#

en hij laat de software versie zien.

Jammer dat een update geen oplossing biedt voor de problemen.

• Krypt
De gele draad is voor de radiomute; de blauwe is voor het contact. Tenminste; dit is wat ik er van kan herinneren.

Dan heb je nog een zwarte voor de aarde, en een rooie voor continue spanning. Als laatste heb je een groene die de automagische antenne kan aansturen. zal eens even zoeken op inet, zal toch vast wel wat over te vinden zijn hoop ik..

Ennuh; mij gaat het erom dat dat ding uitgaat zodat ie bij het aanzetten om een pin vraagt. Dan kunnen ze (als ik een keertje mijn gsm vergeet oid) nooit mijn telefoonrekening laten groeien.

Jammer van het HSCSD, ik heb namelijk geen GPRS abbo; en ik denk dat mijn baas geen toestemming geeft om die om te zetten.

Pvouput live

Verwijderd

PWM schreef op 23 December 2002 @ 09:27:
Ik heb het ook met mijn 6210 en Nokia carkit. Hij blijft gewoon aan staan. Aan waarom zou je dat niet willen? De accu van jouw auto kan die telefoon nog 18 maanden blijven voeden zonder problemen

p.s. hoe kan ik de software versie zien?
Dan staat je carkit niet over je contact geschakeld.

Bij de topic starter wel, want met een 6210 gaat ie wel uit, maar met zijn 6310 niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 15:34:
[...]

Dan staat je carkit niet over je contact geschakeld.

Bij de topic starter wel, want met een 6210 gaat ie wel uit, maar met zijn 6310 niet...
Precies :> Hij DEED het bij de oude GSM perfecto.

Als ik hem dan toch vergeet, dan heb ik hem liever uit staan met de pincode beveiligingen er op.
Hij staat normaal ik de garage die aan mijn huis vast zit. Vandaar het gemak van een dual simkaart !! 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 01:40:
[...]

Precies :> Hij DEED het bij de oude GSM perfecto.

Als ik hem dan toch vergeet, dan heb ik hem liever uit staan met de pincode beveiligingen er op.
Hij staat normaal ik de garage die aan mijn huis vast zit. Vandaar het gemak van een dual simkaart !! 8)
Heb inmiddels maar weer een antieke 5110 er in zitten :|
Pagina: 1