Ipades chello

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Is een ip adres dat begint met 169 een ip adres van chello?
Lampje PClink o pde chello modem en lampje op de chelle netwerkkaart branden.
Winxp geeft aan dat er een verbinding is. Maar received blijft op 0 staan. Sent staat wel een getal. Komt er dus op neer dat er toch geen verbinding is.

Ipconfig /release
Ipconfig /renew
werkt niet.

Ping localhost werkt wel.
Ik heb de dns adressen ingevoerd van chello voor de regio. En het ip dynamisch gezet. Toch krijg ik geen ip adres.
Wat kan er nog fout zijn?

I'll be back

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44
Nee. Dat is een dodo-adres, een adres dat je pc zelf aanneemt als hij er geen krijgt.

Verwijderd

The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the following three blocks of the IP address space for private internets:

10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)
Bron: www.iana.org

Een dodo adres voor interne netwerken wel te verstaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 00:04 ]

• herminator
  • Niet online
Mooi klote dus. Weet iemand toevallig wat nog het probleem kan zijn dat er geen internet ip op komt?

I'll be back

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

geen dhcp server gevonden... probeer je kabels eens te checken(zitten ze er wel in?) en modem te resetten?

• herminator
  • Niet online
Kabels zitten goed en de modem resetten is ook al een paar keer gedaan

I'll be back

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

DNS-serveradressen hoef je niet in te vullen, die krijg je wel van de DHCP-server.

· Wat voor modem heb je?
· Hoe brandt de rest van de lampjes op de modem?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

move.to> nt / n00bfora!

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

herminator schreef op 10 December 2002 @ 23:53:
Is een ip adres dat begint met 169 een ip adres van chello?
Lampje PClink o pde chello modem en lampje op de chelle netwerkkaart branden.
Winxp geeft aan dat er een verbinding is. Maar received blijft op 0 staan. Sent staat wel een getal. Komt er dus op neer dat er toch geen verbinding is.

Ipconfig /release
Ipconfig /renew
werkt niet.

Ping localhost werkt wel.
Ik heb de dns adressen ingevoerd van chello voor de regio. En het ip dynamisch gezet. Toch krijg ik geen ip adres.
Wat kan er nog fout zijn?
Is het niet gewoon een storing bij Chello? Of heb je toevallig netwerkkaarten gewisseld :?

Twitter

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37
als je niets hebt gedaan met je pc/netwerkaart en het gewoon op het ene moment van de andere is gebeurt ligt het gewoon bij chello. inderdaad geen dhcp server gevonden. da wordt chello bellen :). kijk anders of iemand bij jouw in d buurt wel kan internetten via chello

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

het kan van alles zijn. Ook niks op je pc geinstalleerd in de tussentijd? Firewall? Router? (al lijkt mij de router onwaarschijnelijk met 169) Probeer jezelf ff statisch te zetten. En dan (als het kan) met een ander pc jouw ip te pingen. Kan je jouw ip WEL pingen dan ligt het aan chello. Kan je niet pingen ligt het (meestal) aan je kabels of pc. Het kan in het laatste geval dus ook nog aan chello liggen maar weinig kans.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 10:41 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

een 169.x.x.x IP adres is eens APIPA adres, als hij staat op IP adres krijgen van DHCP server, en Windows kan geen DHCP server vinden dan kiest hij er zelf in in de 169.x.x.x range.

Dus chello is down of je hebt een stroring ergens zitten... reset kabelmodem (stekker eruit)restart computer of doe af en toe een ipconfig /renew

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

JanB

Het ken rotter !!!

Moet je je IP-adres wel via een DHCP krijgen? Ik heb zelf ook Chello (in Harderwijk) en heb een vast IP-adres gekregen van Chello. Ik zou zeggen, kijk je contract nog even na...

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Pagina: 1