[tv] Groen/Paarse rand boven in het beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Als ik via mijn tv-out films kijk op tv zie ik helemaal bovenin half weggevallen half in beeld, een groen/paarse streep. Deze zie ik over de gehele breedte. Lijkt erop alsof dit buiten beeld hoort te vallen, maar nog net zichbaar is. Ik gebruik PAL zowel al NTSC. Bij NTSC lijkt het probleem erger te zijn. Valt dit via een service menu bij te stellen? Of is er een andere oplossing?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

moet je ff in de faq kijken daar staat een progammatje tvtool.exe ofzo daar kun je vanalles mee editten misschien dit ook!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 12:38:
moet je ff in de faq kijken daar staat een progammatje tvtool.exe ofzo daar kun je vanalles mee editten misschien dit ook!
tvtool is voor kaarten met Nvidia chipset. Ik heb een Matrox G550. Dat gaat niet werken. Het bijstellen van de tv-out had geen resultaat. Het probleem zit in de tv. Ook met andere bronnen een soortgelijk probleem. De tv staat vermeld bij de specs onder in mijn signature.

Verwijderd

Waarschijnlijk is het beeld wat te klein ingesteld en is dit te zien op een test beeld.
Moet je s' avond of s'nacht even kijken of je er nog 1 kan vinden op de zenders.
Anders het mozaik gebruiken.
En even een goed beeld bij je buren bekijken!
Hoogstwaarschijnlijk een potentiometer dichtbij de hoogspanning iets met de klok meedraaien.
Potentiometer wel markeren zodat de juiste instelling altujd weer goed te draaien valt mocht het niet helpen.
Tv moet dus aanstaan wil je zien wat je doet !!!
Voorzichtigheid geboden.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 10:17:
Waarschijnlijk is het beeld wat te klein ingesteld en is dit te zien op een test beeld.
Moet je s' avond of s'nacht even kijken of je er nog 1 kan vinden op de zenders.
Anders het mozaik gebruiken.
En even een goed beeld bij je buren bekijken!
Hoogstwaarschijnlijk een potentiometer dichtbij de hoogspanning iets met de klok meedraaien.
Potentiometer wel markeren zodat de juiste instelling altujd weer goed te draaien valt mocht het niet helpen.
Tv moet dus aanstaan wil je zien wat je doet !!!
Voorzichtigheid geboden.
Het probleem doet zich niet zo voor bij kabel, want deze heeft een vrij extreme overscan, andere bronnen niet zo veel. Ik zal het even gaan vergelijken met een andere tv bij mij thuis. Ik heb niet zo zin om de tv uitelkaar te draaien.
Is het niet aan te passen via een service menu?

Verwijderd

Lijkt me sterk dat in het service menu het beeld (hoogte) is in te stellen van alleen de av ingang.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Update!!!!

De streep bestaat uit drie strepen.
Rood -------------
Groen -------------
Blauw -------------

De streep is niet zichtbaar bij lichte beelden, zodra er donker beeld verschijnt zijn de strepen zichtbaar, niet vanwege het licht, maar dan zijn ze aanwezig, en bij lichte beelden niet.

Raar. Heeft iemand hier kennis van?

Ik gebruik dus NTSC met een Philips 100Hz 4:3 Televisie via een S-Video kabel.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Is een bekend probleem met NTSC bronnen. Als je een servicemenu hebt is het op te lossen, maar dan moet je (1) weten hoe je daarin komt en (2) aan welk instellingen je moet knoeien.

Misschien kan je op www.avforums.com meer vinden...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36

Maartenvs

For Sale

ik heb dat probleem ook gehad op onze loewe tv bleek dat je je ingang op hoogste/mooiste stand moest zetten want ook bij de dvd speler gaf hij zo'n vage groene lijn. Dus even zoeken waar dat zit op je tv :D of met scart werken (moet je ook de goede pakken natuurlijk 8)7

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Maartenvs schreef op 15 January 2003 @ 18:48:
ik heb dat probleem ook gehad op onze loewe tv bleek dat je je ingang op hoogste/mooiste stand moest zetten want ook bij de dvd speler gaf hij zo'n vage groene lijn. Dus even zoeken waar dat zit op je tv :D of met scart werken (moet je ook de goede pakken natuurlijk 8)7
Ik gebruik een goede s-video kabel. Maar over welke "stand" heb je het precies?

Pagina: 1